Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Неділя, 28 Лютого 2021
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

40-мільйонний тендер на комунальну техніку, оголошений минулоріч Полтавською ОДА і на який скаржився «АвтоКрАЗ», знову обійшовся без кременчуцьких автовиробників

18 січня 2021 11:20

До 5 лютого у тендері йде погодження і в разі, якщо ніхто не оспорюватиме результатів тендеру, договір з переможцем буде підписано 16 лютого.

Департамент будівництва, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської облдержадміністрації минулого року оголосив, а потім скасував тендер на закупівлю 14 одиниць комунальної техніки на загальну суму 40 мільйонів гривень, а саме: придбання за кошти обласного бюджету 10 сміттєвозів та 4 вакуумних асенізаційних машин.

Судячи з документів, коштом обласного бюджету планувалося придбати:

  • 2 сміттєвози із заднім завантаженням (бункер 18,5 м³) з відвалом — для Полтавського КАТП-1628 та Пирятинської міськради;
  • сміттєвоз із заднім завантаженням (бункер 9,0 м³) з відвалом — для Сенчанської сільради;
  • сміттєвоз з боковим завантаженням (бункер 18,0 м³) з відвалом — для Заворсклянської сільради;
  • сміттєвоз з боковим завантаженням (бункер 12,0 м³) з відвалом — для Пальчиківської сільради;
  • сміттєвоз з боковим завантаженням (бункер 10,0 м³) з відвалом — для Полтавського КАТП-1628;
  • 4 сміттєвози з боковим завантаженням (бункер 9,0 м³) з відвалом — для Мартинівської сільради, Зіньківської міськради та Комишнянської і Ромоданівської селищних рад;
  • 3 вакуумних асенізаційних машини (ємність цистерни 5,0 м³) з відвалом — для КП ПОР «Полтававодоканал», Зіньківської міськради та Оржицької райради;
  • вакуумну асенізаційна машина (ємність цистерни 4,0 м³) з відвалом — для Новоселівської сільради.

У червні черговий офіційний представник «КрАЗу» — ТОВ «Кременчуцький автомобільний завод» — висунув вимогу до Департаменту, аби той вніс зміни до тендерної документації. На думку КрАЗу умови, які прописав замовник, обмежують конкуренцію і не дозволяють кременчуцькому виробнику взяти участь у торгах.

Департамент будівництва відповів, що писав вимоги, виходячи з міркувань економії палива та збереження дорожнього покриття. Втім, вже за місяць — до початку аукціону — скасував тендер через «відсутність подальшої потреби в закупівлі».

Причини такого формулювання тоді не пояснили, але ЗМІ припустили, що дії Департаменту будівництва пов’язані з тим, що Верховна Рада прийняла у першому читанні закон про локалізацію виробництва. Точніше — внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості. Проект передбачає, що найближчим часом державні органи орієнтуватимуться на закупівлі у вітчизняних виробників, серед яких - Кременчуцький автоКрАЗ.

До речі, це був той самий тендер, на умови якого скаржилися кременчуцький виробник великовантажних автомобілів ПрАТ «АвтоКрАЗ» та його дилер, потенційний учасник закупівлі — ТОВ «АвтоКрАЗ». Зокрема, ТОВ «АвтоКрАЗ» просив змінити вимоги щодо предмету закупівлі «з метою розширення кола можливих учасників закупівлі та недопущення дискримінації по відношенню до українського виробника». Та замовник у цьому відмовив.

Слід зазначити, що 9 липня 2020 року гендиректор ПрАТ «АвтоКрАЗ» Роман Черняк, звертаючись до голови Полтавської ОДА Олега Синєгубова, назвав майбутню закупівлю техніки на 40 млн грн злочином:

"Я хочу звернутися до голови ОДА: за два попередні роки обласний бюджет втратив понад 50 мільйонів гривень на тендерах, звідки «зняли» КрАЗ. Сьогодні готується ще один злочин. На 40 мільйонів готується тендер на 14 машин. Ми пропонуємо віддати ці машини за 30 мільйонів. Ось вам 10 мільйонів – на блюдечку! Вмішайтеся, подивіться, бо будь-який закон не буде працювати, якщо ми не будемо його контролювати", - заявив Черняк.

Останнім часом у подібних тендерах перемагали дилери білоруського МАЗу, під яких прописувалися умови. Не став винятком і попередній 64-мільйонний тендер на комунальну техніку від департаменту будівництва, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської ОДА.

Після скасування того тендеру Департамент будівництва, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської облдержадміністрації знову оголосив подібний тендер.

І знову прописали вимоги так, аби "КрАЗ" не став його учасником.

Транспортні засоби, які повністю відповідають технічним вимогам замовника стали Mercedes, MAN, IVECO, FORD, МАЗ тощо.

Участь у новому тендері взяли 6 фірм. Про це сказано на сайті публічних закупівель Прозорро.

Троє дійшли до фінішу і наразі очікує рішення ТОВ "АЛАРІТ-ПРОМ-"

Як сьогодні на апаратній нараді у голови Полтавської облдержадміністрації Олега Синєгубова повідомив  заступник директора Департаменту будівництва, МіА та ЖКГ Едуард Рева, до 5 лютого у тендері йде погодження і в разі, якщо ніхто не оспорюватиме результатів тендеру, договір з переможцем буде підписано 16 лютого.

Нагадаємо, Шаповалов жодного КрАЗу за останні роки ніде не популяризував - Жеваго.

Президент Зеленський вичитав мера Кременчука за непідтримку КрАЗу.

Зеленський за приватизацію держпідприємств, а Малецький навпаки - за націоналізацію КрАЗу: команда кременчуцького мера обрала нову тему для своїх виборів

Кременчуцька міська рада не підтримала пропозицію членів команди Малецького про націоналізацію «АвтоКрАЗу».

Малецький не зміг відповісти на питання ЗМІ, чому комунальники при проведенні тендерів прописують покупку МАЗів і аналогів, а не КрАЗу

Полтавська облрада може змінити ситуацію і комунальники допустять до тендерів не лише МАЗи, а й кременчуцькі КрАЗи

 

Олег Булашев 

 

 

 

 

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

Інші новини

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися