Деталі.
Частина "тіньового флоту" рф складається з танкерів, що придбані за участю народного депутата Юрія Шаповалова, стверджують журналісти
Про це повідомляє "Фраза" у розслідуванні "Тіньовий флот депутата Шаповалова: нардеп сприяє схемам постачання нафти з Росії?"
Як зазначається у розслідуванні, алгоритм "тіньового" флоту розробив кременчуцький бізнесмен Віталій Марченко, який є власником ТОВ "Альфа груп 77" і ТОВ "Енергоресурс", фактичним власником групи компаній "VM-Groupe" та контролює ТОВ "Азарес", ТОВ "Аллюр Оіл", ТОВ "Торговий дім Кременчук".
Як вважає слідство, для прикриття протиправної діяльності очолюваної Марченком організації, бізнесмен міг вступити у злочинну змову з народним депутатом від партії "За Майбутнє" Юрієм Шаповаловим.
Розслідування наводить переписку Шаповалова і Марченка. У повідомленнях народний депутат пише бізнесмену, що "нафтопродукти з російської нафти, вироблені поза межами Росії, не підпадають під санкції ЄС". Своє чергою, Марченко на таке повідомлення нібито відповідає лаконічне: "Супер!"
"Також Шаповалов нібито надсилає декілька посилань на оголошення про продаж нафтових танкерів у Туреччині, щоб обговорити їх покупку для перевезення нафтопродуктів, зокрема й російського походження. Отже, доки Росія купляє зброю та боєприпаси на гроші від продажу нафти, народний депутат, схоже, продовжує сприяти бізнесу на крові українців?" — зазначають автори.
За даними правоохоронних органів, група компаній "VM-Groupe", підконтрольна Марченко, володіє п'ятьма нафтовими танкерами:
- "Oris Marine" (IMO 9179488), придбаний у червні 2023 року.
- "Oris Di" (IMO 9245299), також придбаний у червні 2023 року.
- "Oris Sofi" (IMO 8920282), куплений у червні 2023 року.
- "Oris Helga" (IMO 9483619), набутий у жовтні 2023 року.
- "ORIS Grace" (IMO 9658422), придбаний на початку 2024 року.
Танкер "Oris Marine" наразі зареєстрований під прапором Ліберії, з портом приписки у столиці країни, Монровії. Його вантажопідйомність складає 3 200 тонн.
За даними бази Європейської Комісії, зареєстрованим власником цього судна з 1 березня 2023 року нібито стала компанія FLAGMAN MARINE LTD, розташована на Мальті.
"Однак найцікавіше, що серед власників зазначеної компанії, схоже, вказані дві особи, що, ймовірно, тісно пов’язані з організаторами "нафтової" схеми. Зокрема, мова нібито йде про: Марію Марченко – ймовірно дружину бізнесмена Віталія Марченка та Ліану Шамрай – її чоловік, Юрій Шамрай, нібито є довготривалим компаньйоном Шаповалова та співзасновником разом з останнім ГО "Федерація автомобільного спорту м. Кременчука". Крім того, Ліана Шамрай і Юрій Шаповалов у різний час нібито обіймали посаду директора в компанії "Фокстрот Кременчук", що свідчить про тривалі бізнес-стосунки між цими особами.
Судна компанії FLAGMAN MARINE LTD, схоже, регулярно транспортували нафту морем і розвантажувались на території України в Ізмаїльському морському торговельному порту, після чого нафтопродукти розподілялись для подальшого використання", — зазначається у розслідуванні.
Михайло Хомченко, https://www.depo.ua/