Кременчугская газета
Понедельник, 23 Июля 2018 года
Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube

Вы здесь

Монетизація пільг на проїзд: чого чекати?

 

6 мая 2018 09:00
Монетизація пільг на проїзд: чого чекати?

Наразі пільговики у громадському транспорті їздять безплатно. Гроші за їхній проїзд перевізнику компенсують із місцевих бюджетів. Нова постанова урядовців змінює схему: кошти мають перераховувати пільговим категоріям. Як це буде впроваджуватися та коли чекати змін, з’ясовувала «Кременчуцька газета». 

В середині березня Кабмін прийняв рішення про монетизацію пільг на проїзд усіма видами транспорту загального користування. Ця новація означає, що за проїзд у транспорті відтепер платитимуть усі, але пільговики отримуватимуть на це компенсацію. Як видавати – готівкою чи у безготівковій формі – має вирішувати місцева влада. Розмір компенсації щорічно визначатиметься обласною державною адміністрацією на відповідний рік, і далі місцева рада ухвалюватиме рішення, на підставі якого пільговики отримуватимуть гроші з місцевих бюджетів.

У постанові визначено норми поїздок (не менше 30 на місяць сумарно на різний транспорт), але це мінімальна соцнорма.

«Це гарантія, нижче якої місцевий орган влади не має право розраховувати монетизовану виплату пільговику», – написав на своїй сторінці у Фейсбуку віце-прем’єр Павло Розенко.

Також чиновник зазначає, що органам місцевого самоврядування надано право встановлювати будь-яку кількість поїздок для пільговиків, але не меншу, ніж мінімальна соціальна норма.

Якщо людина, яка має право на пільговий проїзд, приїхала до іншого міста, то вона сплачує за проїзд на загальних умовах. Але після повернення додому звертається з талоном до служби соціального захисту населення за місцем проживання, і якщо монетизація запроваджена, їй компенсують витрати. Про це 112.ua розповів міністр соціальної політики Андрій Рева.

Крім цього, в документі перераховано усі категорії, які мають право на пільговий проїзд. Органи влади мають право збільшувати число цих категорій і переглядати нормативи у бік збільшення. Однак зменшувати вони їх не можуть.

Для осіб, які мають право на кілька пільг, призначається щомісячна готівкова виплата найбільшої з них. При цьому розмір таких виплат не враховується при розрахунку загального доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги.

«Стежити за тим, аби пільговики витрачали отримані кошти тільки на оплату проїзду, ніхто не буде», – додав Андрій Рева у своєму інтерв’ю 112.ua.

Що кажуть кременчуцькі чиновники?

Про те, що наразі у місті не приймали жодних рішень стосовно монетизації пільгових перевезень, розповів журналістам Кременчуцької газети начальник транспортного відділу міста Руслан Івашина. 

«Зараз ситуація по всій Україні однакова. Першими мають зробити крок облдержадміністрації. Вони повинні затвердити тариф на область, за яким відшкодовуватимуть пільги. І тільки після цього місцеві ради мають затвердити відповідний бюджет», – підтвердив норму постанови Івашина.

За попередньою інформацією начальника транспортного відділу міста, у компенсацію на 1 людину щомісячно входитиме відшкодування 11 проїздів на електротранспорті, 10 – на маршрутках та 7 – на приміському транспорті. На це можуть розраховувати всі, хто мав право пільгового проїзду і до нововведення.

Як розповіли редакції у департаменті соціального захисту АТО, зараз у Кременчуці пільги на проїзд отримують 15 категорій населення. 

«Не виключено, що коли впроваджуватиметься саме монетизація, категорії можуть розширитися. А фінансування, відповідно, також може збільшитися. Ми прогнозуємо, що фінансування із бюджету коригуватиметься відповідно до потреб, зауважень громадян та самої ситуації з місцевим бюджетом», – розповіла начальниця департаменту Марина Доценко.

Скільки з бюджету Кременчука витрачається на оплату проїзду пільгових категорії

Згідно з інформацією, наданою у департаменті соціального захисту та питань АТО, за 2017 рік на оплату проїзду пільгових категорій громадян витрачено 15 млн 400 тис 499 грн. На 2018 рік затверджено міським бюджетом 16 млн 500 тис грн.

До цього слід додати, що в поточному році, з січня по березень, із міського бюджету на оплату пільгових перевезень вже направлено 6 млн 598 тис 700 грн:

• 4 млн 98 тис 700 грн (електротранспорт)

• 2 млн грн (автотранспорт)

• 500 тис грн (залізничний транспорт).

Які суми нараховуватимуть із бюджету Кременчука та яку середню вартість за проїзди врахують після монетизації, стане зрозуміло згодом. Тож, стежте за рішеннями обласної та місцевої влади, про які Кременчуцька газета обов’язково розповість. 

Реакція містян на нововведення

Кременчужани можливу новацію зустрічають не дуже радісно. 

Пенсіонерка Наталя переймається тим, що кількість пільгових поїздок електротранспортом у Кременчуці можуть обмежити до 11. Вона розповіла, що двічі на тиждень їздить на невеликий підробіток (бо пенсії не вистачає на прожиття) з Пивзаводу в центр міста. Тобто на місяць жінка використовуватиме 16 поїздок (в обидва кінці).

«А якщо проїзд буде лише таку пораховану кількість разів – як виживати?.. Це, виходить, туди їхати, а назад пішки йти?» – бідкається вона. 

Деякі пенсіонери зауважують, що заради економії доволі часто їздять за дешевшими продуктами на ринки чи в магазини, які знаходяться за кілька зупинок від дому. І якщо користуватися електротранспортом, виходить, що вони можуть на пільгових умовах проїхати лише 5 разів на місяць (в обидва кінці). Ще 5 – на маршрутках. Тобто за новим порядком пенсіонери забезпечені правом пільгового проїзду лише на півмісяця. І до цього слід додати, що водії маршрутних таксі не завжди беруть пільговиків у салон. Пояснюють тим, що місцева влада несвоєчасно нараховує їм компенсації за пільгові перевезення.  

Можливо, монетизація змогла би розірвати це замкнене коло. Однак перехід на фінансування з місцевого бюджету може призвести до зіткнення із новими підводними каменями. Про це говорить голова громадської комісії з контролю за важливими аспектами життєдіяльності Геннадій Тертичний.

«Монетизація пільг на проїзд – щоб отримувати реальні гроші замість безкоштовного проїзду – це, зрозуміло, сприятиме прозорості у тіньовому секторі перевезень, але це сильно вдарить по місцевому бюджету. Адже держава не бере на себе витрати, тому все може закінчитися тим, що грошей на це не вистачить.

Стосовно норми про 30 поїздок, яка може стати обов’язковою, то, скажімо, для великих міст, зокрема і для Кременчука, такої кількості однозначно замало. Хоча знаю по собі, правом на безкоштовний проїзд користуються далеко не всі пільговики – інші, навпаки, зловживають», – прокоментував Тертичний.

 

Фото Кирило Воронцов

Ліна Романченко, Олена Сінтюріна

Подпишись на нас

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

Другие новости

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Мы в Telegram

Подписаться