Кажуть, транзитний транспорт створює великі перешкоди для нормальної життєдіяльності міста.
Голова Служби автодоріг Полтавщини Володимир Трояновський днями зустрівся з радником керівника «Укравтодор»у, екс-заступником міністра інфраструктури Олександром Кавою. Вони обговорили актуальне питання - де зводити міст через Дніпро під Кременчуком та спростував причетність нардепа Костянтина Жеваго до лобіювання інтересів будівництва нового мосту. Відразу після зустрічі Олександр Кава поділився своїми думками щодо ключових аспектів розвитку та реформування транспортної інфраструктури Полтавської області з представниками прес-служби Служби автомобільних доріг у Полтавській області. Кременчуцька газета частково подає відповіді О.Кави на актуальні запитання.
– Пане Олександре, Укравтодор планує побудувати новий міст у Кременчуцькому районі. Проте, серед тамтешніх мешканців точиться дискусія, де саме треба звести споруду: у місті Кременчук чи за його межами?
– Я добре розумію проблему жителів Кременчука, бо місто розділене Дніпром на дві половини. Відповідно, це створює багато незручностей. Але питання не тільки у складності переїзду через Крюківський міст, який давно потребує ремонту, а й у тому, що через Кременчук йде чимало транзитного транспорту. Бо містом проходить міжнародна траса М-22/Е584 Полтава – Олександрія, а також національна автодорога Н-08 Бориспіль – Запоріжжя.
За оцінками Держагентства автомобільних доріг України, щодня через Кременчук проїжджає близько 10 тисяч транзитних авто, які заходять сюди тільки для того, щоб перетнути Дніпро. А так як переправа знаходиться в центрі міста, весь потік їде головними вулицями, створюючи незручності та серйозно забруднюючи повітря у Кременчуці.
Адже місто – індустріальний гігант, де знаходиться чимало великих компаній. І транзитний транспорт створює великі перешкоди для його нормальної життєдіяльності. Виходячи з цього, Укравтодор зацікавлений відтягнути потік з міста, щоб всі транзитні авто об’їжджали його і не створювали незручностей для мешканців та не забруднювали навколишнє середовище.
Місце для будівництва моста наші фахівці знайшли в кількох кілометрах від Кременчука. Там Дніпро не тільки має одне з найвужчих у районі місць (близько 600 м), але й обидва береги укріплені гранітною основою. За таких умов, це буде найдешевший варіант з можливих. Крім того, розташування мосту східніше Кременчука створить умови для розвитку міста на саме у східному напрямку.
Також у проекті буде передбачена можливість у перспективі побудувати наземне метро чи швидкісний трамвай, що забезпечить рейкове сполучення між лівим і правим берегами Кременчука.
– А що ж робити з багатостраждальним Крюківським мостом?
– Почнемо з того, що споруда знаходиться на балансі Укрзалізниці. Це конструкція, яку розширити неможливо, але утримувати у гідному стані необхідно. Треба, щоб керівництво Кременчука та Укрзалізниці скоординували зусилля для забезпечення нормального функціонування мосту.
– Як ви оцінюєте думку, яка поширюється серед частини мешканців Кременчука, що будівництво мосту ближче до Горішніх Плавнів лобіює народний депутат Костянтин Жеваго?
– Це все нісенітниці! Укравтодор, розглядаючи варіанти, шукає оптимальне рішення і для країни, і для мешканців міста. Ми не хочемо, щоб жителі Кременчука дихали вихлопними газами. Якщо ж міст зводити у місті, то 10 тисяч транзитних машин щоденно забруднюватимуть повітря і створюватимуть незручності для мешканців промислового центру.
Повний текст інтерв’ю читайте в найближчому номері Кременчуцької газети, яка вийде в світ 2 березня. Придбати газету за 1 гривню можна в кіосках по розповсюдженню преси.
Напомним, в начале февраля в Кременчуге городские власти вместе с депутатами Полтавского областного совета, Кременчугского горсовета, представителями облавтодора посовещались по вопросу переспективы строительства нового моста через Днепр в Кременчуге.
Наталя Роговцева