Все через відсутність у командира повітряного судна достатнього рівня підготовки.
Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами оприлюднило результати розслідування аварії вертольота Мі-2 UR-14118, який належить ПП «Політ Сервіс», експлуатант ТОВ «Авіакомпанія «Меридіан», що сталася в районі н.п. Шишаки, Полтавської області, 10 квітня 2018 р.
У звіті сказано, що того дня згідно завдання на політ № 5 від 06.04.2018 був запланований політ вертольоту UR-23263, експлуатант ТОВ «Авіакомпанія «Меридіан», за маршрутом ЗПМ «Підгороднє» - н.п. Криски, Черніговської обл. з метою перельоту для виконання АХР в Чернігівській області.
Згідно плану польоту, виліт було заплановано на 10.00. Зранку командир повітнянного судна (КПС) прибув на ЗПМ «Підгороднє». Передпольотну підготовку пройшов самостійно. Інформацію про метеорологічні умови польоту по маршруту та на місці посадки отримав через Інтернет.
Згодом він вийшов на телефонний зв'язок з інженером УВПП Дніпро та не вказуючи причини попросив перенести виліт на 12.00. В 11.02 КПС вийшов на телефонний зв'язок з інженером УВПП Дніпро та попросив перенести виліт на 14.30.
Згідно інформації отриманої від ДП «Украерорух», в 14.36 вертоліт виконав зліт з ЗПМ «Підгороднє» та згідно Завдання на політ та плану польоту почав виконувати переліт за маршрутом ЗПМ «Підгороднє» -Решетилівка – Терни – с. Криски, Чернігівської обл. На борту знаходились КПС та авіатехнік.
Після злету та до посадки в районі н.п. Решетилівка, політ проходив без зауважень.
В 15.40 (згідно записів в Завданні на політ № 5 від 06.04.2018) КПС виконав посадку в районі н.п. Решетилівка де його чекав паливозаправник в якому знаходились водій та авіамеханік. Через ФЗА в вертоліт було заправлене 320 кг палива JET A-1. Загальна кількість палива в вертольоті склала 560 кг. Після заправки на борт вертольоту пересів авіамеханік, а авіатехнік пересів в паливозаправник з метою супроводження його до місця виконання АХР.
В 16.00 вертоліт виконав зліт з н.п. Решетилівка та продовжив виконання Завдання на політ.
З пояснень КПС, приблизно через 2 – 3 хвилини після злету він відчув збільшення навантаження на РЦШ. Практично зразу загорілося табло «Отказ гидросистемы». Виконуючи вимоги КЛЕ КПС відключив гідросистему та продовжив виконання польоту.
Через, приблизно, 10 хвилин польоту КПС, через велике навантаження на РЦШ, почав відчувати втому і прийняв рішення виконати вимушену посадку на ЗПМ Шишаки, який знаходився по маршруту польоту та мав у доброму стані ШЗПС.
Правим розворотом КПС виконав захід на посадку та почав зниження з метою виконання аварійної посадки на ШЗПС ЗПМ Шишаки з МК=160º.
До висоти 10 – 5 метрів політ проходив нормально, приблизно, на висоті 1 метр та, приблизно, на швидкості 50 км/год навантаження вліво на РЦШ значно зросло, КПС не зміг пересилити це навантаження, вертоліт почав нахилятися та переміщуватися вліво та на невеликій поступовій швидкості, на відстані 20 метрів від лівого краю штучного покриття, зіткнувся з землею та зруйнувався. Екіпаж під час події не постраждав.
«ід час аварії вертольоту екіпаж не постраждав, від медичної допомоги відмовився. Працівниками Національної поліції, які прибули першими на місце події, екіпаж був направлений до Шишакської районної лікарні для медичного огляду. Згідно Висновків від 10.04.2018, складених на підставі актів медичного обстеження № 44 та № 45, у КПС та авіамеханіка ознак сп’яніння не виявлено.
Комісія з розслідування вважає, що найбільш вірогідною причиною аварії вертольота Мі-2 UR-14118, заводський № 5210829029, експлуатант ПС – ТОВ «Авіакомпанія «Меридіан», стала відсутність у КПС достатнього рівня підготовки та досвіду виконання посадки по літаковому з відмовленою, через руйнування трубопровода, гідросистемою.
Нагадаємо, на Полтавщині упав гелікоптер Мі-2
Олег Булашев