
«Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті – на 57 %», - констатують фахівці Укрзалізниці.
Крюківський вагонобудівний завод, зловживаючи своїм монопольним становищем, за останні два роки підвищив ціни на вагони для Укрзалізниці на 65 %. В Укрзалізниці таке стрімке зростання вартості продукції виробника вважають економічно не обґрунтованим.
Так, відповідно до договору, підписаного Укрзалізницею з Крюківським вагонобудівним заводом у липні 2016 року, вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 складала понад 16,9 млн грн з ПДВ. За договором від квітня 2017 року – понад 23,3 млн грн з ПДВ, а в травні 2018 року цінова пропозиція вітчизняного виробника на цей вагон в онлайн-системі ProZorro склала 28 043 640 грн. «Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті – на 57 %», - констатують фахівці Укрзалізниці.
Крім того, ціни на вагони виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в період з липня 2016 по травень 2018 року зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції. За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4 %, а загальний індекс цін виробників – на 42,2 %. Також за цей період курс долара зріс на 5,6 %, а інфляція в країні склала 27,2 %. Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування, резюмують фахівці Укрзалізниці.
Очевидно також, що Крюківський вагонобудівний завод пропонує свої вагони за ціною, значно вищою, ніж в інших виробників такої продукції. Наприклад, якщо у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника складала понад 1 млн 70 тис. доларів США, то, приміром, Тверський вагонобудівний заводу у 2017 році продавав свої вагони РЖД за 825 тис. дол. США, що на 30 % дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції Крюківським вагонобудівним заводом.
Підтримка національного виробника та розвиток української економіки – безумовно, пріоритетне завдання для такої системоутворюючої компанії, як Укрзалізниця. Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обґрунтовану ціну на свою продукцію, застерігають фахівці Укрзалізниці. Інакше в програші залишаються пасажири: через невиправдані апетити Крюківського вагонобудівного в парк Укрзалізниці надійде менше вагонів.