Кременчугская газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Пятница, 14 Августа 2020 года
Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube

Вы здесь

У Кременчуці відбулася презентація законопроєкту №3739 щодо підтримки локалізації продукції машинобудування при публічних закупівлях

 

9 июля 2020 17:50

 

9 липня 2020 року у місті Кременчуці Полтавської області пройшла презентація законопроєкту №3739 щодо підтримки локалізації продукції машинобудування при публічних закупівлях. У рамках цього заходу відбулася виїзна зустріч ініціативної групи народних депутатів, керівництва Федерації роботодавців України, очільників місцевої влади та провідних машинобудівних підприємств.

Як відомо, Верховною Радою зареєстровано законопроект №3739 про локалізацію. Авторами стали народні депутати Дмитро Наталуха, Дмитро Кисилевський та Роксолана Підласа. Всього законопроект підписали 38 народних депутатів з різних депутатських фракцій та груп. Документ розроблено у активній співпраці з Федерацією роботодавців України.

Україна в розпал економічної кризи, спричиненої коронавірусом, за прикладом інших країн має право вимагати, щоб товари, які закуповує держава, були принаймні частково виготовлені в країні. Тим самим буде створено ринок для тих компаній, які готові розвивати виробництво в Україні.

Законопроект виділяє 4 основні напрямки машинобудування, для яких пропонується локалізація на рівні 25-40%. Це залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування.

Місцем проведення презентації законопроекту №3739 було обрано ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». Тут для гостей та журналістів організовано 6 виставок натурних зразків виробів підприємств Полтавщини, що представляють якраз ці основні напрями машинобудування. А саме:
- залізничний транспорт (вантажні й пасажирські вагони, електропоїзди, дизель-поїзди) від Крюківського вагонобудівного заводу;
- продукція енергетичного машинобудування від Полтавського турбомеханчного заводу;
- комунальна техніка від Кременчуцької фірми «Альфатекс»;
- автомобілі різних моделей від АвтоКрАЗу;
- техніка для дорожного будівництва від ПрАТ «Кредмаш» (на території Кредмашу);
- електронне обладнання НВП «Хартрон-експрес» з Харкова.
Саме з огляду техніки й розпочався захід. Директори підприємств давали пояснення, з яким процентом локалізації випускаються машини та інша техніка, як його збільшити.

Ці виставки переконливо довели: в Полтавській області виготовляються сучасні зразки техніки з процентом локалізації вже по факту більшим, ніж передбачає законопроєкт 3739. Уся ця продукція серійного виробництва. Відома її ціна, і вона завжди нижча ніж закупки по імпорту, її технічний рівень відповідає українським та міжнародним стандартам, її якість доведена роками експлуатації. І це беззаперечний аргумент проти тих, хто намагається стверджувати, що в Україні немає сучасних технологій, хто сумнівається в якості вітчизняних виробів. Підкреслимо, це машинобудування лише Полтавської області.

Тобто, машинобудівники ще раз наголосили:
- їх продукція зроблена в Україні;
- вона конкурентоздатна на ринку;
- вона дешевша за імпортну;
- вона відповідає вимогам ринку та стандартам;
- може бути виготовлена у потрібних обсягах.

У рамках заходу відбулася екскурсія виробничими цехами ПАТ «КВБЗ». Гостям показали де і як створюються та виготовляються вантажні й пасажирські вагони, швидкісні електропоїзди, дизель-поїзди, поїзди та ескалатори для метрополітену, ходові частини для всіх видів транспорту соціального призначення, інженерна техніка.

Один із найважливіших моментів – прес-конференція. Її відкрив голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько. Він пройшов великий шлях у машинобудівному бізнесі, бо керує компанією понад 32 роки. Тож запевнив, що українські машинобудівники спроможні забезпечити не 25-40% локалізації, як передбачає законопроєкт, а набагато більше. А щоб дати відповідь опонентам, показав на двосистемний швидкісний електропоїзд «Тарпан», який якраз перебуває на КВБЗ на плановому капітальному ремонті, пройшовши магістралями 2 млн 60 тисяч кілометрів. Він вдвічі дешевший, ніж корейські електропоїзди, має більшу пасажиромісткість, менше відмов у роботі, що доведено роками експлуатації.

Тож Володимир Іванович переконаний, що законопроєкт про локалізацію має стати Законом України і працювати задля створення робочих місць, примноження вітчизняної промисловості.

Які переваги отримають українські виробники, до якої саме продукції застосовуватимуться вимоги локалізації, чи виграє держава і економіка від такої ініціативи, розповіли учасники заходу та запрошені:

- Дмитро Кисилевський, заступник голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку,
- Роксолана Підласа, заступниця голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку,
- Андрій Мовчан, Костянтин Касай, народні депутати,
- Олег Синєгубов, голова Полтавської державної адміністрації,
- Віталій Малецький, міський голова Кременчука,
- Олександр Грицаєнко, міський голова Лубен,
- Дмитро Олійник, голова Ради Федерації роботодавців України,
- Руслан Іллічов, генеральний директор Федерації роботодавців України,
- Валерій Пухай, голова Полтавської обласної ради профспілок,
- керівники машинобудівних підприємств - Віталій Бушуєв (Хартрон-Експрес), Роман Черняк (АвтоКрАЗ) та інші промовці.

Узяв слово й опонент законопроєкту, колишній міністр Тимофій Милованов. Щоправда, його виступ ніхто не підтримав.

Вони також відповіли на запитання журналістів всеукраїнських, обласних та регіональних засобів масової інформації. Трансляцію заходу можна було побачити у прямому ефірі, який вело Громадське телебачення Кременчука.

І народні депутати, і промисловці, і мери міст, профспілкові лідери – усі виступаючі - наголошували на тому, що їх непокоїть як рік за роком наша країна втрачає промисловий потенціал - експортує все більше сировини і нарощує імпорт високотехнологічної продукції.

Законопроектом №3739 передбачено обов’язковий відсоток локалізації виробництва на території України для участі у державних закупівлях. Саме це викликає найбільш гарячі дискусії. Нам нав’язують хибне переконання, що відповідно до вимог Світової організації торгівлі ринок країни має бути абсолютно відкритим та незахищеним. Насправді установчі документи СОТ не містять такої категоричної вимоги і, більше того, дозволяють це робити. Цим, на відміну від України, дуже вдало користуються інші держави-члени СОТ, встановлюючи загороджувальні мита або законодавчо закріплюючи вимоги з локалізації виробництва.

Встановлення вимог щодо обов’язкової локалізації виробництва – абсолютно нормальна практика з точки зору розвитку виробництва та економіки держави у цілому. Чим більшого рівня локалізації буде досягнуто у виробництві техніки, тим більш стресостійкою буде і вітчизняна машинобудівна галузь, і економіка країни.

Локалізація - багатогранний процес, для створення правових норм якого важливо не тільки прийняти Верховною Радою цього законопроекту, але і затвердження профільними міністерствами методик визначення вартості життєвого циклу і визначення рівня локалізації.

Учасники зустрічі підписали відкрите звернення до Президента України, Верховної Ради, Кабінету Міністрів.

Після КВБЗ відбулася також екскурсія на Кременчуцький завод дорожніх машин.

Захід відбувся із дотриманням усіх вимог протиепідемічної безпеки.

 

Матеріал і відео Кременчуцької газети невдовзі на нашому сайті.

Нагадаємо, Нардепів та губернатора на КВБЗ вже чекає виставка виробів машинобудування підприємств Полтавщини: КрАЗу, Кредмашу та інших

Нагадаємо, українські машинобудівники заслуговують на рівні умови зі своїми іноземними конкурентами

Номер законопроєкту про локалізацію 3739.

На Крюківському вагонобудівному заводі відбудеться великий хурал з нардепами та губернатором: розкажуть, як «залити грошима» економіку країни (Додано відео)

Зазначимо, що Економічні та політичні «маніпуляції» навколо локалізації, або чому Україна повинна розвивати свою промисловість

Промисловому Кременчуку на замітку: в Євросоюзі заявили про неприпустимість підтримки українського машинобудування

 

 

За матеріалами ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод»

Відео Кременчуцьке Громадське Телебачення

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

Другие новости

Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Мы в Telegram

Подписаться