Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Субота, 29 Січня 2022
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Кременчуцькі депутати прийняли правила торгівлі на ринках: чим можна торгувати, а чим - ні

 

23 листопада 2021 12:00

Сьогодні депутати Кременчуцької міської ради прийняли правила торгівлі на ринках на території Кременчуцької міської територіальної громади.

У пояснювальній записці до проекту рішення сказано, що у зв’язку з добровільним приєднанням Потоківської сільської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області (сіл Потоки, Соснівка, Придніпрянське і Мала Кохнівка) до Кременчуцької міської територіальної громади відповідно до рішень XLVІ сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області «Про добровільне приєднання до територіальної громади міста Кременчука» та «Про утворення старостинського округу» від 03.09.2020, зміни правового статусу міста Кременчука на Кременчуцьку міську територіальну громаду та зміни назви органу місцевого самоврядування, виникла необхідність здійснити перегляд вище вказаного регуляторного акта.

Крім того, за останній період дії Правил прийняли низку законодавчих актів «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про стандартизацію», «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та інших, а також внесли зміни до Податкового та Цивільного кодексів України, законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про захист прав споживачів» тощо.

Тож «Кременчуцька газета» друкує прийняті правила в повному обсязі:

 

І. Організація роботи ринків

1.1.  Ці Правила визначають загальні вимоги до організації роботи ринків усіх форм власності з оптового та роздрібного продажу харчових продуктів, непродовольчих товарів, сільськогосподарської продукції, домашніх тварин, живих тварин, свійської птиці, кормів, садивних матеріалів, насіння, з надання послуг (далі – ринки), права і обов’язки адміністрації ринку та продавців, що здійснюють діяльність на ринку.

  Ці Правила не поширюються на продаж товарів (надання послуг) на виставках-ярмарках, що організовуються місцевими виконавчими органами Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області поза межами ринків і мають тимчасовий характер.

1.2. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:

адміністрація ринку – робочий орган, утворений суб’єктом господарювання (власником ринку) для здійснення організації роботи з продажу товарів та надання послуг з обслуговування та утримання торговельних місць на території ринку відповідно до законодавства;

ринок – об’єкт торгівлі,  створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку,  функціональним  призначенням  якого  є надання послуг та створення для продавців  і  покупців  належних  умов  у  процесі купівлі-продажу товарів;

філіали ринків - несамостійні підрозділи ринків, які створюються в   місцях виникнення стихійної торгівлі й підпорядковуються найближчим ринкам;

торговельні майданчики  -  замощені чи заасфальтовані ділянки землі,  облаштовані  на  територіях  ринків  або  автономно,   які зареєстровані   в   установленому порядку і призначені  для  індивідуальної торгівлі. Торговельні майданчики використовуються для продажу товарів з автомашин,  візків, причепів та організації сезонних ярмарків, базарів;

торговельні ряди - криті або відкриті  прилавки  (столи) або об'єкти  дрібно-роздрібної торговельної  мережі (кіоски,  палатки, ларьки, павільйони тощо),   розташовані на замощених або заасфальтованих  ділянках   територій  ринків  чи  на  автономних територіях, відведених у встановленому порядку;

торговельне місце на ринку - площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції зі столів, прилавків, транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо та зберігання запасу товарів;

торгово-сервісний комплекс - сукупність функціонально та організаційно взаємозв’язаних об’єктів торгівлі і сфери послуг, зосереджених у єдиному архітектурному комплексі;

продавець – фізична особа - громадянин України, іноземний громадянин, особа без громадянства, юридична особа, фізична особа-підприємець, товаровиробник, що здійснює продаж товарів (надання послуг) на ринку;

товаровиробник – юридична особа або фізична особа – підприємець, а також фізична особа (у тому числі фізична особа, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції в селянському (фермерському) господарстві, особистому селянському господарстві або садівництві, городництві, тваринництві), які є виробниками і здійснюють продаж товарів власного виробництва;

Ринок незалежно від форми власності та організаційно-правової форми керується у своїй діяльності законодавством України. Ринки здійснюють господарську діяльність та надають послуги за цінами та тарифами, що формуються у відповідності до вимог законодавства України, в тому числі і залежно від попиту та пропозицій.

1.3. Ринок організовується в межах території населених пунктів Кременчуцької міської територіальної громади чи за межами населеного пункту відповідно до розробленої та затвердженої в установленому порядку містобудівної документації, що передбачає розташування ринків різних видів з урахуванням потреб населення у товарах і послугах.

Ринок обладнується відповідно до вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, здоров’я та навколишнього природного середовища, протипожежної безпеки,  а  також  з  обов’язковим  дотриманням  санітарного

законодавства.

Ринок,  як торговельне  підприємство,  у  своєму  складі повинен  мати відповідно обладнані торговельні місця, лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи (для продовольчих ринків), упорядковану територію, громадські    санітарні вузли, достатню кількість води, електроенергії, зв’язок, тепло.

Генеральним планом населених пунктів повинні передбачатися місця розташування ринків, їх кількість і види.

1.4. Мережа ринкового господарства в організаційно-господарському плані складається з: ринків, міні-ринків, філіалів ринків, торговельних майданчиків, торговельних рядів, ринкових комплексів, торгово-сервісних комплексів.

Ринки поділяються на такі види:

- за конструкцією: криті, павільйонного типу, відкриті та комбіновані (можуть розташовуватись в капітальних спорудах або тимчасових спорудах, виготовлених з полегшених збірних конструкцій та встановлених без влаштування заглибленого фундаменту);

- за часом діяльності: постійно діючі, сезонні, ранкові, вечірні та вихідного дня;

- за місцезнаходженням: міські, селищні, сільські, за межами населених пунктів;

- за видами економічної діяльності: оптові, роздрібні, оптово-роздрібні;

- за товарною спеціалізацією: продовольчі (з продажу продовольчих товарів), непродовольчі (з продажу непродовольчих товарів), змішані (з продажу продовольчих та непродовольчих товарів), спеціалізовані (з продажу окремих груп товарів: транспортних засобів та комплектуючих до них, худоби, кормів, живих тварин, птахів, квітів, товарів для полювання та риболовлі, друкованої продукції, господарчих товарів тощо).

1.5. Територія ринку – відокремлена та відгороджена від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянка землі, яка відповідно до плану території ринку повинна мати безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під’їздів, телефонний зв’язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 250, електро - та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо, стоянки для транспортних засобів покупців.

Вхід на територію ринку є безоплатним.

Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості й негативно впливати на умови проживання населення.

1.6. Адміністрація ринку повинна мати план-схему території ринку, в якій зазначається розмір земельної ділянки, інформація про наявність правовстановлюючих документів на неї, кількість торговельних місць та займана ними площа, площа стоянок для транспортних засобів (із зазначенням кількості таких засобів, що можуть розміститися на стоянці), найменування, призначення і площа будівель та інших об’єктів, розташованих на території ринку.

1.7. Адміністрація ринку самостійно встановлює та узгоджує зручний для населення режим роботи ринку з органом місцевого самоврядування. 

Адміністрація ринку затверджує та погоджує з управлінням містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, територіальним органом Держпродспоживслужби (в частині дотримання санітарного законодавства та епідемічного благополуччя населення, законодавства про ветеринарну медицину), територіальними органами ДСНС, територіальними органами поліції в межах повноважень, визначених відповідно до законодавства України, план-схему розміщення торговельних місць і об’єктів.

Улаштування та утримання території ринків повинно відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 р. № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 р. за № 457/19195, та Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04 червня 1996 р. № 23, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19 червня 1996 за № 314/1339 (далі – Ветеринарно-санітарні правила для ринків) та наказу Міністерства економіки та європейської інтеграції України від 28.07.2004 № 281 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо базових моделей ринків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів».

1.8. На видному, доступному для огляду місці біля входу в приміщення адміністрації ринку встановлюється оформлений стенд, на якому розміщується інформація:

- щодо внесення суб’єкта господарювання, що утворює адміністрацію ринку, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

- про вартість оренди торговельного місця;

- про перелік послуг, що надаються адміністрацією ринку та їх вартість;

- адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;

- про реєстрацію суб’єкта господарювання як оператора ринку харчових продуктів (для продовольчих ринків);

- контактні дані (номер телефону) керівника ринку або уповноваженої особи, що відповідає за роботу ринку.

 1.9. У разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частин території (для проведення ветеринарно-санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) адміністрація ринку повинна не пізніше як за чотирнадцять днів повідомити про це продавців та покупців, розмістивши на вході до ринку інформацію про порядок роботи ринку, дату та період закриття, та оповістити про це через радіовузол ринку (у разі його наявності), або засоби масової інформації.

Інформація про санітарні дні з прибирання території, приміщень, обладнання та інвентарю вивішується на видному місці на вході до ринку та біля входу в приміщення адміністрації.

Поточне прибирання проводиться безперервно впродовж усього дня за  умови захищеності товарів від забруднення.

У разі проведення робіт з реконструкції (переобладнання, модернізації) та закриття ринку адміністрація ринку за рік до початку повідомляє про це продавців, які провадять торговельну діяльність на його території.

1.10. Для потреб і зручностей продавців і покупців на території ринку або поруч можуть відкриватися магазини, заклади громадського харчування, підприємства побутового обслуговування тощо.

1.11. Реалізація харчових продуктів, непродовольчих товарів, сільсько- господарської продукції, домашніх тварин, живих тварин, свійської птиці, кормів, садивного матеріалу, насіння, проводиться на спеціалізованих ринках чи на спеціально виділених рядах (секціях) змішаних ринків з обов’язковим дотриманням санітарного законодавства та законодавства про ветеринарну медицину.

1.12. На території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах, де реалізуються продукти рослинного і тваринного походження, повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу окремих видів продукції (овочів і  фруктів, м’яса і битої птиці, яєць, молочних продуктів, риби, меду, олії тощо) відповідно до вимог Ветеринарно-санітарних правил.

1.13. Адміністрація ринку зобов’язана:

- утримувати територію ринку відповідно до санітарних вимог;

- забезпечувати  проведення профілактичних та  поточних  дезінфекційних

заходів (дезінфекція, дезінсекція, дератизація) щодо знищення комах, гризунів, шкідників тощо;

- забезпечувати постійне вивезення відходів і сміття, а також після закінчення роботи ринку належне очищення (з вологим прибиранням) та дезінфекцію всіх приміщень, торговельних місць і об’єктів ринку;

- забезпечити наявність на ринку (крім непродовольчого) державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи (далі – уповноважена лабораторія), надавати їй в користування пристосовані службові приміщення та узгоджувати з нею режим роботи;

- облаштувати систему протипожежного захисту та встановити протипожежний режим;

- дотримуватися режиму роботи ринку;

- забезпечувати  безпечний та  безперешкодний рух людей та транспортних

засобів, здійснювати контроль за додержанням вимог щодо паркування транспортних засобів;

- забезпечити  здійснення  продажу товарів, що відповідають виду ринку та

його товарній спеціалізації, здійснювати контроль за використанням  продавцями торговельних місць за призначенням та проводити профілактичні заходи щодо недопущення до продажу товарів, що заборонені;

- установити на доступному місці контрольні ваги відповідно до площі, яка виділена адміністрацією ринку для продажу харчових продуктів, з відповідними інформаційними табличками та обов’язково зазначити їх  місцезнаходження на графічно виконаному плані території ринку;

- забезпечувати охорону ринку та громадського порядку на ринку;

- забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку.

1.14. За окрему плату продавцям  можуть  надаватися  послуги, перелік  та

вартість яких визначається адміністрацією ринку. Адміністрація ринку зобов’язана надавати продавцю розрахунковий документ.

До початку торгівлі продукція тваринного та рослинного походження обов’язково проходить випробування (дослідження) в уповноваженій лабораторії.

Документи  про  оплату  послуг  ринку повинні  зберігатися продавцем  до

закінчення торгівлі. Передача торговельного місця та документів про оплату за послуги ринку третім особам забороняється.

1.15. Продавці зобов’язані надавати покупцям інформацію про товари, передбачену законодавством про захист прав споживачів, бути охайними,

одягненими у санітарний чи інший спеціальний одяг, мати торговельний інвентар, засоби вимірювальної техніки. Забороняється палити, розпивати спиртні напої і приймати їжу на торговельному місці. Особи в нетверезому стані не допускаються до торгівлі на ринку.

Працівники ринку повинні бути одягнуті в одяг, що відповідає санітарним вимогам, а контролери повинні мати бейдж з написом «КОНТРОЛЕР» та зазначенням прізвища, ім’я та по батькові (за наявності).

1.16. Адміністрація ринку та персонал продовольчих ринків (крім осіб, що не мають контакту з продукцією, яка зберігається та реалізується), продавці молокопродуктів та готової до вживання харчової продукції власного виробництва, товарів дитячого асортименту, продавці, що реалізують на ринках харчові продукти промислового виробництва, працівники продовольчих складів, холодильників, слюсарі, електромонтери та інші працівники, зайняті ремонтом торговельного та холодильного обладнання, підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам.

1.17. Державний нагляд (контроль) за господарською діяльністю на ринках здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» в межах повноважень, встановлених законом.

1.18. За порушення законодавства, що регулює діяльність на ринках, адміністрація ринку, працівники ринку, продавці несуть відповідальність згідно із законодавством.

 

ІІ.  Організація продажу товарів (надання послуг) на ринках

2.1. Розташування торговельних місць на ринку, торговельно-технологічного обладнання має бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців та належну культуру обслуговування.

При продажу продукції (товарів) фізичними та юридичними особами зі столів і прилавків одне торговельне місце на ринку дорівнює одному погонному метру.

При продажу продукції (товарів) фізичними та юридичними особами з магазинів, павільйонів, кіосків, контейнерів, трейлерів, причепів, автомобілів, площадок, наметів, боксів, ролетів тощо розмір торговельного місця визначається площею зайнятих квадратних метрів, вартість якого встановлюється згідно з розрахунковими калькуляціями, здійсненими адміністрацією ринку відповідно до діючих норм та правил.

2.2. З метою організації продажу товарів (надання послуг) на ринку адміністрація ринку забезпечує створення та ведення реєстру укладених договорів оренди та суборенди торговельних місць і присвоює кожному такому місцю порядковий номер.

Торговельні місця надаються продавцям на підставі договору оренди або суборенди торговельного місця.

У разі укладення договору суборенди продавець письмово повідомляє у п’ятиденний строк адміністрацію ринку про укладення такого договору. Надання торговельного місця в суборенду не може бути підставою для збільшення адміністрацією ринку розміру орендної плати.

Фізичним особам, які одноразово здійснюють продаж сільськогосподарської продукції власного виробництва, торговельні місця надаються за умови оплати послуг ринку.

Забороняється використовувати торговельне місце не за призначенням.

2.3. Місця для продажу харчової продукції та непродовольчих товарів з транспортних засобів виділяються на спеціально облаштованих майданчиках з розміткою, що не створює небезпеки для покупців (пішоходів).

У відведених для такої торгівлі місцях рух транспортних засобів дозволяється лише до початку торгівлі та після її завершення.

Використання транспортних стоянок для продажу товарів не допускається.

2.4. Спеціалізовані зони, ряди прилавків (столів) та майданчики обладнуються наочними позначеннями про їх призначення.

2.5. На торговельному місці встановлюється табличка із зазначенням прізвища, імені та по батькові (за наявності) продавця, а також відомості про суб’єкта господарювання, що організував торгівлю: для юридичної особи – найменування, фактична адреса, номер телефону; для фізичної особи – підприємця – прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса, номер телефону.

2.6. Засоби вимірювальної техніки, які використовуються продавцями на ринку, повинні відповідати вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність.

2.7. На вимогу покупців продавці зобов’язані надати висновок державної ветеринарно-санітарної експертизи, який засвідчує безпечність харчових продуктів.

Зразки товарів, що є у продажу, повинні бути виставлені на видному для покупців місці. Продавці (суб’єкти господарювання) повинні позначати ціни на товари на ярликах цін (цінниках), клейких стрічках або іншим способом відповідно до законодавства.

2.8. Розрахунки із покупцями за товари (послуги), придбані (надані) на ринку, можуть здійснюватися готівкою та/або в безготівковій формі з використанням електронних платіжних засобів відповідно до законодавства.

На вимогу покупця продавець (суб’єкт господарювання, який відповідно до законодавства звільнений від застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок) повинен видати товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис. 

2.9. Якщо покупцю продано товар неналежної якості, він має право вимагати від продавця задоволення своїх вимог, передбачених Законом України «Про захист прав споживачів».

 

ІІІ. Особливості торгівлі харчовими продуктами

3.1. Продаж харчових продуктів на ринках здійснюється з додержанням Ветеринарно-санітарних правил для ринків, Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11 липня 2003 р. № 185, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23 липня 2003 р. за № 628/7949, Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, затверджених наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 08 липня 1996 р. № 369, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23 липня 1996 р. за № 372/1397, інших нормативно-правових актів, що регулюють торговельну діяльність та захист прав споживачів.

3.2. На ринках дозволяється продавати харчові продукти, не заборонені для реалізації. Такі харчові продукти можна продавати тільки за умови:

- готові м’ясні вироби і м’ясні напівфабрикати, молоко і молочні продукти, консерви, курячі яйця тощо промислового виробництва – наявності документів, що підтверджують їх якість і безпеку та копії документа виробника, що підтверджує належну її якість, а також відповідних ветеринарних документів;

- м’ясо, отримане від забою худоби у власних чи фермерських господарствах, – наявності ветеринарної довідки про передзабійний клінічний стан тварин або ветеринарного свідоцтва (довідки), виданих місцевою установою ветеринарної медицини, та висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- молоко і молочну продукцію, отриману від власних чи фермерських господарств, – наявності довідки про клінічний огляд тварини і епізоотичний стан місцевості, виданої установою державної ветеринарної медицини за місцем вироблення продукції, особистої медичної книжки продавця, виданої в установленому порядку, та за наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- курячі яйця, отримані від власних чи фермерських господарств, – наявності свідоцтва або довідки про клінічний огляд птиці та епізоотичний стан місцевості, виданої місцевою установою державної ветеринарної медицини, та за наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- мед, отриманий від власних чи фермерських господарств, при продажу в межах району проживання власника – наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини (за межами району – ветеринарно-санітарного паспорта на пасіку) та наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- рибу і рибопродукти, інші гідробіонти промислового виробництва – наявності копії документа виробника, що підтверджує належну якість, а також відповідних ветеринарних документів;

- рибу, інші гідробіонти непромислового виробництва – наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини та висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- картоплю, овочі, фрукти, у тому числі тропічні, ягоди, баштанні культури, сухофрукти, горіхи, сушені гриби окремо від солінь, квашеної та маринованої плодоовочевої продукції – наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- продукцію рослинного походження, яка доставлена для реалізації від власних чи фермерських тепличних господарств і має експертний висновок уповноваженої лабораторії за місцем виходу продукції щодо якості та безпеки, – ветеринарного контролю (огляду), а за необхідності й лабораторного дослідження;

- олію (крім промислової розфасовки), дикорослі плоди, ягоди та свіжі гриби – наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку;

- солоно-квашені, мариновані овочі та фрукти – наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку та дотримання ветеринарно-санітарних вимог при торгівлі;

- зернові, круп’яні продукти, борошно в чистих мішках або іншій тарі, розміщеній на підставках, стелажах або піддонах, – наявності висновку уповноваженої лабораторії на ринку.

3.3. На ринках забороняється продаж продовольчих товарів:

- фізичними особами, які не є суб’єктами господарювання, хліба і хлібобулочних виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- кондитерських і кулінарних виробів, напівфабрикатів із м’яса і риби (фарш, котлети, кров’яні та домашні ковбаси, зельць, холодець, ікра рибна тощо), а також консервованих продуктів (овочі, м’ясо, риба, ікра та інші консерви), виготовлених у домашніх умовах;

- готових продуктів тваринного походження промислового виробництва – масла вершкового, сирів, ковбас, копчення тощо без наявності документів, що засвідчують їх безпечність та якість (копії документа виробника, що підтверджує належну якість товару, а також відповідних ветеринарних документів);

- тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, дикорослих рослин, у тому числі лікарських, польових квітів;

- тропічних фруктів та овочів без документів, що підтверджують джерело їх придбання та проходження фітосанітарного контролю;

- зернових, круп’яних продуктів, забруднених насінням шкідливих бур’янів.

4. Продукція тваринного і рослинного походження, що не реалізована протягом робочого дня і яка не зберігалася в холодильних камерах ринків, наступного дня підлягає огляду та органолептичній оцінці спеціалістами уповноваженої лабораторії, а за потреби – і додатковим лабораторним дослідженням.

 

ІV. Особливості торгівлі непродовольчими товарами

4.1. На ринках дозволяється реалізовувати як нові непродовольчі товари, так і ті, що були у користуванні, крім заборонених для продажу. Продаж непродовольчих товарів здійснюється з додержанням Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Міністерства економки України від 19 квітня 2007 р. № 104, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 листопада 2007 р. за № 1257/14524, санітарних вимог, інших нормативно-правових актів, які регламентують торговельну діяльність та захист прав споживачів.

4.2. Непродовольчі товари, продаж яких може завдати шкоди здоров’ю людей, підлягають державній санітарно-епідеміологічній експертизі в установленому законодавством порядку.

4.3. Продаж транспортних засобів (автомобілів, автобусів, мотоциклів всіх типів і моделей, самохідних машин, причепи, напівпричепів, мотоколясок і номерних агрегатів до них) може здійснюватися на спеціально виділених для них місцях або створених спеціальних ринках з дотриманням умов, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. № 1200 «Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери».

4.4. Продаж шкури цінних порід звірів, одяг та головні убори з них здійснюється за умови їх маркування та наявності документів, що підтверджують законність їх придбання.

4.5. Адміністрація ринку при розробці плану території ринку повинна передбачити спеціальні зони і обладнати їх необхідним устаткуванням для примірки покупцями одягу і взуття. Користування примірочними є безоплатним.

Для продажу товарів, що були в користуванні, відводяться спеціальні зони.

4.6. На ринку забороняється продавати наступні непродовольчі товари:

- вогнепальну, газову, пневматичну, холодну зброю, бойові припаси та спеціальні засоби самооборони;

- готове армійське спорядження, а також тканини, які використовуються для його виробництва, інші товари військового асортименту, формене обмундирування;

- білизну зі штампом організацій і підприємств;

- наркотичні засоби;

- пальне для транспортних засобів, гас, мазут;

- балони із скрапленим газом;

- вироби піротехнічні побутові та вибухові засоби;

- порнографічні видання;

- заборонені знаряддя лову риби, диких птахів та мисливських тварин – електровудки, колючі знаряддя лову (гарпуни, остроги, драчі), самолови (сільця, самостріли, капкани, западні), отруйні для риби принади, а також усіх готових знарядь лову із сіткоснастевих матеріалів (сітки, ятірі, неводи, павуки, косинки, путанки, бредні, екрани та інші).   

 

 

Олег Булашев

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

 

Інші новини

Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися