Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Понеділок, 26 Жовтня 2020
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Сьогодні – зупинка вагонобудівних заводів, завтра – банкрутство логістичних компаній

 
 

 

25 сентября 2020 12:20

Вагонобудівники та логісти вимагають від Уряду вжити термінових заходів!

24 вересня 2020 року в залі для пресконференцій Інформаційного агентства «Українські новини» відбулася пресконференція на тему «Сьогодні – зупинка вагонобудівних заводів, завтра – банкрутство логістичних компаній». Їі ініціювали і провели керівники вагонобудівних заводів та логістичних компаній України.

 На сьогодні в Україні зареєстровано близько 190 тисяч вантажних вагонів приватної та державної власності. Внаслідок продовження строків експлуатації на сьогоднішній день близько 64 тисяч вантажних вагонів або 43,5 % всього рухомого складу України вичерпали свій нормативний ресурс. Крім того, до цих вагонів щороку додаються тисячі імпортованих із країни-агресора вантажних вагонів, що списуються там та за безцінь продаються в Україну. Протягом 2016-2019 років в Україну було ввезено з РФ біля 18 тисяч вагонів, що вичерпали свій термін експлуатації, курсування яких у Росії заборонено.

64 тисячі одиниць зношеного та застарілого рухомого складу продовжують щоденно курсувати залізничними шляхами України, через це:

- підвищується руйнівний вплив на залізничні колії;
- майже у 3 рази збільшуються поточні витрати на експлуатацію;
- втричі збільшується кількість позапланових ремонтів та простоїв парку;
- знижується конкурентоздатність залізничних перевезень територією України;
- створюється техногенний ризик для функціонування залізничного сектору.

Сьогодні вже фактично під загрозою існування – вагонобудівні підприємства та компанії суміжних галузей України, що задіяні у виробництві залізничних вагонів, а це – сотні підприємств та сотні тисяч працівників.

Першим під час пресконференції виступив в.о. директора зі збуту та маркетингу ПАТ «КВБЗ» Юрій Брусник. Він зокрема зазначив: «Кількість ВБЗ та ВРЗ зменшилась з 12 (2019 рік) до 7 підприємств (8 місяців 2020 року). І ця негативна тенденція продовжується. Вже у серпні 2020 року реалізацію вантажних вагонів здійснювало лише 5 підприємств. Кількість підприємств, які здійснювали реалізацію вантажних вагонів в серпні 2020 року, у порівнянні з 2019 роком, зменшилась більше ніж вдвічі.

Обсяги реалізації підприємствами вагонобудівної галузі України вантажних вагонів у січні-серпні 2020 року постійно зменшуються з 417 вагонів (у січні 2020 року) до 242 вагонів (у серпні 2020 року). Об’єми реалізації вантажних вагонів скоротилися у 1,7 раза.

За 8 місяців 2020 року фонд заробітної плати по ПАТ «КВБЗ» знизився на 35%, по ПрАТ «Дніпровагонмаш», ТОВ «ВМЗ «КАРПАТИ», підприємствам «АУРУМ ГРУП» (ТОВ «Дизельний завод», ПрАТ «Верхньодніпровський машзавод») падіння склало близько 60%».

Одностайно його підтримали й інші спікери: Олександр Жуков, технічний директор ПрАТ «Дніпровагонмаш»; Олександр Закірбаєв, директор МП «Дніпродзержинський сталеливарний завод»; Андрій Жарій, генеральний директор «Аурум Груп»; Володимир Іващенко, директор «ТАС-Логістик»; Дмитро Троєкуров, заступник директора з правових питань «Перша Логістична Компанія»; Іван Скіба, директор ТОВ «Промвагонтранс».

Головна думка їх виступів: «При незмінній політиці щодо експлуатації зношеного рухомого складу економіка України недоотримає:
- 150 млрд гривень інвестицій у залізничну галузь;
- мультиплікативне зростання вітчизняної економіки з урахуванням суміжних галузей щонайменше на 350 млрд грн, або близько 10% додаткового зростання ВВП України;
- більше 45 млрд податків у бюджети різних рівнів;
- інвестиції в розвиток продуктивності виробництва у більш ніж 150 українських підприємств;
- 120 000 створених робочих місць для фахівців важкої промисловості країни та припинення відтоку професійних кадрів за кордон;
- близько $300 млн, що будуть виплачені Росії за вантажні вагони з вичерпаним терміном експлуатації».IMG-41b19287aeeb0ee91540409c98422b11-V

Під час пресконференції прозвучало багато запитань від представників засобів масової інформації, що спостерігали за нею в режимі онлайн. На всі запитання прозвучали вичерпні й аргументовані відповіді.

За підсумками обговорення учасники заходу прийняли наступне звернення до Уряду.

«Звертаючись до Кабінету Міністрів України, ми терміново вимагаємо!

1. Запровадити повну заборону ввезення в Україну вантажних вагонів із вичерпаним та/або продовженим терміном експлуатації усіх юрисдикцій.
2. Заборонити з 1. 10. 2020 р. здійснення процедури нових продовжень термінів експлуатації вагонів (крім дефіцитних моделей).
3. Посилити технічні вимоги та відповідальність до експлуатації продовжених вагонів із метою мінімізації їх негативного впливу на інфраструктуру (підвищення частоти й обсягів ремонтних робіт).
4. Заборонити чи суттєво обмежити використання іноземних вагонів у внутрішніх перевезеннях (режим тимчасового ввезення).
5. Прийняття Урядом відповідної Програми, яка передбачає механізм стимулювання споживачів до оновлення рухомого складу.

Фінальним результатом виконання даних вимог повинно стати оновлення українського парку рухомого складу не менше ніж на 12 тис. нових вантажних вагонів щороку».

 

 

За матеріалами kvsz

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

Інші новини

Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися