У багатьох людей сформувалося стереотипне відношення до стартапів. Вони уявляють їх
у вигляді своєрідних бізнес-інкубаторів, в яких досвідчені та успішні підприємці, немов курчат, вирощують молодих початківців. Вірніше, не безпосередньо їх, а запропоновані сміливцями нестандартні ідеї та зухвалі бізнес-плани. Проте, насправді, все набагато прозаїчніше та не настільки весело. За статистикою переважна більшість стартапів не доживає навіть до етапу виготовлення прототипу та представлення продукту. А якщо це станеться, до отримання першої інвестиції від бізнес-ангела, що погодиться виділити більш-менш серйозні гроші на випуск першої серійної партії товару, дотягують тільки один з десяти проектів.
Наприклад, один із засновників платіжної системи PayPal Макс Левчин тричі намагався зацікавити інвесторів, проте всі спроби виявилися невдалими. Нарешті, четверте намагання знайти партнерів для реалізації задуманого принесло довгоочікувані інвестиції. Згодом створений з командою однодумців бізнес був придбаний eBay за $1,5 млрд. Тому шлях від цікавої (принаймні, самому собі) ідеї до успішного її втілення в життя проходить невелика кількість засновників стартапів.
Проте, така форма старту власного бізнесу досі досить популярна. Адже є чимало молодих та амбіційних людей, що готові спробувати довести світу комерційну успішність власної ідеї. Таким проектам не обійтися без створення власної ІТ-інфраструктури. А, як відомо, комп’ютерну техніку треба обслуговувати, програмне забезпечення — оновлювати. Тому, без сумніву, ІТ аутсорсинг — оптимальний вибір для будь-якого стартапу.
Що таке ІТ аутсорсинг, і чому саме він?
Такий спосіб обслуговування наявної комп’ютерної інфраструктури замовника передбачає залучення сторонньої ІТ-компанії. Тобто, все що має стартап в своєму розпорядженні, переходить під опікування аутсорсерів:
- робочі станції;
- принтери сканери та інша офісна техніка;
- серверне обладнання;
- засоби комунікації та підключення до інтернету;
- програмне забезпечення тощо.
За свої послуги виконавець бере невелику абонплату згідно тарифних планів. Звичайно, якщо будуть виконуватися роботи поза межами замовленого пакета, вони будуть оплачуватися додатково.
Проте, варто одразу зазначити, що витрати на самостійне обслуговування ІТ-інфраструктури будуть суттєво вищими. Справа в тому, що треба платити зарплату спеціальному персоналу та податкові нарахування на неї, облаштувати співробітникам робочі місця та закупити необхідну техніку. Стартапу, який рахує кожну копійку та намагається витратити інвестиції з максимальною ефективністю, такі додаткові фінансові мінуси зовсім ні до чого. Тобто схема аутсорсингу дозволяє стартапу зекономити на обслуговуванні власної ІТ-інфраструктури.
Додаткові переваги використання ІТ аутсорсингу
Крім фінансової вигоди варто звернути увагу на високу кваліфікацію виконавців робіт. У хорошій, перевірений часом аутсорсинговій компанії працюють найкращі фахівці. Це усталена практика, при цьому можна бути впевненим, що завжди обирається справді оптимальний варіант вирішення проблеми. А ось у випадку формування власного штату працівників, гарантувати щось конкретне практично неможливо. Адже, наприклад, якщо організатори стартапу є програмістами, як то кажуть,від Бога, то зовсім необов'язково, що вони також добре розуміються на ремонті та обслуговуванні комп’ютерної техніки.
Ще однією перевагою є те, що керівництво стартапу зможе зосередитися на роботі над власним проектом. Піклуватися про роботоспроможність техніки та контролювати співробітників аутсорсингової компанії немає потреби. По-перше, вони професіонали, а по друге — мають свого «начальника». Тому звільняється час для втілення на практиці власної бізнес-ідеї, що в умовах розвитку стартапу можна вважати суттєвою перевагою ІТ аутсорсингу.