Розрахунки прив'язані до теплового навантаження. Під кожен окремий будинок воно окреме.
Нещодавно «Кременчуцька газета» поспілкувалася з заступницею генерального директора підприємства «Полтаватеплоенерго» Наталією Макарушею та дізналась роз’яснення про найактуальніші питання, що стосуються постачання тепла та тарифів для нашого міста. На сьогодні «Полтаватеплоенерго» альтернативним шляхом постачає тепло Лівобережжю Кременчука після того, як рашисти розбомбили Кременчуцьку ТЕЦ.
За словами Н.Макаруші, тариф на тепло для кременчужан чинний по тому, який затверджували на період 2021-2022 років, враховуючи вимоги мораторію.
«Це тариф, затверджений рішенням Полтавської облради, №477 від 30.09.2022 р. Він відрізняється від тарифу, затвердженого Кременчуцькою ТЕЦ, але це інший надавач послуг. «Полтаватеплоенерго» не може застосовувати тарифи, які колись затверджувала Кременчуцька ТЕЦ, адже це інше підприємство. Це забороняє робити постанова про тарифоутворення та ліцензійні умови. Якщо це буде передбачене, то має бути прийняте рішення Полтавською облрадою і уже вони мають надавати розрахунок», - розповідає вона.
Та додає, таким тарифом користуються і мешканці Полтави.
«Наскільки пише законодавча база, до закінчення військового стану та після нього тарифи не мають бути підвищеними. На жаль, це також суттєво впливає на діяльність підприємства. Але якби не війна і не військовий стан, тариф був би збільшений», - аналізує Макаруша і наводить цифри.
Діючі тарифи для населення на тепло на сьогодні такі:
- 1248,25 грн/гігакал - умовно-змінна частина двоставкового тарифу* для потреб населення,
- 2636,50 грн/гігокал – бюджетним установам,
- 5677,85 грн/гігокал - іншим,
- 2596,14 грн/гігокал – релігійним громадам.
«Умовно-змінна частина двоставкового тарифу* - це те, що платиться і по лічильнику, і по нормі. Але є ще постійна частина, за яку платиться, враховуючи теплове навантаження на будинок чи установу. Її вартість за 1 квадратний метр коливається від 12 до 17 грн.
Станом на сьогодні цей тариф не є економічно обґрунтованим, він значно нижчий від існуючого і є збитковим для підприємства. Але ми виконуємо мораторій по тарифах», - пояснює заступниця гендиректора.
Звернемо увагу, що громадяни наразі користуються двоставковим тарифом. Він ділиться на дві частини: це умовно-змінна частина (відповідно до показів комерційного вузла обліку, або розрахована по нормі для тих будинків, де не встановлений комерційний вузол обліку) та постійна частина – місячна плата за одиницю теплового навантаження), яка безпосередньо прив'язана до теплового навантаження на житловий будинок чи об'єкт теплопостачання.
«У такому разі (при довставковому тарифі) абоненти не платять набагто більше. Розрахунки прив'язані до теплового навантаження. Під кожен окремий будинок воно окреме. Двоставковий тариф створений для зменшення навантаження і на підприємство, і на абонентів. Це пов'язано з ситуацією, коли на певний час зупиняється надходження коштів від населення. Тож по закінченню сезону надходження обігових коштів різко знижується. А підприємство повинно розраховуватися, проводити ремонтну компанію, готуватися до нового опалювального сезону. Це прописано на законодавчому рівні, і ніхто нічого не порушує», - слова Макаруші.
Щодо боргів абонентів, то, за її словами, вони є і питання з ними постійно вирішується.
«Наші громадяни все одно відповідальні. Тому в період міжсезоння абоненти у межах своїх можливостей погашають заборгованість. Більше того, на законодавчому рівні є можливості зменшення навантаження на наших абонентів: можуть бути заключені договори реструктуризації – з обов’язковим першим внеском і далі сума розбивається пропорційно по тій кількості місяців, на який підписується договір реструктуризації. Під реструктуризацію підпадають не лише мешканці нашого міста, а й будь-який абонент чи установа. Така процедура передбачена для того, щоб не стягувати у абонента борг у судовому порядку. Адже під час військового часу борг може бути стягнутим. Виключення – штрафи та пені», - прокоментувала вона, додавши, що, як правило, максимальний термін погашення боргів становить 1 рік.
«У зв’язку з тим, що у жовтні та листопаді починається опалювальний сезон, то найоптимальніший і найреальніший термін заключення термінів договору реструктуризації становить 6 місяців», - пояснює вона.
Цьогоріч на ситуацію з боргами вплинуло непросте фінансове становище наших абонентів, адже деякі підприємства працюють не на повну потужність, через що громадяни отримують неповноцінну зарплатню.
По-друге, значна частина абонентів виїхала, а їх квартири залишилися порожніми.
«А також ще є певне нерозуміння з тарифами у Кременчуці. І коли міська влада закликає не платити до певного терміну, то це дуже впливає на фінансовий стан нашого підприємства. Тож хотілося б, щоб абоненти були законослухняні та виконували свої зобов’язання перед теплоорганізацією. Адже рано чи пізно підприємство буде вимушене борги забирати у судовому порядку, бо їх ніхто не відміняв», - додала вона.
Нагадаємо, Кременчуцькі депутати звернулися до влади країни за допомогою: питання щодо тарифного скандалу
Ліна Романченко