Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
П'ятниця, 22 Січня 2021
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Крюківський вагонобудівний завод відправив білоруському замовнику півторатисячний мінераловоз

 

24 листопада 2020 17:15

Хочеться сподіватися, що співпраця ПАТ «КВБЗ» з відомою білоруською компанією матиме не менш змістовне продовження.

23 листопада КВБЗ відправив до Білорусі 50 вагонів для перевезення мінеральних добрив із заключної контрактної партії для відкритого акціонерного товариства «Білоруськалій». З-поміж усіх вагонів-близнюків вирізнявся один, на якому був символічний напис «1500 вагон».

Із цією компанією, яка сьогодні є одним із найбільших виробників та експортерів калійних добрив у світі, наше підприємство пов’язує п’ятнадцятирічна співпраця. Білоруськалій – динамічна компанія, яка стрімко розвивається, нарощує обсяги виробництва мінеральних добрив. Для перевезення виготовлюваної продукції підприємству потрібна надійна і потужна техніка, тож воно піклується про те, щоб його транспортний парк відповідав власним потребам та вимогам часу, ретельно вивчає пропозиції виробників залізничних вагонів задля його регулярного поповнення й оновлення.

На той час (2005 рік) Крюківський вагонобудівний уже мав досвід із виготовлення сучасних мінераловозів, тож був одним із кандидатів на постачання цієї залізничної техніки. На початку того ж року партію мінвозів моделі 19-7017 із поліпшеними характеристиками (збільшеними об’ємом кузова, вантажопідйомністю та з шиберними механізмами розвантаження) КВБЗ виготовив для АТ «Литовські залізниці». Загалом же протягом 2005–2006 років підприємство реалізувало різним замовникам 550 вагонів цієї моделі.

У другій половині 2005-ого КВБЗ підписав контракт із Білоруськалієм. Замовник тоді обрав удосконалену модель – 19-7017-01. І протягом 2005–2009 років КВБЗ поставив до Білорусі 610 цих вагонів.

Після кількарічної перерви у 2018 році підприємства відновили співпрацю, і білоруський замовник уклав із нашим заводом угоду на постачання 1000 вагонів для перевезення мінеральних добрив нової розробки вагонобудівників – моделі 19-7017-05.

Виробництво мінераловозів розгорнулося у складально-зварювальному корпусі, де у 2008–2009 роках створили дослідну модель цього вагона (19-7017). Оскільки робітники підрозділу вже мали досвід виготовлення таких виробів, вдалося швидко зарядити потік і налагодити ритмічну роботу.

У процесі виготовлення контрактної партії мінераловозів фахівці КВБЗ тісно співпрацювали із замовником. Усі його побажання щодо удосконалення деяких елементів конструкції вагонів, підвищення надійності й збільшення гарантійних термінів служби їх фарбового покриття було враховано. Зокрема змінено на більш надійний – антивандальний – механізм опломбування вагонів. Для досягнення бажаної якості та довговічності покриття внесено деякі зміни в конструкцію вагонів і технологію їх підготовки до фарбування, обрано оптимальний варіант фарби від надійного і перевіреного часом виробника. До речі, саме процес підготовки вагонів до нанесення покриття як на внутрішню, так і на їх зовнішню поверхні був одним із трудомістких, адже вантаж, для перевезення якого призначені ці вагони, дуже агресивний. Та, як кажуть, очі бояться, а руки роблять, і в результаті низки випробувань різноманітних технічних рішень вдалося досягти бажаного результату.

Для створювачів мінераловозів важливо, щоб їх розробка відповідала вимогам замовника. Аби переконатися в тому, наскільки бездоганно працюють механізми вагонів, наші інженери виїжджали до Миколаєва і спостерігали за тим, як відбувається розвантаження, та майже цілодобово залишалися на зв’язку з експлуатаційниками. Адже турбота про власну репутацію для нашого підприємства завжди була справою честі. Не оцінити цього замовник не міг і у грудні 2019 року підписав додаткову угоду до укладеного раніше контракту на постачання у 2020 році ще 500 вагонів моделі 19-7017-05.

Хочеться сподіватися, що співпраця ПАТ «КВБЗ» з відомою білоруською компанією матиме не менш змістовне продовження. Принаймні її представники вже цікавляться, чи не планує наш завод виготовляти мінераловози зі збільшеними навантаженням на вісь та вантажопідйомністю. Сумніву в тому, що інженери Крюківського вагонобудівного виконають будь-яке побажання замовника, немає. Були б замовлення, а виробничого потенціалу та бажання працювати заводу вистачить.

 

Історична довідка

У 1970 році, згідно з наказом Міністерства важкого машинобудування, завод отримав завдання освоїти випуск чотирьох нових типів вагонів. Серед них був і вагон для перевезення сировини мінеральних добрив. Перші два такі вироби моделі 11-738 з'явилися на світ у 1971 році, у 1972-ому Державна атестаційна комісія присвоїла їм першу категорію якості. А 19 лютого 1973-ого з потоку вже зійшов 1000-ий мінераловоз нової моделі 11-740. Ці вагони мали суцільнометалеву конструкцію, розвантажувальні люки, що відчинялися за допомогою стисненого повітря від локомотива, повітряної мережі або вручну, за допомогою спеціального інструменту. Вантажопідйомність вагона мод. 11-740 – 64 тонни, об'єм кузова – 57 куб. метрів. Загалом за 2 роки (1973–1974) їх було виготовлено 2715 штук.

У грудні 1973 року на заводі склали перший дослідний зразок вагона для перевезення мінеральних добрив зі щілинними завантажувальними люками, а наступного – другий із люками круглої форми. Після проходження повного циклу випробувань вагон зі щілинними люками 17 грудня 1975 року отримав рекомендацію міжвідомчої комісії на виготовлення першої промислової партії й постановку на серійне виробництво. Проте цього так і не сталося, оскільки за вказівкою Союзвагонмашу технічну документацію на цей виріб передали Стаханівському вагонобудівному заводу, який і виготовляв їх серійно.

За 1971–2020 роки Крюківський вагонобудівний завод виготовив 5377 вагонів для перевезення мінеральних добрив. Починаючи із 2005-ого, мінераловози КВБЗ придбали замовники з Литви, Росії, України та Білорусі.

Нагадаємо, КВБЗ готовий до серійного виробництва нових вагонів-платформ

Крюківський вагонобудівний завод ‒ учасник RAIL EXPO 2020

Модельний ряд вантажних вагонів ПАТ «КВБЗ» поповнився двома новими розробками

 

 

За матеріалами прес-служби Крюківського вагонобудівного заводу

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

 

Інші новини

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися