
Судова справа.
Сьогодні, 26 квітня, в Автозаводському районному суді Кременчука чергове засідання по справі №524/4279/23 за обвинуваченням Ольги Х. – колишньої заступниці головного бухгалтера комунального підприємства «КАТП-1628». Їй інкримінували ч. 2 ст. 367 ККУ (службова недбалість, яка спричинила тяжкі наслідки)Потерпілі по справі – комунальне підприємство КАТП-1628.
Йдеться про скандальну закупку КАТП десятьох комунальних білоруських автобусів МАЗ з імовірною переплатою майже у 25 млн грн, що сталося у 2019 році.
За даними слідства, у 2019 році обвинувачена, перебуваючи на посаді, відповідала за організацію і проведення процедури закупівлі. Під час відкритих торгів щодо придбання транспортних засобів вона надала перевагу товариству, чия цінова пропозиція майже вдвічі перевищувала ціну офіційних представників заводу-виробника.
У подальшому комунальне підприємство та товариство уклали договір на закупівлю 10 пасажирських автобусів за завищеною ціною.
За висновком комісійної судово-економічної експертизи, підприємству завдано майже 25 млн грн збитків. З метою їх відшкодування прокуратурою до обвинуваченої пред’явлено позовну заяву.
Згодом справа потрапила до Автозаводського райсуду Кременчука. Її розглядає доволі принципова суддя Оксана Пальчик.
Через те, що КАТП придбало автобуси у фірми ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕКС» депутата Полтавської облради Миколи Корецького, останній сьогодні був допитаний у суді як свідок. Це був його третій допит поспіль, і цього разу – останній.
Відповідно до інформації, яку в суді озвучив прокурор і яку не оскаржував свідок, вартість придбання кожного автобуса у виробника становила 3 563 000 грн, а продаж для КАТП-1628 – 5 793 000 грн. Різниця на кожному автобусі становила понад 2,2 млн грн. Відповідно, за 10 автобусів різниця становила понад 22 мільйони гривень.
Корецький розповів, що до 2,2 млн грн ввійшли: доставка, придбання домкратів, вогнегасників, орендування, передпродажна підготовка, 1,5% вартості від ціни за два роки гарантії, 10% курсу росту і 19% (як середнє арифметичне від 22% кредиту й 16% депозиту).
Потім Корецький розповів, що на кожній машині вдалося заробити 1,3 млн грн (а не 2,2 млн, як було обговорено раніше), з яких сплачено 426 тис грн ПДВ державі, 157 тис грн податку на прибуток. Тож, за словами свідка, «чистими» залишилось 716 тис грн, що складає 16% від вкладених грошей.
Микола Корецький уточнив, що якби ці кошти лежали на депозиті, то принесли б 3,9 млн грн прибутку, з яких було б сплачено тільки податок на прибуток, без ПДВ.
«І різниця між депозитом, і різниця між того, що ми купили, всього-на-всього складає 7%. Тобто ми заробили на 7% більше на цьому продажі», - резюмував він.
Втім Микола Корецький по цій справі – не обвинувачений, а свідок, і розслідується ніщо інше як службова недбалість колишньої працівниці КАТП. Тож свідок резюмував: «Я вам приводив приклад, яка була моя поставка перша. Це не вигадки: на це саме КАТП я поставив 4 сміттєвози. Коли отримав гроші, я зміг купити тільки 2,5. І це нікого не цікавило. Це ризики ,це бізнес. Якщо я не закладу, я втрачу кошти. Навіщо воно мені це потрібно?»
Допит тривав і далі, і останнє питання прокурора було лаконічним і чітко зрозумілим: «Ви згодні, що вартість автобусів була завищена?»
На це Корецький відповів: «Ні, не вважаю».
Далі декілька питань свідку поставив захисник обвинуваченої, зокрема про те, як свідок дізнався про тендер, чи виконав він умови тендеру й чи заплатило йому підприємство. Що стосується першого питання, то Микола Корецький розповів про роботу підлеглих на його підприємстві, а на інші питання відповідав стверджувально.
Після допиту цього свідка засідання поставили на паузу. Обравши дату, коли його продовжать, визначили, що на допит має прийти директор КАТП-1628 Сергій Шиян.
Клим Соколов