Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Середа, 25 Травня 2022
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Знай наших: єдиний в області «Народний вчитель України» Валентин Мельник ділиться, як вивести учня на міжнародний рівень знань

9 грудня 2021

Кременчуцький педагогічний коледж ім. А.С. Макаренка цього року відзначає свій 90-річний ювілей. Сьогодні ж згадаємо про ще один заклад, який знаходиться на території приміщення педколеджу та який уже з 1997 року встиг виховати тисячі обдарованих дітей нашої та інших областей - Полтавський обласний науковий ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ступенів при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А.С. Макаренка, або Ліцей «Політ». Адже сьогодні, у рамках святкування 90-річчя закладу, відзначається і День Ліцею.

«Кременчуцькій газеті» вдалося поспілкуватися із одним із його викладачів, Заслуженим вчителем України, нагородженим Орденомом «За заслуги 1 та та 3 ступенів», нагородженим Нагрудним знаком «Василь Сухомлинський», відмінником освіти України, Валентином Івановичем Мельником. Цього року він першим на Полтавщині отримав звання «Народний вчитель України».

Окрім багатьох отриманих нагород за наполегливу працю, пан Валентин періодично отримує найважливіші для нього перемоги: призові місця учнів ліцею на багатьох обласних, всеукраїнських та міжнародних олімпіадах. Загалом його вихованці 25 разів перемагали на міжнародних олімпіадах з інформатики. Тож дізнатися про секрети успіху викладацької роботи та як це - виявити і розвити найбільший потенціал учня - далі у матеріалі.


   
-  У першу чергу, вітаємо Вас із недавньою нагородою. Адже таке звання
«Народний вчитель України» на сьогодні має єдиний  педагог в області, тобто, ви. Чули, що до цього ви працювали і перед тим навчалися в Олександрії.

-  Так, до цього жив і працював в Олександрії. Потім переїхав сюди працювати в обласному ліцеї. Виходить, уже 9 років працюю і мешкаю у Кременчуці.

-  Кількість ваших нагород, безсумнівно, свідчить про те, що ви професіонал у своїй справі. Хоча не всім професіоналам вдається отримати подібні визнання. У дитинстві мріяли бути вчителем?

-  Цікаво, що ні. В дитинстві я серйозно займався легкою атлетикою і футболом і  планував рухатися в цьому напрямку. Проте вступити на факультет фізичного виховання свого часу було проблемніше, ніж на фізико-математичний факультет І тому, коли в університеті була відкрита перша спеціальність інформатика і математика, я вирішив йти туди. Після першого курсу хотів знову пробувати вступати туди ж, але мене мій тренер відмовив.

-  Ви автор декількох навчальних посібників. Зараз також щось пишете?

-  Зараз зі зміною і переходами то в онлайн, то в очну форму навчання на посібники не вистачає часу. Остання робота була пов’язана, як і інші, з основами програмування.

-  Скільки годин після роботи проводите для саморозвитку?

-  Зазвичай щодня працюю до 23-ї години.

-  Як скажете, зараз змінився рівень і підхід дітей до програмування? До вас вступають уже будучи знайомими із основами програмування?

-  Я б так не сказав. Сюди приходять більшість дітей, які взагалі не вивчали програмування. Але до нас переїздять діти з усіх областей України: з Хмельницька, Закарпатської області, Рівненської, Миколаївської, Черкаської, Кіровоградської, з Харкова. При вступі до ліцею складають іспит з математики і української мови, тож програмування починають вивчати, можна сказати, з нуля. 

-  А як визначаєте, що дитина здібна?

-  Ми проводимо з ними анкетування, тестування. І уже за результатами видно, готова далі дитина чи ні до занять. 

- Назвіть три останні здобутки учнів під вашим керівництвом.

- Що приємно, кожного року наші діти перемагають на міжнародних олімпіадах. З 2019 року фактично вся команда України була з нашого ліцею і щороку діти досягають таких результатів. Зараз на даний момент мій учень Олег виборов срібну медаль на Олімпіаді, цього року золоту і він ще рік навчатиметься. Учень переїхав до нас з 9 класу, з Ужгорода. І почав займатись. Тішусь, що з нашого ліцею, починаючи з 2016 року, учні їздять на Міжнародні олімпіади у складі української команди.

- Скільки щодня працюєте з учнями?

- Теж систематично, щодня по 3-4 години після навчання. Окрім цього, вирішуємо подібні до олімпіадних задачі. З дітьми займаємося у разі потреби. Зараз вони навчаються дистанційно.

- Якщо називати методи навчання, у кого вчитеся ви?

- Підготовка відбувається у різних вікових групах, адже ми дітей ділимо не за віком, а за знаннями і це дає дітям можливість розвиватися біля подібних собі. Як і можливість працювати дітям 5-6 класів. Саме поділ на такі групи розвивати більше сприйняття інформації, вміння логічно мислити. А відповідно, хто розвивається швидше, той може переходити у наступну групу. Зараз стандартно чотири групи, у кожній приблизно 15-20 дітей. Але якщо говорити про навчання для мене, то таких програм при підготовці дітей до олімпіади не те, що мало, їх не вистачає взагалі. Умовно, шкільні програми закінчуються за перший рік навчання, а то й раніше у залежності від того, наскільки дитина готова. І тут важливо не тримати дитину на рівні з іншими, а дати їй можливість розвитку далі, все індивідуально.
Що цікаво, ті діти, які переходять у вищі групи, їм цікаво спілкуватися з дітьми, які уже побували на олімпіадах. Відбувається постійний розвиток та отримання нової інформації. Усе це разом дає відповідні результати.

-  Зараз діти масово грають у Майн Крафт, Бравл Старс, інші популярні ігри. Це допомагає розвивати логіку, уяву, розуміння програмування з дитинства чи навпаки?

-  Особливо нічого сказати не можу. Окрім ігор є багато логічних задач, якими можна розвивати потрібні ділянки головного мозку.

-  Можете детальніше назвати такі предмети?

-  Математика, логіка, інші програми для розвитку лігочного мислення та розвитку здібностей до програмування.

-  Коли відпочиваєте, сам граєте у якусь гру?

-  Я в ігри не граю, а зазвичай відпочиваю на природі. Моє хобі - риболовля. Зазвичай за хорошої погоди так проходять мої вихідні. І так відпочиваю морально.

- І наостанок, порадьте батькам, як розвинути у дитини здібності, щоб вона змогла їх потім проявити?

- Розвивати дитину всебічно,  давати їй право вибору. І, звісно, не забувати хоч трошки додавати задач, логічних загадок, ребусів, настільних ігор, які б додатково розвивали мислення і логіку. Якщо дитині це сподобається, вона згодом сама знаходтиме шляхи подальшого розвитку і повірте, буде прогрес. Важливо і стимулювати дитину не застоюватися на місці, не зациклюватися на уже отриманих досягненнях, а вчитися далі. Головне, щоб це їй було цікаво! 

Нагадаємо, Знай наших: гордість Кременчуцького педагогічного коледжу

 

 

спілкувалася Ліна Романченко

Фото - з особистих архівів викладача

Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися