Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Середа, 22 Вересня 2021
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Дія в дії: 12 запитань і відповідей про мобільний застосунок

 

5 серпня 2021 14:00

Про Портал та мобільний застосунок  Кременчуцькій газеті детально розповів екс-віце-губернатор Полтавщини з питань цифрової трансформації Богдан Бабіч.

Стати підприємцем, змінити види діяльності чи припинити їх, зареєструвати ТОВ, отримати довідки про доходи,  несудимість чи допомогу при народженні дитини, замовити послуги, пов'язані із документами водія, оформити низку ліцензій, дозволів чи отримати витяги з реєстрів — все це можна робити онлайн через «Дію». 

1. Що таке "Дія"?

- Дія - це єдиний бренд, що об'єднує мобільний застосунок з доступом до цифрових документів громадян та єдиний портал державних послуг і сервісів для населення і бізнесу, що надаються онлайн.   На веб-порталі Дія можна отримати онлайн майже 70 державних послуг, а в оновленому мобільному застосунку — доступ до 9 своїх цифрових документів та 12 послуг. Серед документів: ID-картка та закордонний біометричний паспорт, студентський квиток, посвідчення водія, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, страховий поліс транспортного засобу, податковий номер (РНОКПП), свідоцтво про народження та довідка переселенця (ВПО). Особливої уваги заслуговує революційна технологія Дія.Підпис - найзахищеніший електронний підпис просто у смартфоні.

2. Для чого потрібна "Дія"?

- За допомогою Дії можна онлайн отримувати державні послуги та використовувати власні цифрові документи. Цифрові документи у Дії мають таку ж юридичну силу, як і їхні пластикові чи паперові аналоги.  Дія — це можливість перевірити коректність ваших даних у державних реєстрах. Застосунок відображає інформацію про виконавчі провадження та штрафи за порушення ПДР, які можна сплатити прямо із застосунку. Мінцифри запровадили революційну функцію ділитися цифровими копіями документів з Дії (це називається шеринг документів).

Переваги шерингу:

-      зручно (займає до 10 секунд);

-      не треба робити паперові копії документа;

-      Ви не повертаєтеся додому, якщо забули паспорт;

-      Ваш час та нерви збережені;

-      безпечно (кожне використання цифрового документа відображатиметься у системі і не зможе бути використано повторно).

Доречи Кременчуцький ЦНАП приймає цифрові документи з Дії. Кременчуцький ЦНАП був першим у впровадженні цієї новітньої послуги. Починаючи з листопада 2020 року відвідувачі Кременчуцького ЦНАП мають можливість проходити підтвердження та ідентифікацію особи за допомогою шерінгу (це новітній спосіб надання копій цифрових документі) документів через застосунок «Дія». Крім зручності, ця послуга також прискорює оформлення документів та захищає від помилок, тому що данні переносяться автоматично.

3. Як зайти на онлайн-сервіс Дія?

Офіційна адреса Веб-порталу  Дія https://diia.gov.ua

Мобільний застосунок Дія для завантаження на мобільний пристрій можна знайти в App Store або Google Play https://go.diia.app/

4. На сьогодні скільки послуг передбачає застосунок Дія, які можуть надаватися онлайн?

Весною 2020-го з'явився портал Дія, який на той момент пропонував 27 державних послуг онлайн. Стати підприємцем, змінити вид діяльності чи припинити їх, отримати довідку про несудимість чи допомогу при народженні дитини, подати позов до суду, зареєструвати авто або замовити послуги, пов’язані із документами водія, оформити низку ліцензій, дозволів чи отримати витяги з реєстрів — все це відтоді можна робити онлайн. Навесні 2021 року перелік послуг на порталі Дія виріс до понад 70, а в оновленому мобільному застосунку українці мають доступ до 9 своїх цифрових документів та 12 послуг.

5. Назвіть перелік цих послуг

Із переліком послуг можна ознайомитися на веб-порталі Дія за адресою https://diia.gov.ua/services

А найпопулярнішими є:

Автоматична реєстрація ФОП – 2 секунди для запуску бізнесу. Відтепер відкрити власний бізнес можна автоматично онлайн, без участі держреєстратора. Заявка на відкриття ФОП одразу надходить у реєстр фізосіб-підприємців. 10-15 хвилин на заповнення заяви і менше ніж 2 секунди на її обробку.

 - Внесення змін до ФОП — завдяки цій послузі українці можуть змінити інформацію про ФОП, що зберігається в Єдиному державному реєстрі. Зокрема, внести зміни до громадянства, видів економічної діяльності, контактної інформації фізичної особи-підприємця. А також внести зміни до номера платника податків (паспортних даних), прізвища, ім'я, по батькові, місця проживання/місцезнаходження наразі доступно тільки офлайн.

Закриття ФОП — послуга, завдяки якій українці можуть закрити ФОП протягом доби (строк закриття у податковій залежить від виду вашої діяльності).

єМалятко — проєкт, що дає можливість українським родинам отримати до 9 державних послуг, пов’язаних із народженням дитини, за однією електронною заявою на порталі Дія.

- Серед послуг єМалятко:

- державна реєстрація народженої дитини;

- визначення походження народження дитини;

- реєстрація місця проживання дитини;

- призначення допомоги при народженні дитини;

- призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;

- реєстрація народженої дитини в електронній системі охорони здоров’я;

- реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;

- видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;

- визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;

- присвоєння дитині унікального номера запису в ньому.

Реєстрація місця проживання дитини — послуга, завдяки якій українці можуть подати заяву на реєстрацію місця проживання дитини віком до 14 років за адресою одного з батьків з одночасним зняттям з реєстрації з попереднього місця проживання.

Допомога по безробіттю — послуга, завдяки якій українці можуть подати заяву про надання чи поновлення статусу безробітного та заяву про призначення чи поновлення допомоги по безробіттю.

Автоматизовані будівельні послуги на порталі Дія — послугами можуть скористатися ФОПи, фізичні та юридичні особи. Результати розгляду заяв надходять в кабінет користувача на порталі. Крім цього, інформація про результати розгляду поданих документів  є публічною та доступна в реєстрі будівельної діяльності за посиланням https://e-construction.gov.ua, а також автоматизовані послуги щодо об’єктів будівництва класу СС1:

- повідомлення про початок будівельних робіт на підставі будпаспорта - найпопулярніша послуга на порталі, якою вже скористалися більше 5 тисяч разів;

- повідомлення про початок підготовчих робіт;

- повідомлення про початок будівельних робіт за класом CC1.               

- Зміна місця реєстрації онлайн

Запровадили експериментальний проєкт з електронною зміною реєстрації місця проживання. Потрібна лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви в Дії й онлайн-підтвердження власника житла. Послуга вже доступна для жителів Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. За рік послугу масштабуємо на всю країну. Також запустили реєстрацію права власності онлайн — саме ця послуга робить можливою зміну місця реєстрації в декілька кліків.

Сплата податків та подання декларацій

Задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди — все це тепер можна зробити в Дії. Процес подання декларацій спростили: замість двох сторінок та понад 30 полів (з яких потрібно знати, де правильно заповнювати) тепер достатньо відповісти лише на 4 запитання та внести суму доходу для розрахунку єдиного податку. Система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подання декларацій та сплати податків.

-Дія.Підпис — найзахищеніший електронний підпис просто у смартфоні. Підписуйте будь-які документи, отримуйте держпослуги просто з телефона у зручному місці вдома, в метро чи під час ранкової кави — безоплатно й у кілька кліків.

А компанії, що мають інформаційну систему, можуть інтегрувати Дія.Підпис для авторизації користувачів на своїх електронних ресурсах або для підписання КЕПом необхідних документів.

Детальніше про Дія.Підпис – https://ca.diia.gov.ua/faq_diia_id Джерело: https://rau.ua/novyni/diia-dosvid-fozzy-group-i-citrus/

Дія.QR

       Нещодавно був представлений новий функціонал – Дія.QR. Він дозволяє отримати індивідуальний QR-код, який надає можливість організаціям отримувати електронні копії цифрових документів користувачів Дії на електронну пошту. Наприклад, заселяючись у готель чи при отриманні адмінпослуг в ЦНАП.

Послуга створена для малого та середнього бізнесу, громадських організацій, а також для органів державної влади та місцевого самоврядування.

Бізнесу не потрібно робити технічну інтеграцію та купувати обладнання — потрібно в кабінеті на порталі Дія згенерувати QR-код, роздрукувати його та розмістити на точці взаєіодії з користувачем. Людина сканує QR-код та підтверджує шеринг документів. Важливо, що компанія не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних.

Також у Дії невдовзі можна буде побачити історію шерингів: коли, скільки разів і з ким ділилися цифровими копіями документів.

Більше про Дія.QR – https://diia.gov.ua/services/diyaqr

E-петиції

Українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі ВзаємоДія або в застосунку Дія. Це перший етап запровадження електронної демократії в Україні.

Заміна водійського й оновлений розділ “Штрафи”

Подати заявку на нове посвідчення в Дії можна за 5 хвилин. Також для тих, у кого є водійське посвідчення, кожну годину Дія оновлюватиме розділ "Штрафи". Також стануть доступними штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, то вони одразу там з'являться, а застосунок надішле сповіщення. За 5 днів до закінчення терміну оплати Дія нагадає про несплачений штраф, виписаний патрульним.

Подання заяви на намір отримати пільгову іпотеку для ВПО

Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит — на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі Дія за 10 хвилин.

Сплата адмінзбору онлайн

Потрібно буде навести камеру в Дії на QR-код біля реєстратора. Квитанція буде сформована автоматично. 2 кліка замість 2 візитів! Доступна в Одесі, Хмельницькому та Рівному, поступово масштабуємо на всю Україну.

Реєстрація операторів потужностей ринку

Автоматизували весь процес — реєстрація через портал Дія займе 1 хвилину. Потужності ринку — це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Від бджільництва, кав’ярні або МАФу з морозивом до вантажівок-холодильників та торговельних мереж супермаркетів. Від сьогодні більше не потрібно їздити по установах, ходити до ЦНАПу, носитися з пакетом документів або надсилати їх рекомендованими листами.

6. Які документи можна завантажити в "Дію"?

Документи в Дію не додаються користувачами або командою служби підтримки. Вони підтягуються автоматично, якщо в реєстрі наявні всі дані. Якщо водійське або техпаспорт не підтягнулось, треба, щоб користувач подався на верифікацію в кабінеті водія: http://e-driver.hsc.gov.ua

Дія покаже техпаспорт, якщо ви — власник або належний користувач.

Якщо у людини індивідуальний номерний знак (ІНЗ), на свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу в Дії він не відобразиться. Чому? Бо авто все одно має номерний знак державного зразка, а символи з індивідуального зазначаються в особливих відмітках документу. В цьому полі в реєстрі міститься й інша інформація, тому це поле не відображається в документів у Дії. Можливо, у майбутньому структура даних буде змінюватися в реєстрі, а власники індивідуальних номерних знаків також отримають у себе оновлення.

7. Як проходить перевірка документів у застосунку Дія, що для цього потрібно?

Після авторизації у мобільному застосунку Дія цифрові документи зявляються автоматисчно за наявності усіх відомостей у відповідних реєстрах

Щоб авторизуватися в Дії, користувачу потрібно підтвердити вхід за допомогою однієї з технологій:  BankID Національного банку України або за допомогою зчитування NFC-чіпа ID-карти та технології PhotoID (порівняння особи з фото в реєстрі ДМС).

Для того, щоб авторизаційна сесія була активна, на мобільному пристрої відображалися документи, а застосунок був впевнений, що пристроєм продовжує користуватися саме власник, Дія регулярно блокує сессію та запитує відповідне підтвердження. Щоб продовжити сесію, користувачу потрібно підтвердити особистість за допомогою технологій BankID або PhotoID.

Щодо активних сесій, в застосунку ви можете побачити усі пристрої, які ви підключили до вашого аккаунту в Дії (меню "Підключені пристрої"). Також, ви зможете побичити коли був підключений пристрій, та які документи були підписані в рамках його сессії.

Якщо ви забули десь телефон, загубили його — ви можете завжди завершити в 1 клік усі активні  сесії пристроїв підключенних до вашої Дії, включаючи поточну сессію, тобто відключити від вашого аккаунту усі сессії і потім знову авторизуватись тільки на потрібних вам пристроях.

Так ви можете контролювати усі пристрої, які ви підключили до вашого аккаунту в Дії. При нових підключеннях Дія сповістить вас повідомленням і надасть точні данні по підключенній сессії.

8. Чи замінює Дія електронні документи, тобто чи потрібно отримувати картки паспорту, водійського посвідчення, тощо.

Цифрові документи у Дії мають таку ж юридичну силу, як і їхні пластикові чи паперові аналоги на рівні закону. Цифровий закордонний паспорт доступний у межах України і використовувати його можна нарівні з внутрішнім паспортом. Всередині країни він має таку саму юридичну силу, як і ID-картка. Подорожування закордон з Дією буде можливим, коли інші країни її визнають.

Після підписання Президентом України закону про цифрові паспорти з 23 серпня кожна організація в Україні прийматиме цифрові паспорти в Дії. Варіантів "не прийняти Дію" більше не буде. Адже цифрові паспорти у смартфоні стали повними юридичними аналогами звичайних документів. Надаємо покрокову інструкцію, як користуватися цифровими документами в Дії.

У свою чергу Мінцифра переводить всі державні послуги в онлайн та інтегрує портал та застосунок Дія у всі сфери життя – від аеропортів до магазинів продажу техніки.

Якщо ви або ваша організація робить ксерокопії документів або перевіряє особу, то завдяки Дії ваше життя стане зручнішим і ви не хвилюватиметесь про забуті документи. Підключіть Дію до вашого бізнесу, напишіть команді Впровадження у Telegram: @DiiaStart.

9. Як отримати через Дію електронний цифровий підпис і що це дає?

Цифровий підпис (КЕП) — послуга, завдяки якій українці можуть підписати документ за допомогою електронного підпису. Це аналог власноручного підпису. Для того щоб отримати Дія підпис необхідно мати в Дії ID-картку або біометничний закордонний паспорт та пройти наступні кроки:

1. У застосунку Дія перейти до меню Дія.Підпис.

2. Натиснути "Створити"

3. Підтвердити особу через перевірку за фото, NFC або BankID

4. Придумати 5-значний код для Дія.Підпис.

Готово! Тепер можна підписувати документи в Дії.

Використовувати підпис можна при замовленні послуг у мобільному застосунку та на порталі Дія. Щоб авторизуватися або підписати заяву на порталі Дія необхідно за допомогою застосунку відсканувати згенерований на порталі QR-код, що запустить процедуру підпису.

Мінцифри зараз працює над розширенням кола можливостей Дія.Підпису.

 10. Які послуги в Дії планують ввести найближчим часом?

Одна з ключових цілей Мінцифри до 2024 року – отримання 100% державних послуг онлайн у Дії. Спільно з CDTO — цифровими заступниками на рівні міністерств — команда Мінцифри створила публічний дашборд зі всіма проєктами цифрової трансформації та ввела систему рейтингування https://plan2.diia.gov.ua. Це 94 проєкти, які створені завдяки ефективній системі менеджменту, яку Мінцифри продовжує будувати. Кожен проєкт має цілі, відповідальних, бюджет, термін реалізації.

15 липня 2021 року Верховна Рада проголосувала за законопроєкт про реєстрацію місця проживання онлайн (прийнято у першому читанні).

Ухвалений законопроєкт остаточно скасує “штамп про прописку” та паперову довідку про місце проживання до ID-картки.

Також найважливішим етапом у побудові цифрової держави стало входження у режим без паперів. 15 липня 2021 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні відповідний законопроєкт № 5495 про режим "без паперів". 

24 серпня почнеться перший етап впровадження цього режиму, коли всі довідки будуть доступні онлайн і державний орган, який видав відповідну довідку, не матиме права її вимагати. Наприклад, РАЦС не може вимагати у вас свідоцтво про шлюб, тому що ці дані наявні в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян. Як результат, через декілька років державні органи зможуть обмінюватися між собою даними, що буде фінальним етапом режиму paperless.

Найближчим часом за підтримки Програми розвитку ООН в Україні Мінцифри запустить  Національну веб-платформу центрів надання адміністративних послуг, яка призначена для отримання громадянами інформації, необхідної для звернень до центрів надання адміністративних послуг.

11. Що таке NFC-авторизація, чи вона зараз доступна?

Для NFC-авторизації у Дії, необхідно прикласти ID-картку до смартфона. 30 секунд і в застосунок підтягнуться всі документи та згенерується електронний підпис.

Наразі авторизуватися через NFC можна лише за допомогою паспорта громадянина України у вигляді ID-картки. Мінцифри працює над тим, щоб для авторизації були доступні всі біометричні документи.

12 Що таке багбаунті застосунку Дія? За що можна було отримати мільйон гривень?

 27 липня Мінцифри запустив другий етап BugBounty із призовим фондом в 1 мільйон гривень. Таке станеться вперше в історії України. Цього разу багбаунті триватиме 6 місяців.Участь відкрита для всіх незалежно від досвіду та кваліфікації. Bug Bounty – це підхід до тестування та знаходження можливих помилок і вразливостей у програмних засобах із залученням спеціалістів з кібербезпеки, під час якого винагороджуються тільки знайдені та підтверджені помилки відповідно до рівня їх небезпеки. У грудні 2020 року команда Міністерства цифрової трансформації провела  тестування (багбаунті) на знаходження можливих помилок у Дії з призовим фондом в 1 мільйон гривен,  залучивши 50 спеціалістів («етичних» хакерів. У застосунку не виявили вразливостей, які б впливали на безпеку.

 

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

Ми в Telegram

Інші новини

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися