Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Вівторок, 24 Листопада 2020
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

«Не утримуються театри – крадеться у всіх нас», - драматургиня Неда Неждана назвала пустелею Кременчук, який 100 років тому був театральним містом

 

20 жовтня 2020 17:45

«Зараз, як ніколи, театр – який дає духовне здоров’я, – важливий».

Минулими вихідними у Кременчуці в театрі комедії «МО» відбулась прем’єра вистави за п'єсою сучасної української драматургині Неди Нежданої «Той, що відчиняє двері». На спектакль 17 вересня у наше місто приїхала сама авторка.

Вона говорить, що якщо є можливість, то завжди їздить на постановки своїх спектаклів. І зізналась, що хвилюється перед кременчуцькою виставою.

«Я тішусь, що потрапила на прем’єру театру (театру комедії «МО»,авт.) з душею. Нерідко, що зараз театр перетворюють на шоу. Але  театр має бути для душі, емоцій, для думання», – зазначила Неда Неждана.

Перед постановкою драматургиня поспілкувалась з кременчужанами.

«Я фактично вперше в Кременчуці (до цього була проїздом пароплавом). Але я трохи маю дотичність, бо моя бабуся родом з Полтавщини. Тож трішки земляка. Я,перш за все, драматург. Енну кількість років тому я не лише займалась драматургією, а й писала поезію. Мала збірки віршів. Займалась театральною критикою – працювала у журналі. Почала писати п’єси і вони захопили мене найбільше. Тож коли я втратила роботу і кілька місяців була без роботи, то якось для себе вирішила стати драматургом «у законі». Для мене це стало найголовнішим. Тобто це не можуть бути лише п’єси, а й сценарії, переклади драматургії, майстер-класи тощо. Поки мені це вдається. Можливо буде щось інше, але поки що це так», - говорить Неда Неждана.

Авторка детально розповіла про драматургічні проекти, у яких брала участь. Зупинилась на діяльності драматургічного відділу у Центрі Курбаса.

«Перша презентація драматургічних антологій та інтернет-проектів Центру Курбаса у Кременчуку. Це видання - «Інша драма», «Лабіринт із криги та вогню», «Голос тихої безодні та інші голоси», «Таїна бутя», «Авансцена-Євродрам», сайт «Драма-Світ» та інші. Дякуємо за запрошення і підтримку незалежному театру МО – Максиму Воробйову і Олександрі Синиці, які створили цей сучасний простір – справжню театральну оазу у культурній пустелі міста», - так розповіла Неда Неждана про презентацію у Кременчуці.

Вона не даремно назвала Кременчук - культурною пустелею, адже муніципального театру в нас немає.

 «Пустеля», бо у місті, де ще 100 років тому було 3 театри і навіть організовували акторську біржу, у незалежній Україні жодна влада не спромоглася на жодну підтримку театру взагалі. Для порівняння – в Ужгороді, де майже вдвічі менше мешканців, влада фінансує 2 театри, тут – 0», - обурилась драматургиня, написавши такі слова в соцмеражах.

А під час зустрічі з кременчужанами зауважила:

«Я спеціально перевірила ваше місто по кількості населення. В Ужгороді, де вдвічі менше мешканців, є два театри, Біла Церква –менше місто, ніж  ваше, теж  є два театри. Адже у містах вашого масштабу є театри, і є підтримка. Це перш за все, забирають не в театру, а в людей. По суті, власне те, що має бути з наших податків, має повертатися, як наше культурне забезпечення. Не утримуються театри – крадеться у всіх нас. Кременчук – це ж театральне місто. Тут раніше були театри, тим більше, що мене вразило, тут була акторська біржа. Тут збирались актори з усієї України».

Згадала Неда Неждана  і про ситуацію з коронавірусом.

«Іноді виникає відчуття, що це більшою мірою пов’язане з політичними речами, ніж власне з епідемією. Наприклад, я пригадую,  у січні –лютому, коли  була потреба в карантині – багато хто хворів, тоді не оголошували карантин і не вводились маски. Коли не було реальної потреби – був оголошений карантин. Зараз, коли реально посилюється захворювання, а карантин послаблюється. Є реальна хвороба, треба захищатися, а є багато маніпуляцій», - її слова.

Авторку дивує, що у інших країнах є підтримка незалежних театрів, в Україні – немає.

«Зараз, як ніколи, театр – який дає духовне здоров’я, – важливий. Ну не є театр розсадником коронавірусу у порівнянні з магазинами і іншими громадським и місцями. Це по-перше, а по –друге, у більшості країнах є підтримка незалежних театрів. Так у Франції до квітня 2021 року незалежні театри отримали підримку від держави. У нас цього немає», - говорить драматургиня.

Нагадаємо, Навіть у кімнаті моргу пропонують вибір: тепер це відомо кременчужанам

 

Світлана Павленко

Фото, відео Олександр Попенко

.

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

Інші новини

Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися