
Жінка стверджує, що до цього часу повідомлення про підозру не складено і не вручено, але, зібрано достатньо доказів для складання та повідомлення про підозру особам.
Кременчужанка Світлана Німчина, чия донька загинула через падіння дерева у дитсадочку №19, звернулася до Кременчуцької газети, щоб нагадати про трагедію з метою притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.
Вона надіслала лист, в якому розповіла про хід досудового розслідування та її роздуми з приводу можливого затягнення цього розслідування та його причини.
«Під час досудового розслідування вчиняються дії, направлені на порушення строків досудового розслідування, свідомо не складається та не направляється прокурору повідомлення про підозру, у тому числі прокурору області, так як причетний до загибелі моєї дитини і до травмування іншої дитини посадова особа - заступник міського голови м. Кременчука, яка є депутатом обласної ради, з метою закриття кримінального провадження у зв’язку з закінченням строків досудового розслідування.
Внаслідок смерті доньки мені завдано непоправне горе.
Як таке можливо, коли слідча група, яка складається з десятка досвідчених слідчих Кременчуцького РУП ГУ НП в Полтавській області не виконує завдання кримінального провадження, а саме, притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності, а де прокуратура, яка здійснює нагляд і яка її роль в цьому.
Певно, відповідь на це питання у тому, що життя моєї дитини (нездійснення ефективного розслідування та не притягнення винних до кримінальної відповідальності) кременчуцькі поліцейські обміняли на гроші, отримані від Кременчуцької міської ради, зокрема на:
- поточний ремонт службових приміщень - 499 999,00 грн;
- придбання офісних меблів - 200 000,00 грн;
- поточний ремонт автотранспорту - 300 000,00 грн;
- придбання автомобілів 1 500 000,00 грн. і т.д.
Звичайна практика, також, це отримання квартир керівниками правоохоронців від міської влади Кременчука, спочатку як службових, а потім відразу передають і у власність. Це лише кілька прикладів фінансової та матеріальної залежності правоохоронців від рішень міської ради і виконавчого комітету Кременчука в особі голови міста, заступників міського голови та їх найближчого оточення. Такі факти наводять на природну думку, що можливо поліціанти, прокурори Кременчука не хочуть псувати відносини з владою міста, яка так щедра на їх адресу, а тому вбивство моєї дитини вже нікого не цікавить, щось розслідують, щось у когось на контролі.
Чому за фактом загибелі дитини в Києві внаслідок закритого укриття відразу повідомили про підозру і навіть не чекали експертиз, відразу розібралися у посадових обов’язках осіб і хто повинен відповідати.
Чому в Кременчуці за фактом злочинного невиконання обов’язків посадовцями, що призвело до вбивства моєї дитини, другий рік триває розслідування і не можуть ні поліцейські, ні прокурори, розібратися в посадових обов’язках осіб і хто повинен відповідати?
Це наслідки завуальованої корупції між міською владою і поліцейськими та прокурорами», - йдеться у листі жінки.
Далі вона пише про хронологію подій з дня трагедії і донині, яку завершує словами: «До цього часу повідомлення про підозру не складено і невручено, але, зібрано достатньо доказів для складання та повідомлення про підозру особам».
«Я, вважаю, що не вручення повідомлення про підозру Усановій О.П., як депутату повинно відбуватись керівником регіональної прокуратури, Гладенькій Г.А., Коломойченко Н.В., а як наслідок не притягнення їх до кримінальної відповідальності, відбувається внаслідок корупції між міською владою та органами поліції, прокуратури у місті Кременчуці та в Полтавській області, під виглядом надання благодійної допомоги з міського бюджету, квартир і ін.
Затягування досудового розслідування відбувається з метою не притягнення винних осіб до відповідальності шляхом призначення безпідставних експертиз, які як кажуть самі правоохоронці будуть проводитися роками», - слова жінки.
Потім громадянка вказує про скарги, які подавала до Нацполіції України:
«Мною подавались скарги на адресу Національної поліції України про неефективне досудове розслідування слідчими поліції, про затягування досудового розслідування з метою не притягнення винних до кримінальної відповідальності, з посиланням на конкретні матеріали кримінального провадження з визначенням конкретного тому і аркушу справи та на обставини, які свідчать про достатність зібраних доказів, а як наслідок про свідоме не притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.
За результатами розгляду скарг на мою адресу надійшли відповіді з ГСУ НП України про створення видимості нібито перевірки скарги, але згідно цієї відповіді стало зрозуміло, що моя скарга належним чином не розглядалась, так як не було надані обґрунтовані відповіді щодо зазначених мною доказів та обставин, у тому числі, що зібрано достатньо доказів.
При цьому, слідчу групу не заслуховували на нараді, матеріали кримінального провадження ГСУ НП України не вивчались, а обмежились відпискою на свою адресу зі СУ ГУ НП в Полтавській області.
Такий формальний підхід до розгляду скарги у кримінальному провадженні за фактом загибелі моєї дитини, внаслідок злочинних дій посадовців Кременчука та дошкільного навчального закладу освіти Кременчука, є невиконанням тих завдань, які покладені на Національну поліцію згідно Конституції і чинного законодавства України, у тому числі КПК України».
Також у листі йдеться про складні погодні умови, які призвели до трагедії:
«У матеріалах кримінального провадження згідно відповіді Полтавського обласного центру гідрометеорології ДСНС штормовий вітер зі швидкістю 15-20м/с небезпечне метеорологічне явище 1 рівня небезпечності – жовтий.
Такі погодні умови в денні години 21.10.2021 (штормовий вітер з поривами більше 15 м/с) характеризується як небезпечне метеорологічне явище.
При цьому, штормове попередження ДСНС складене 20.10.2021 року і доведене 20.10.2021року о 12:22год.; а також, прогноз погоди записується на безкоштовний автоінформатор погоди та доступний для населення, ЗМІ та іншим організаціям та підприємствам в області та міста Полтави, а, також, публікується на веб-сайті Полтавського обласного ЦГМ ДСНС та на сторінці Полтавського обласного ЦГМ ДСНС у соціальній мережі.
Разом з тим, виконуючи обов’язки директора ЗДО №19 Коломойченко Н.В. 21.10.2021 при наявності небезпечного метеорологічного явища, яка повинна була бути обізнана ще 20.10.2021 про таке небезпечне явище згідно вищевказаних положень законодавства, дозволила освітній процес на території ЗДО № 19, чим порушила обов’язки з охорони життя і здоров’я моєї дитини».
Також матір загиблої доньки описує обставини, які на її думку свідчать про затягування досудового розслідування:
«Далі, у відповіді слідчого відділу було зазначено, що повідомлення про підозру буде вирішуватися після проведення інженерно-технічної експертизи з безпеки життєдіяльності і охорони праці, яку заплановано призначити за результатами проведення додаткової судово-біологічної та судово-трасологічної експертиз, які тривають.
По-перше. Зі зібраних доказів вбачається, що вже є достатні докази, які вказують на порушення Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти.
По-друге. Питання дотримання безпеки життєдіяльності і охорони праці є правовим питання і не потребує будь-яких спеціальних знань.
По-третє. Які були перешкоди з моменту внесення відомостей про дане кримінальне провадження до ЄРДРі на сьогодні призначити та провести інженерно-технічну експертизу з безпеки життєдіяльності і охорони праці.
Не призначення і не проведення до цього часу такої експертизи, якщо її мали намір призначити і провести і по яким питанням хтось визначився, свідчить про свідоме затягування досудового розслідування.
По-четверте. Які перешкоди були у призначенні трасологічної експертизи з моменту внесення відомостей про дане кримінальне провадження до ЄРДР. Чому вказана експертиза була призначена після 1,5 роки досудового розслідування.
Взагалі, хтось зі ГСУ НП України аналізував, які підстави і мотиви призначення такої експертизи, тобто у кого виник сумнів, що гілка біля дерева не від стовбура цього аварійного дерева, так як ці обставини встановлені в ході огляду місця пригоди 21.10.2021 року та в подальшому встановлені під час досудового розслідування, що свідчить про свідоме затягування досудового розслідування.
По-п’яте. З постанови про призначення ще однієї додаткової судово-біологічної експертизи, з урахуванням того, що у справі є вже судово-біологічна і додаткова судово-біологічна експертизи, невідомі мотиви і підстави такого призначення, так як вони не зазначені, тобто призначаються експертизи, щоб кудись відправити справу
Ці обставини справи, свідчать про свідоме затягування досудового розслідування».
Світлана Німчина пише також про те, що директорка закладу Гладенька Г.А. та заступниця міського голови Усанова О.П. знали про аварійність дерев на території закладу:
«Крім цього, у відповіді слідчого відділу ГСУ НП України не надана оцінка тому, що аварійне дерево повинно було негайне видалене, а зібрані докази вказують на те, що директор ЗДО № 19 Кременчука Гладенька Г.А. протягом тривалого часу була обізнана, про що було відомо і заступнику міського голови Кременчука Усановій О.П., про аварійність дерев на території закладу, які становлять загрозу для життя і здоров’я дітей, у тому числі про вимогу необхідності огляду дерев, зокрема каштану, експертом та отримання висновку експерта щодо таких дерев, які повинні були предметом дослідження і вивчення під час надання дозволу про готовність закладу в новому навчальному році, а саме:
- додаток № 4 до колективного договору згідно протоколу № 1 від 09.09.2015 - вирішити питання по проведенню робіт з ліквідації на території ДНЗ аварійних дерев та пеньків протягом року – відповідальна завідуюча ДНЗ;
- звернення керівника ЗДО №19 до КП «Благоустрій Кременчука» від 24.09.2015 про вимогу обстеження дерев, що становлять загрозу для життя дітей ЗДО№ 19;
- звернення керівника ЗДО №19 до КП «Благоустрій Кременчука» і УЖКГ від 16.01.2016 про вимогу обстеження зелених насаджень, так як дерева мають сухі гілки, які звисають на територію майданчику та становлять загрозу для життя дітей та батьків;
- акт обстеження території та зелених насаджень ЗДО №19 від 10.08.2018, в якому зазначено, що дерева, в тому числі каштан має сухе гілля, а тому потребують огляду та висновку експерта;
- звернення керівника ЗДО №19 до КП «Благоустрій Кременчука» від 16.04.2019 про вимогу обстеження зелених насаджень в районі ЗДО; дерева ростуть за межами закладу та мають сухі гілки та становлять загрозу для життя дітей, батьків та співробітників ДНЗ;
- звернення керівника ЗДО №19 до КП «Благоустрій Кременчука» від 12.03.2019 про вимогу обстеження зелених насаджень, так як дерева дуже великі і при поривах вітру ламаються гілки та падають на територію дитячих майданчиків, що викликає загрозу для життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
Жодних результатів перевірок за таким зверненнями, у тому числі огляду експерта та висновку експерта стосовно дерев, зокрема і каштану, в ЗДО №19 відсутні.
Також, вбачається, що згідно акту перевірки готовності ЗДО № 19 до навчального року на 2018-2019 роки від 15.08.2018 за підписом голови комісії Усанової О.П. за підписом голови комісії Усанової О.П. про надання дозволу на експлуатацію зазначено кількість дерев - 0, в акті перевірки на 2019 -2020 роки від 23.08.2019 за підписом голови комісії Усанової О.П. про надання дозволу на експлуатацію зазначено кількість дерев – 0, тобто свідомо і умисно вчинялись дії про не зазначення наявності дерев, у тому числі які становлять небезпеку, а як наслідок не проведення перевірки.
При цьому, згідно актів перевірки на 2020-2021 роки від 31.08.2020 та на 2021-2022 роки від 30.08.2021 за підписом голови комісії Усанової О.П. про надання дозволу на експлуатацію закладу про наявність та перевірку дерев взагалі нічого не зазначалось, як і про їх кількість.
Вказане свідчить про те, що організація та контроль перевірки дерев керівником ЗДО № 19 Гладенькою Г.А., у тому числі під час комісії під головуванням Усанової О.П., взагалі не здійснювався при наявності на території закладу аварійних дерев, які становили загрозу для життя та здоров’я дітей.
Ці факти і обставини свідчать про ознаки злочинного невиконання обов’язків зі сторони Гладенької Г.А. і Усанової О.П., які при наявності аварійних дерев надавали дозвіл на експлуатацію закладу, у тому числі до нового навчального року і здійснювали експлуатацію, свідомо при наявності дерев на території закладу зазначали в акті про їх відсутність, внаслідок чого загинула моя дитина, а інша травмована».
Жінка вважає, що у Кременчуці діє організоване злочинне угрупування, яке знаходиться в міській владі:
«На мій погляд, в Кременчуці діє організоване злочинне угрупування, яке знаходиться в міській владі.
Винних осіб поліція і прокуратура не притягує до кримінальної відповідальності, під «прикриттям» народного депутата Шаповалова Ю.А. обраного від Кременчука, сім’я якого отримує, також, преференції від міської влади, які ще до цього є однопартійцями з міським головою Малецьким В.О. і Усановою О.П., ось така політична корупція.
Таким чином, викладені факти свідчать про свідоме неефективне досудове розслідування, про свідоме затягування досудового розслідування з метою не притягнення винних до кримінальної відповідальності, так як ці особи займають у місті і в області впливове становище, здійснюють вплив на поліцію, на прокуратуру, на досудове розслідування, перераховують кошти під виглядом благодійності з міського бюджету, надають у власність квартири керівництву поліції в обмін на не притягнення до відповідальності».
Наостанок, громадянка підсумовує результат, який має досудове розслідування, що триває майже два роки:
«Крім того, я зверталася зі скаргами і клопотаннями до Офісу Генерального прокурора про неефективність досудового розслідування та про передачу справи до іншого органу, які були скеровані до Полтавської обласної прокуратури, але жодних результатів та жодного обґрунтування на ті докази, які мною наведені про винність вищевказаних осіб, щодо підстав до цього часу не притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.
Від них тільки одна відписка, що справа перебуває на контролі.
Скільки ще справа може перебувати на контролі, рік, два, десять, коли достатньо зібраних доказів, але осіб просто «відмазують» від відповідальності.
При цьому, Департамент освіти Кременчука на чолі з головою комісії зі спеціального розслідування групового нещасного випадку за результатами розслідування не визнав провини, так як кругова порука безкарності, також, жодної посадової особи, тому що про штормове попередження не передав Кременчуцький виконавчий орган, а де був Департамент освіти та його посадовці, коли про все було відомо завчасно, пояснити не змогли, як і щодо наявності на території закладу аварійних дерев, як і щодо того, яким чином надавався дозвіл на новий навчальний рік.
Ніхто до цього часу не поніс відповідальності, ніхто із-за корупції міським головою Кременчука Малецьким В.О. за вбивство дитини та покалічення іншої дитини не покараний і не звільнений з роботи.
Підсумовуємо, заступник міського голови не понесла покарання і не звільнена, директор закладу не понесла покарання і не звільнена, а навіть пішла на підвищення і станом на зараз займає посаду Головного спеціаліста Департаменту освіти, в.о. директора закладу не понесла покарання.
При цьому, слідчі і прокурори не понесли покарання, а створюють видимість нібито розслідування, при цьому, у них доказів для пред’явлення підозри до цього часу не має, вони розслідують, а справа під контролем корупції.
Але у мене питання, яких цим правоохоронцям доказів замало, мабуть, бо гроші, посада, депутатство вирішують все».
Нагадаємо, у кременчуцькому дитсадку дерево упало на дітей та вихователя: є постраждалі (Доповнено).
Померла 4-річна дівчинка, яку в кременчуцькому дитсадку привалило дерево.
У кременчуцькому дитсадку дерево упало на дітей та вихователя: є постраждалі (Доповнено).
У кременчуцькому дитсадку, де дерево привалило дітей, гуляло 18 малюків: розпочато слідство.
У кременчуцькому дитсадку №19 змінився директор: Гладенька пішла працювати у департамент освіти.
У злощасному дитсадку №19 знесуть огорожу.
Артем Кузьменко