Кременчуцька газета
Четверг, 8 Грудня 2022
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Ви є тут

Закохав у походи не одне покоління: легенда кременчуцького туризму Леонід Колесник

9 жовтня 2022

Краще мандрівки може бути лише мандрівка із досвідченим наставником і вірними друзями.

«Тільки про дві речі ми будемо шкодувати на смертному одрі — що мало кохали та мало подорожували», – слова американського письменника Марк Твена якнайкраще ілюструють життя романтиків-туристів.

І хоча нині, у воєнний час, про подорожі залишається лише згадувати або мріяти (зараз активно мріємо про походи у Крим!). А Кременчуцька газета спеціально до Всесвітнього дня туризму (відзначали 27 вересня), продовжуючи проєкт «Легенди Кременчука», знайомить своїх читачів із людиною, яка непідвладна віку, наставником і натхненником кількох поколінь, людиною-легендою туризму, Леонідом Івановичем Колесником.

Біля витоків

Коли ти інженер чи керівник якогось підприємства, то за браком часу сходити у похід можеш хіба що якийсь раз на рік. Але то не для мандрівної натури. Тож, вже понад 40 років Леонід Колесник живе туризмом, обходив і об’їздив водою та суходолом пів світу. А почалося все зі школи №26, де спочатку працював вчителем трудового навчання і креслення.

«Туризм там процвітав і до мене, а я його продовжив, – ділиться Леонід Іванович, – Раніше культивувався активний відпочинок і спорт, а у школах було найнеобхідніше для пішохідних походів спорядження. У 26-й секція туризму була. І ми з вчителькою географії Валентиною Степанівною зробили перший водний похід. Це серйозна була група, треновані і підготовлені: дівчата–волейболістки, а хлопці – футболісти. Ми пішли по Пслу на байдарках», – і так гурток переріс у туристичний клуб «Пульс», який і нині функціонує у школі №26.

Починалося все на чистому ентузіазмі: байдарки збирали у знайомих, щоб посадити туди команду учнів і керівників школи. Вони перші спробували, чи це серйозна справа взагалі з дітьми ходити по водних походах. Дисципліна була на найвищому рівні.

Після цього щороку проводилися водні походи категорійні. А це не просто похід вихідного дня, а, для прикладу, 1-ї категорії, щоб 150 км накатали дітки з веслами. Спершу були Псел, Дніпро, далі Рось, Сула, Удай, Тясмин…»,  –  пригадує Колесник.

Він пояснює, що перед походом потрібна серйозна фізична підготовка. А катамарани свого часу бувало доводилося вечорами після уроків з дітьми шити і клеїти. Згодом виникла ідея встановлення скеледрому. Це був 1982 рік, знайшли спонсорів. А от проєкт і зварювально-монтажні роботи робили самотужки. За словами Леоніда Івановича, на той час це був єдиний у області скеледром в шкільному залі. На його відкриття влаштували змагання. Зазначимо, кілька років тому під час ремонтних робіт у спортзалі школи, певно не розуміючи дороговартісність і важливість конструкції, скеледром зруйнували.

САП-бординг: новий вид дозвілля і спорту

Ще у 2019 році у Кременчуці презентували САП-бординг – водний вид спорту, один з різновидів серфінгу. Саме Леонід Колесник став основоположником сапборд-спорту у нашому місті.

«Щоб піти у похід високої категорії складності, потрібно мати певну підготовку. З віком починаються проблеми із здоров’ям. Подумав, чим зайнятися: велосипед – нормально, а до води ж то тягне. На байдарці посидиш півтори-дві години і тяжкувато. Я ж розумів, що «задзвонить дзвоничок». В інтернеті натрапив на фото, де люди стоять із веслом. Звичайно, каяк, байдарка, катамаран – це мені знайомо. А тут – САП-борди – зацікавило. Перелопатили літературу, вийшли на київських спортсменів. Дізналися, що САП-бордингу 15 років – такий вік молодий, а вже чемпіонати влаштовують», – тож Колесник вирішив і собі спробувати модну новинку, адже цікаво і корисно.

«Можна відпочивати, релаксувати, лежачи на дошці. А можна у поход сходити… Я поцікавився, а що дає САП-бординг. Виявляється, по-перше, це вміння баланс тримати, тобто вестибулярний апарат тренує. Чим людина старше, тим цей орган працює гірше. Також, коли стоїш, всі м’язи напружуються. Якщо просто веслом шльопати, то майже зусиль немає, а якщо на перегонах, то 30-35 кг зусилля прикладається на весло на кожну руку», – розповідає турист.

«Як нам пощастило!», або Спогади колишніх учнів про туристичне дитинство

Серед вихованців Леоніда Колесника 4 майстра спорту з туризму та безліч кандидатів.

Про нього говорять з теплотою та вдячністю за прекрасні моменти та набуті вміння.

«На туристичний гурток у 26-ту школу я записалася у 4-му класі. І саме тоді, як я вважаю, почалося цікаве, туристичне, дружнє, класне життя. По секрету скажу, до школи я ходила не за знаннями, а за туризмом, друзями, спілкуванням, гітарою. Леонід Іванович був нам керівником, людиною, до якої завжди можна було звернутися за порадою, організатором нашого туристичного життя, яке дорівнює школі життя. Саме там багато із нас навчилися готувати, складати і дивитися за своїми речами. У нас, якщо у поході ти порозкидав шкарпетки, то останні дні йдеш босоніж, або, якщо вмієш дружити, то з тобою поділяться. У нас досі теплі стосунки, тому що у людей, які подружилися у походах, дружба навіки. Я пронесла цю любов до туризму вже більше 30 років.

Взагалі вважаю, що життя і є наш великий похід, а наші складності – це наші вершини або пороги річкові, які ми долаємо. 26-й школі дуже пощастило, що у ній багато років працював Колесник Леонід Іванович», – ділиться кременчуцька волонтерка, інструкторка з туризму Ольга Колесник.

«Моє захоплення туризмом почалося із секції туризму у 26-й школі. Туди ходив весь актив, прогресивна молодь, яка хотіла для себе відкрити якісь нові стежки. Мені від дядька дістався фотоапарат SMENA 8-M. Я дізнався, що на секції туризму є ще фотогурток і пішов туди. Мене зустрів Леонід Іванович і розказав, що і як: намети, байдарки. Він був вчителем трудового навчання і вів секцію туризму та фотогурток. Мені було все цікаво. Взагалі 26-та школа мала лідерські позиції з туризму і все з ініціативи Леоніда Івановича, трималося на його харизмі і дарі привчати дітей до доброго, гарного, чистого. Я ще був такий радий, що мою фотороботу показали по місцевому телебаченню. І мене сильно захопило.

Ми почали ходити в Крим: на Чатир-Даг і у печери, Демерджи-яйла та інші місця. У походах я навчився грати на гітарі, нас це єднало. Леонід Іванович привчав працювати нас як одна команда, як одне ціле. Від нього навчився працювати з людьми, у команді. Він виховував нас життю. Одного разу ми зупинилися у Криму біля Червоних печер, старша група о 6 ранку мала приготувати сніданок. І так сталося, що ми проспали. Через нас весь табір ішов кілька кілометрів без сніданку і в чому прокинулися. Леонід Іванович навчив відповідально ставитися до обов’язків та один одного. Урок запам’ятав на все життя», – розповідає староста Потоківського старостинського округу Юрій Зоря.

«Моє знайомство з туризмом почалось у 6-му класі Кременчуцької середньої школи №26. Це був туристичний гурток «Пульс», який очолював Леонід Іванович Колесник. Ми тоді пішли в похід по річці Псел від села Сухорабівка. Тиждень ми стояли палатками на березі, а тиждень ішли річкою вниз.

Саме Леонід Іванович показав, як правильно і швидко ставити палатки, готувати їжу, а головне – бути в гармонії з природою. Пригадався випадок з того походу, що стався біля якогось із дитячих таборів відпочинку, в якому ми набирали питну воду. Це був здоровенний важкий бідон і хлопці його просто котили. А вже біля самого берега не встигли зупинити бідон і він упав у річку. Довелось довгенько пірнати і шукати той скраб. Любов до туризму з роками лише міцнішає.

Ми і досі дружимо та спілкуємось з Леонідом Івановичем. Бо то Людина-Енергетик і приклад для наслідування! В ньому постійно вирують ідеї. І він їх завжди вдало реалізує!» – згадує кременчуцька медійниця Олена Ященко.

«В шкільний туристичний гурток я записалась в 7-му класі, коли в нашій школі з’явився молодий, енергійний вожатий Ігор Ейсмонт (вихованець Леоніда Колесника).
Він нас вчив, як ставити палатки, розповідав про свої походи по Криму і романтику туризму! Все це мені подобалось, але, от біда, батьки мене в походи тоді не пускали. Довелося довго випрошувати, буквально «вимолювати» в них поїздку на змагання з водного туризму, яке передбачало виїзд за межі міста і ночівлю в палатках. Вожатий сказав, що головним суддею змагань буде Колесник. Було зрозуміло, що то якась дуже поважна людина. На змаганнях наш екіпаж взяв 2 місце на катамаранах, от тоді під час нагородження я й побачила, як виглядає легенда туризму Кременчука. Наступна наша зустріч відбулась через декілька років, коли я вже працювала в своїй рідній 24-й школі вчителем фізкультури. Тоді фізруків зібрали за ініціативою Леоніда Івановича і повезли на змагання з водного туризму в паломництво українських рафтерів – у с. Мігея, Миколаївська обл. Коли я побачила ті водні пороги, то чесно – злякалась. Після переконань Леоніда Івановича все ж наважилась! Після першого сплаву мій напарник, Ігор Жабко (нині покійний), зробив мені традиційну посвяту – переворот на байдарці вниз головою (це було досить несподівано, до того ж я була прив’язана у байдарці). Це я запам’ятала на все життя! І вже нічого не було страшно! Після цієї поїздки ми стали друзями. Традиційно відвідували всі зльоти туристів, які проводив Леонід Іванович. Ця людина сповнена мудрістю, з ним завжди є про що поговорити. А ще він неймовірний «живчик» і креативщик–завжди щось придумує нове для популяризації водного туризму.

Я вдячна долі, що ця людина трапилась в моєму житті! До речі, мій чоловік теж турист і познайомились ми з ним колись на одній із таких туристичних тусовок. Син цього року теж спробував себе на байдарці, минулого вдалось опанувати САП-дошку. Ярослав навчається в 26-й школі, де працював Леонід Іванович, і дуже мріє після Перемоги піти на туристичну секцію, яку очолює його послідовниця Оляна Колесник», – зізнається директорка радіостанції «Автохвиля-102,1fm» Ольга Прядко.

Раніше ми писали про ще одну Легенду Кременчука Міністра закордонних справ Кременчука Андрія Мельника.

Корифей і стратег педагогічної освіти Кременчука Іван Гальченко: «Бути у всьому кращим».

Патріарх кременчуцької медицини Феодосій Провізіон про будівництво дитячої лікарні, сучасну медицину і книги.

Матеріал підготувала закохана у туризм Тетяна Красельникова

Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию
Афиша Кременчуга
Ви сповіщаєте про хибодрук в наступному тексті:
Щоб надіслати повідомлення натисніть кнопку "Сповістити про хибодрук". Також можна додати коментар.