Кременчугская газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Воскресенье, 18 Августа 2019 года
Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube

Вы здесь

Укрзалізниця в справі замовлених і неоплачених вагонів: замість реальних дій - підміна понять

 

19 июля 2019 09:55

Більш, ніж півмільйона вантажних вагонів виробництва КВБЗ працюють на вітчизняних залізницях і далеко за її межами. І не мають нарікань від покупців на якість продукції.

У статтях «Монополія Укрзалізниці: крок вперед, три кроки назад» і «Щоб отримати від Укрзалізниці оплату за вагони, КВБЗ змушений звернутися до суду», які надруковані в провідних ЗМІ та розміщені на сайті КВБЗ, вагонобудівний завод сповістив Кабінет Міністрів, міністерства і відомства, всіх громадян в Україні про беззаконня, яке творить УЗ по відношенню до вітчизняного виробника - постачальника пасажирських вагонів для Укрзалізниці.

«Замовлені й виготовлені вагони залізничне відомство не бере, гроші не платить. Судимося. Юристи УЗ, приходячи до суду, кажуть, що нібито готові укласти мирову угоду, і кожен раз просять під цим приводом перенести засідання. Але мирова угода так і не укладається», - повідомляє ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод»

За ініціативою УЗ була створена робоча група нібито для того, щоб знайти вихід з ситуації, що склалася. Але призначені зустрічі членів робочої групи з вини керівництва Укрзалізниці зриваються.

І, як продовження цього ганебного для великого державного монополіста, яким є Укрзалізниця, шляху - поширення 12 липня 2019 року прес-релізу з неправдивою інформацією під заголовком «Скільки Укрзалізниця купить пасажирських вагонів - визначає фінплан, а не Крюківський вагонобудівний завод».

Так, дійсно, не КВБЗ визначає закупівлі Укрзалізниці. Але правові відносини продавця і покупця продукції визначають підписані договори та чинне законодавство України, а також узгоджені рішення, прийняті сторонами.

УЗ стверджує, що топ-менеджмент Крюківського вагонобудівного заводу був знайомий ще в березні зі змінами щодо кількості вагонів, які вона хоче придбати. Насправді від залізниці не було офіційних пропозицій щодо можливих змін укладених договорів. Пишуть, що УЗ запропонувала заводу поставити більшу частину рухомого складу в 2020 році. Де ці пропозиції? Їх не було й немає до цих пір.

Українська залізниця своїми цинічними діями підтверджує, що відверто порушує чинне законодавство про державні закупівлі, не тільки нехтує законними правами машинобудівників, а й ставить під сумнів усі процеси впровадження європейських моделей закупівель, тобто реформування даної галузі за останні п’ять років. Виходить, не дивлячись на наявність публічних зобов’язань, їх можна просто не виконувати, якщо відносишся до державного сектора економіки!

Щодо поставки Укрзалізниці пасажирських вагонів для міжнародного сполучення. В ПАТ «КВБЗ» виготовили зазначені в договорі два вагони і готові пред’явити їх замовнику. Вагони за своїми технічними характеристиками повністю відповідають технічним умовам на їх виробництво, які узгоджені та затверджені в установленому порядку, в тому числі й з профільними департаментами УЗ.

Процедура допуску таких вагонів на інфраструктуру сусідніх держав з колією 1435 мм має свої особливості. Вирішення цих питань лежить в області взаємних переговорів між зацікавленими залізницями. ПАТ «КВБЗ», маючи певний досвід у даному питанні, за власною ініціативою веде активну роботу з польськими, угорськими та австрійськими залізницями, незважаючи на те, що в договорі на поставку вагонів дані вимоги не обумовлені.

Є в прес-релізі УЗ і згадка про начебто конструктивні недоліки, що стосуються систем кондиціонування, про «руйнування інфраструктури».

Складна техніка, до якої належать і системи кондиціонування повітря, вимагає особливих умов експлуатації не тільки під час руху на маршруті, але й при підготовці в рейс. Так, відповідно до діючих в Укрзалізниці інструкцій, усі пасажирські вагони і сучасні електропоїзди, обладнані кондиціонерами, до кожного рейсу необхідно спеціально готувати. У тому числі й попередньо охолодити пасажирський салон за алгоритмом, закладеним у систему його управління. У цьому випадку кондиціонер в автоматичному режимі забезпечує максимально комфортні умови поїздки.

Якщо не виконатиі таку підготовку, обслуговуючий персонал змушений переходити на ручний режим управління, що призводить до невиправданого (критичного) навантаження на обладнання, тривалого за часом виходу на встановлений режим охолодження - високої інертності та, як наслідок, передчасного зносу систем 
кондиціонування.

На це ми неодноразово звертали увагу експлуатуючих організацій, так як правильна підготовка складу поїзда в рейс - це ключове питання для забезпечення комфортних умов для пасажирів і забезпечення стійкої та надійної роботи обладнання.

У ході експлуатації складної техніки завжди виникають ситуації, в яких сторони повинні забезпечити оперативність у прийнятті рішень і безпечну експлуатації рухомого складу. Така ситуація, яку в УЗ пафосно назвали «руйнуванням інфраструктури», виникла 5 липня поточного року: під час руху електропоїзда ЕКр1 «Тарпан» відкрився фальшборт і зачепив світлофор. Як з’ясувалося, перед рейсом фальшборт відкривали працівники УЗ, чи зафіксували потім замки - невідомо. Машиністи підтверджують, що під час руху і зупинок, фальшборт був закритим. Тобто причинами його відкриття могли бути і не зафіксовані замки, і наявність сторонніх предметів в зоні габаритів поїзда.

Тому виглядає не коректним звинувачення ПАТ «КВБЗ» у пошкодженні елементів інфраструктури під час руху електропоїзда. Адже на сьогодні остаточно не визначені причини події. А, як відомо, порушення були зафіксовані, як з боку обслуговуючого персоналу, так і експлуатуючої організації.

У ПАТ «КВБЗ» завжди прагнули і прагнуть до підвищення якості продукції, що випускається, і неодноразово зверталися до керівництва Укрзалізниці щодо проведення нарад з даного питання спільно з корейською компанією Хюндай. Ми зацікавлені в обміні позитивним досвідом, готові поділитися нашими напрацюваннями, при необхідності повчитися у них.

Однак, наші пропозиції так і залишаються до теперішнього часу не реалізованим. Мабуть, в Укрзалізниці немає бажання спільно розглядати проблемні питання, а може не хочеться «відкривати завісу» щодо особливостей експлуатації електропоїздів імпортного виробництва, так як вітчизняний виробник поруч, нікуди не дінеться і все витерпить, а «іноземець» може і не сприйняти методи, які використовує Укрзалізниця в роботі з партнерами.

Вважаємо, що УЗ необхідно звернути увагу і на організацію робіт з обслуговування електропоїздів.

Ми підтримуємо її бажання забезпечити максимальну кількість маршрутів швидкісним сполученням Інтерсіті +, але проти того, щоб це робилося без урахування часу, необхідного на обслуговування таких поїздів. Сьогодні електропоїзд обслуговується не більше 2 годин на добу, незалежно від складності сервісних робіт. Результат - робота техніки на зношення.

ПАТ «КВБЗ» не раз піднімало питання про доцільність придбання додаткових поїздів для забезпечення нормального режиму їх обслуговування та експлуатації, але, мабуть, Укрзалізниця зацікавлена якомога швидше «добити» вітчизняну техніку, забезпечивши для себе надалі можливість прийняття рішення про поповнення парку рухомим складом імпортного виробництва, посилаючись на нібито низьку надійність вітчизняного.

Керівництво Укрзалізниці демонструє чудеса винахідливості у справі невиконання зобов’язань. Замість того, щоб ці ж зусилля спрямувати на пошук прийнятного 
для всіх і гідного виходу із ситуації.

І наостанок для тих, хто не просто перечитує ці рядки, а хоче розібратися по суті: 150 років нараховує історія Крюківського вагонобудівного заводу. З них 20 років - історія галузі транспорту соціального призначення, створеного в Україні, на КВБЗ. Більш, ніж півмільйона вантажних вагонів виробництва КВБЗ працюють на вітчизняних залізницях і далеко за її межами. І не мають нарікань від покупців на якість продукції. Пасажирські вагони та поїзди КВБЗ трудяться як в Україні, так і в Бєларусі, Казахстані, Таджикистані, поїзди метро - в метрополітенах Києва та Харкова.

Така реальність. А УЗ, підміняючи терміни, намагається її спотворити. І підміняє такі поняття, як якість вагонів і якість пасажирських перевезень. Якість обслуговування пасажирів відноситься саме до компетенції УЗ. І щоб припинити нестримний потік скарг і невдоволення людей, які їздять по залізниці у вагонах без працюючих кондиціонерів, без чистих туалетів, а також для безперервного руху до задекларованої поки що тільки на папері європейської якості перевезень, у Укрзалізниці немає іншого шляху, окрім як оновлювати рухомий склад! Тому запрошуємо вагони прийняти, і гроші машинобудівникам - заплатити.

Колективи КВБЗ, а також понад 160 підприємств-суміжників сподіваються, що команда новообраного Президента України зверне увагу на незадовільну якість обслуговування пасажирів на українській залізниці та штучно створені проблеми із закупівлею нових вагонів у вітчизняного виробника.

 

 

За матеріалами джерела

Подпишись на нас

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

Другие новости

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Мы в Telegram

Подписаться