Кременчугская газета
Понедельник, 18 Декабря 2017 года
Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube

Вы здесь

Труба розбрату: спір між «АвтоКрАЗом» та «Полтаваобленерго» має шлях вирішення у правовому полі


18 мая 2017 11:40

Керівництво містом – колишнє та нинішнє, неодноразово, у тому числі й на сесії міськради, обіцяло врегулювати це питання, знявши із автозаводу цей фінансовий тягар.

Прес-секретар ПрАТ «АвтоКрАЗ» прокоментувала ситуацію навколо питання теплової мережі Полтаваобленерго, що проходить по території «КрАЗу». Вона відзначила, що врегулювання земельних відносин між ПрАТ «АвтоКрАЗ» та ПАТ «Полтаваобленерго» тягнеться  вже досить довго. Справа в тому, що для здійснення виробничої діяльності Кременчуцький автозавод використовує земельну ділянку площею понад 131 га для експлуатації та обслуговування свого майнового комплексу по вул. Київській, 62 на підставі договору оренди , укладеного ще у 2003 році. Використанню частини ділянки перешкоджає прокладена на естакаді та у підземному каналі магістральна теплова мережа Ду600, яка знаходиться у користуванні ПАТ «Полтаваобленерго» на підставі договору оренди, укладеного з Фондом державного майна України.

У зв’язку з тим, що в технічній документації із землеустрою на орендовану ПрАТ «АвтоКрАЗ» землю вищевказана мережа із незрозумілих причин не відображена, то виходить, що підприємство використовує земельну ділянку без будь-яких обмежень і в повному обсязі, у той же час сплачуючи орендну плату за частину землі, а це більше 2,2 га, на якій розміщено майно, що їй  не належіть.

Прес-секретар конкретизувала, що щорічна орендна плата, яку сплачує підприємство до міської казни, одна із найбільших серед відрахувань до міського бюджету: у 2016 року  - це майже 18 млн.грн., із яких понад 285 тисяч  -   плата за землю, по якій проходить магістральна теплова мережа, що унеможливлює користування заводом цією площею. До речі, починаючи із 2003 року орендна плата до міського бюджету за землю, по якій прокладена тепломережа, автозаводу коштувала  понад 1,8 млн.грн. Певно, що підприємство могло б використати ці гроші на власні потреби – соціальні програми, модернізацію верстатного парку, культуру виробництва  - та будь на що.

Що стосується інформації депутата міськради Олександра Кальченко, озвученої на останній сесії міськради, то вона має юридичні неточності. Зокрема, між ПАТ «Полтаваобленерго» та ПрАТ «АвтоКрАЗ» ніяких угод щодо користування тепловою мережею та земельною ділянкою не укладалося.

Угода, з правової точки зору, передбачає наявність домовленості двох та більше учасників правовідносин. В нашому випадку – таке не має місця.

Заява ж, на яку можливо посилається пан Кальченко, є не угодою, а обіцянкою підприємства не перешкоджати проведенню ремонтних робіт теплової мережі та сприяти її збереженню. І завод до цього часу своєї обіцянки дотримується, хоча це і створює підприємству додаткове фінансове навантаження та перешкоджає в користуванні землею.

Вказана заява представниками «Полтаваобленерго» не підписувалася. А нотаріус засвідчив на ній лише справжність підпису особи яка її підписала, та не підтверджував гарантійне зобов’язання підприємства, як йдеться у доповіді О.Кальченко.

Із свого боку керівництво містом – колишнє та нинішнє, неодноразово, у тому числі й на сесії міськради, обіцяло врегулювати це питання, знявши із підприємства цей фінансовий тягар. Зокрема, минулого року мер Кременчука В.Малецький особисто дав чесне слово гендиректору Р.Черняку, що урегулює це питання, і під його гарантії на територію підприємства були допущені представники «Полтаваобленерго» для обслуговування своєї магістральної тепломережі. Проте до сьогодні питання не вирішене. Також для припинення обмежень у користуванні земельною ділянкою, а також з метою компенсації витрат по платі за землю «АвтоКрАЗ» неодноразово звертався з пропозиціями до ПАТ «Полтаваобленерго та Фонду держмайна України. Але, ні власник, ні користувач мережі не погоджуються ні на укладення договору земельного сервітуту на платній основі, ні на її демонтаж.

Ми вважаємо, що пропозиція пана Кальченко, а саме повернення земельної ділянки, на якій прокладено магістральну теплову мережу, із оренди ПАТ «АвтоКрАЗ» у комунальну власність не є прийнятною. У  кризу це втягне завод в ще більші фінансові витрати, адже нова технічна документація коштуватиме «КрАЗу» понад 2 млн грн., а на розгляд та затвердження цього документу знадобиться більше року, що знову відтягне вирішення спору. 

Ми пропонуємо цивілізоване вирішення питання у правовому полі: компенсацію витрат по платі за землю або укладення договору земельного сервітуту на платній основі між ПАТ «Полтаваобленерго» та ПрАТ «АвтоКрАЗ».

 

Клим Соколов

Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

 

Другие новости

Загрузка...
Конкурсы
  • В поисках «Сеньора Помидора» читатель Кременчугской газеты собрал коллекцию новогодних игрушек

    Первый участник нашего конкурса похвастаться своей коллекцией.
     

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Мы в Telegram

Подписаться