Салон красоты Византия

Кременчугская газета
Четверг, 19 Октября 2017 года
Facebook Twitter Instagram telegram

Вы здесь

Кременчуцькі байкери та мотоцикли: пристрасть для одних – головний біль для інших

9 октября 2017 08:15
Кременчуцькі байкери та мотоцикли: пристрасть для одних – головний біль для інших

Двоколісні машини створюють для мешканців міста подекуди незручності, а подекуди – й небезпеку. Мотоцикли (особливо спортивні) викликають або симпатію, або роздратування.

Байкер – не обов’язково шибайголова  

Згадування про кременчуцькі мотоцикли одразу викликають в уяві автора цієї статті супербайки, які з великим шумом беруть стрімкий розгін на одному лише задньому колесі десь у районі залізничного вокзалу. Звісно, що це небезпечно та безвідповідально. Задля справедливості слід вказати, що й самі байкери стають жертвами водіїв автомобілів.

Саме тому 18 вересня байкери Кременчука взяли участь у панахиді біля пам’ятного хреста на площі Перемоги. Крім того, кременчуцькі мотоциклісти проїхали колоною вулицями міста, щоб нагадати водіям автівок про себе.

Заходи відбулися з нагоди Всеукраїнського дня пам’яті загиблих мотоциклістів. Регіональний представник Національної асоціації мотоциклістів України у Кременчуці Роман «Романич» під час служби біля Пам’ятного хреста зазначив : 

«Акція потрібна для того, аби ми згадали тих, кого з нами немає. Сьогодні ми поминаємо загиблих мотоциклістів, хочемо нагадати автомобілістам, що є ще й водії мотоциклів».

Але якщо більшість мотоциклістів хоче дотримання своїх прав на дорозі, то будуть і винятки з правил в особі окремих власників супербайків та просто мотоциклів. 

Кременчуцька газета звернулася із запитом до Управління патрульної поліції Кременчука, щоб отримати статистику щодо дорожньо-транспортних пригод за участі мотоциклів за цей рік. На момент написання статті відповідь ще формувалася.

Чому супербайкерів важко притягнути до відповідальності?

Якщо до водіїв звичайних мотоциклів у містян питань небагато, то шалена кількість невдоволень стосується супербайкерів, чий залізний кінь є спортивним, і мотор якого здатен розкручуватися до 10 тисяч обертів на хвилину й більше. Такі особливості двигуна сприяють появі характерного високочастотного шуму від вихлопних газів, що вириваються через глушник.

Відчувають на собі такі моторні «ревища» дедалі частіше мешканці Кременчука, які живуть біля центральних вулиць. Вони скаржаться на гучний високочастотний шум від спортмотоциклів вночі: мотоциклісти випробовують залізних коней на прискорення та максимальну швидкість. Акробатика у вигляді їзди лише на задньому колесі власниками супербайків теж вітається

Якщо вдень гонитва байкера за адреналіном для кременчужан вже не є чимось особливим, то вночі все інакше. Плач грудних малюків, яких розбудив гуркіт мотору, тому підтвердження. 

Але наздогнати порушників спокою патрульній поліції зовсім не просто. Справа ускладнюється тим, що супербайки розганяються не гірше за «Феррарі» чи «Порше» та здатні розвивати максимальну швидкість на якісних дорогах.

Якщо за перевищення швидкості та інші порушення Правил дорожнього руху патрульна поліція ще може оштрафувати, то за створення вночі шуму на дорозі байкерів притягти до відповідальності не так просто.

Справа в тому, що рівень шуму, який створює конкретний байк, слід заміряти шумометром, показники якого мають бути основним аргументом у судах. Даний прилад має показати перевищення допустимого рівня шуму. За таких ідеальних обставин водія супербайку можна притягти до цивільної відповідальності та стягнути моральну шкоду за завдані нічні страждання. 

Але на практиці даний сценарій є малоймовірним, що доводить випадок із жителями будинку на Театральній, 1, які скаржаться на гучну музику з кафе «Ахтамар». Якщо вірити мешканцям, джерело шуму (динаміки) постійно знаходяться на одному місці – на території кафе. Попри це муніципальна лабораторія, яка має шумометр, все ніяк не зафіксує перевищення допустимого порогу шуму. Що вже казати про супербайк, який не стоїть на одному місці й пересувається дуже швидко. 

«Пріусу» патрульної поліції за підстав, наведених вище, потрібні додаткові електричні та бензинові сили, більш широка гума, перфоровані гальма та посилена підвіска, які дозволять ганятися за супербайками. Але тут не варто забувати і про потребу в навчанні патрульних поліцейських основам контраварійного керування. Однак відповідні навчальні курси вперше було проведено лише нещодавно – і то тільки у Києві, і то тільки для невеликої кількості патрульних.

Мовою судових рішень

Більш-менш чітку картину  щодо того, наскільки часто мотоциклісти стають фігурантами кримінальних справ та справ про адміністративні порушення, може дати Єдиний державний реєстр судових рішень. Останній за запитом «ДТП мотоцикл Кременчук» за період з 1 січня 2016 року до сьогодні видає 12 рішень, 4 з яких судді приймали в рамках кримінальних проваджень. Інші 8 прийнято у справах про адміністративні порушення.

Серед цього переліку найбільшу увагу привертає рішення судді Крюківського районного суду Андрія Степури від 10 жовтня 2016 року по кримінальному провадженню, розпочатому у жовтні минулого року за фактом резонансного ДТП у районі перехрестя вулиці Європейської та проспекту Свободи. Нагадаємо, тоді автомобіль патрульної поліції «Тойота-Пріус» допустив зіткнення з мотоциклом «Хонда», на якому їхали хлопець і дівчина.

Що цікаво, поліцейські не пропустили мотоцикл, коли той рухався у бік зупинки «Водоканал» (угору) на зелене світло. Водночас сам водій мотоцикла та його пасажирка їхали без мотошоломів. 

Ба більше: на сам мотоцикл, як вказано у рішенні суду, відсутні номерні знаки та документи. Але це не впливає на фактичні обставини вчинення ДТП, коли «Пріус» не пропустив мотоцикл.

Сама ж кримінальна справа, судячи з судового реєстру, до суду ще не передавалася.

Загалом же, переглянувши всі 12 судових рішень, можна дійти висновку, що водії автомобілів 9 разів визнавалися судом винними у вчиненні зіткнень із мотоциклами. Лише 1 рішення стосується водія мотоциклу «Ява», який тікав від патрульної поліції. 

Ще в одному рішенні суду водія мотоциклу суд виправдав, але перед цим, згідно з  протоколом патрульної поліції, він вказувався як винуватець ДТП за участі джипа. Автомобіль наїхав на паркан, аби не врізатися у мотоцикл, який порушував правила дорожнього руху.

Що робити?

Шляхів, як владнати проблему з поціновувачами швидкої, подекуди акробатичної їзди на мотоциклах високої потужності, декілька.

  1. Об’єднання усіх невдоволених від гучної їзди байків. Адже «разом легше й батька бити». Має бути сформована певна спільнота однодумців, що має виглядати як конкретна група в соцмережі, зокрема у Фейсбуку. Через неї доцільно оприлюднювати фото та відео грубої їзди власників супербайків.
  2. Підготовка колективних звернень та заяв до патрульної поліції Кременчука, де мають перераховуватися конкретні факти порушень Правил дорожнього руху з боку водіїв супербайків. Перший та другий шляхи нададуть суспільного резонансу темі, а це вже стимулюватиме мотоциклістів до конкретної їзди.
  3. Одним «батогом» не обійтися – має бути й «пряник». Невдоволеним шумною їздою слід зустрітися з самими мотоциклістами. Налагодження таких контактів піде тільки на користь, адже власники мотоциклів та супербайків досить непогано можуть знати одне одного.
  4. Для поціновувачів швидкої їзди слід обладнати спеціальні місце для змагань на час (драгстер та кільцеві мотогонки). Приклад найкращого варіанту – злітна смуга аеродрому під Недогарками, де вже епізодично влаштовуються змагання з авто- й мотоперегонів. 

Розташування даного об’єкту цілком дозволяє створити кільце, яке підходитиме для мотоперегонів. Готовий мотодром на 1-3 км у свою чергу матиме чималий ефект для регіону, адже тут можна буде проводити всеукраїнські та міжнародні змагання. 

У будь-якому випадку такий стаціонарний об’єкт серйозно приверне увагу байкерів і не тільки. Але для цього активістам, мотоциклістам та владі слід серйозно попрацювати – створення автодрому коштуватиме чималих коштів.

 

Михайло Андрієнко

Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

Другие новости

Конкурсы
  • «Кременчугская газета» готова сделать подарки любителям КВН

    «Кременчугская газета» готова сделать подарки любителям КВН

    Пять пригласительных на двух человек ждут победителей розыгрыша редакции.

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.