Кременчугская газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Пятница, 10 Апреля 2020 года
Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube

Вы здесь

«Головне завдання 2020 року - зберегти позиції та збільшити частку експорту» - голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько

26 декабря 2019

Новорічне інтерв’ю з головою наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимиром Приходьком.

- Володимире Івановичу, що б ви назвали головним досягненням року?

- Рік тому в новорічному інтерв’ю я говорив, що 2019-ий має стати роком збереження і примноження колективу. Сьогодні можна упевнено сказати, що цей прогноз справдився. Не сам по собі, звичайно, а завдяки чималим зусиллям наглядової ради, менеджементу підприємства, робітників і спеціалістів на своїх місцях.

Завод працював увесь рік з повним завантаженням, двічі ми підвищували заробітну плату, у вересні виплачено винагороду за підсумками роботи за 8 місяців. Середня заробітна плата сягнула 16,5 тис. грн. Не всім промисловим підприємствам Кременчука вдалося утриматися на такому рівні.

За оперативними даними, ми виготовили товарної продукції на суму понад 8 млрд. грн. Темп росту до відповідного періоду 2018 року – 143,7 %, а темп обсягів реалізації - понад 157 %. Складено 5280 вантажних вагонів.

Сплачено 715,7 млн. грн податків до бюджету та фондів, у тому числі 162,4 млн. до місцевого бюджету.

Ми змогли виконати план технічного переозброєння, займалися створенням нової техніки. Новий дизель-поїзд ДПКр-3 успішно пройшов випробування і рекомендований міжвідомчою комісією до експлуатації.

Продовжуємо й благодійні справи для ветеранів підприємства, виділяємо кошти на соціальні програми.

Intervyu Prihodko N G 6

- Але ж були й труднощі, чи не так?

- Ми зустрічали 2019 рік з контрактом з Укрзалізницею на поставку 54 пасажирських вагонів та шести дизель-поїздів, на загальну суму понад два з половиною мільярди гривень . Більше того, наприкінці 2018-ого вже розпочали поставку вагонів. Передали замовнику 11 штук.

Далі події розвивалися непередбачувано. У березні Укрзалізниця затвердила фінплан, в якому значилося лише 10 вагонів та 1 дизель-поїзд. Такого ще не було в історії нашого підприємства, щоб замовник – державний монополіст – не забирав замовлену і виготовлену продукцію, не платив тривалий час за поставлену. Це призвело до того, що ми вивели з обігу понад 1,3 мільярдів обігових коштів, які були «заморожені» в комплектуючих та незавершеному виробництві, що вкрай ускладнило нашу економічну діяльність у 2019 році. ПАТ «КВБЗ» направило більше двох десятків звернень до керівництва Укрзалізниці, Офісу Президента, депутатам ВРУ, Кабінету Міністрів України, Міністерства інфраструктури, Полтавській держадміністрації, Кременчуцькій міськраді, постачальникам комплектації, профспілкам, профільним об’єднанням та асоціаціям. Ми змушені були звернутися до суду.

І виграли справу. УЗ розрахувалася за 11 вагонів третього грудня – через 11 місяців після поставки продукції. Таке затягування змусило нас коригувати всі плани, але, незважаючи ні на що, як я вже сказав, ми виконали зобов’язання перед колективом, нашими партнерами.

Працюємо далі, щоб добитися від УЗ, хоча б частково, виконання у 2019 році контрактів на поставку решти продукції – 43 вагонів та шести дизель-поїздів. Правда на нашій стороні, доля трудового колективу поставлена на кон. Ми не можемо відступати.

Intervyu Prihodko N G 5

- Розкажіть, будь ласка, про плани і прогнози на 2020 рік.

- Тут необхідно розставити акценти: 2020- ий – це, насамперед, рік стагнації ринку вантажного вагонобудування для колії 1520. Спад уже триває щонайменше півроку. Ми на КВБЗ його поки що не відчули, тому що маємо контракти, які переходять з 2019-ого на 2020-ий. І це дозволило нам благополучно прожити рік і навіть перевиконати контрольні цифри, котрі планували.

Однак наївно думати, що зниження попиту на вантажні вагони нас не торкнеться. Тож шукаємо шляхи як мінімізувати втрати. По-перше, провели структурні зміни у торговій фірмі, пов’язані з розвитком торгівлі на ринках далекого зарубіжжя, посилили кадрами напрям торгівлі на ринках СНД.

По-друге, провели і будемо у 2020 році продовжувати комплекс заходів із упровадження технологій для виготовлення експортної продукції. Ми забезпечуємо той технічний розвиток, який дозволить постачати товари для ринку Євросоюзу та інших. Діємо ще у двох напрямах: створення техніки на експорт та покращення умов праці й екологічних показників.

Такі зміни, як підвищення оплати праці перспективним спеціалістам, залучення нових кадрів, упровадження сучасних технологій триватимуть мінімум 2 роки та надалі.

Відповідно шукаємо й покупців та партнерів, щоб істотно збільшити експорт на ринки далекого зарубіжжя. Це по-третє. І це найголовніший напрям з числа перспективних.

Отже підсумуємо: наше завдання на 2020-ий – зберегти позиції 2019 року та збільшити частку експорту. Тому що попит на ринку СНД знижуватиметься. Для нас має стати головним не те, скільки вантажних вагонів ми складемо, а який обсяг продукції виготовимо в цілому і які прибутки будемо при цьому одержувати.

Маємо намір зберегти передові позиції в оплаті праці серед машинобудівних підприємств України. Так, ми зараз у числі лідерів і конкуруємо з металургами, де праця важча і шкідлива. У 2020 році триватиме подальше підвищення оплати праці, але для цього нам всім треба добряче потрудитися.

Ми поставили перед собою амбітні завдання: подвоїти кількість розробок у царині нової техніки. Зараз створюємо три одиниці на рік, будемо - до шести. Для цього теж триває вдосконалення структури конструкторського та технологічного підрозділів, плануємо створення незалежного випробувального центру на базі того, що існує на КВБЗ. Він теж працюватиме на прискорення створення нової техніки і не тільки у галузі вагонобудування. Усе це знайшло відображення у планах розвитку та науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт на 2020 рік, які мною затверджені.

Наступного року плануємо удвічі збільшити інвестиції у розвиток підприємства, хоч і цього року цифра чимала. Бо маємо залишатися лідерами у царині створення рухомого складу з підвищеним навантаженням на вісь, для високих швидкостей руху, приміського сполучення, з конкурентоспроможною собівартістю.

Покладаю чималі надії на молодих керівників, які увійшли до правління ПАТ «КВБЗ», Департаменту корпоративного управління, інженерних та виробничих служб, IT сфери. Ми запустили нову хвилю комп’ютеризації – тож 2020 рік стане ще й роком переходу на систему управління ERP КВБЗ останнього покоління. А у 2021-ому плануємо закінчити цю роботу.

2020 рік повинен дати відчутні результати, щоб у 2021-ий увійти з новими знаннями, умінням, баченням і новими ринками.

Intervyu Prihodko N G 3

- 2019-ий рік був особливим, ювілейним для нашого колективу в цілому і для кожного з його працівників окремо. Чим стало 150-річчя КВБЗ для вас?

- Насамперед, приводом для роздумів, оцінки зробленого. Мій батько працював директором цього заводу 14 років (а потім ще 16 років директором Кременчуцького автомобільного). Якщо скласти його стаж на КВБЗ і мої 31 рік директорства тут, то виходить, що 45 років ми з батьком управляємо Крюківським вагонобудівним заводом. Як бачите, не пропав завод, працює. І навіть у наш непростий час.

Колектив Крюківського вагонобудівного унікальний своїми людьми, традиціями, величезними, дивовижними столітніми династіями - по 150-200 і більше років. Тобто діди, прадіди, батьки, сини, дружини - усі тут. Чимало мешканців Кременчука, Крюкова та передмістя - працювали і працюють на КВБЗ.

Розуміння відповідальності перед колективом - батька, моє - воно взагалі не залишає вибору з точки зору життєвої позиції. Я ніколи не міг собі навіть уявити, що можу стати співавтором або автором розвалу цього унікального підприємства. З його технологіями, колективом, з його потенційними можливостями.

Ми пройшли шлях від вантажного вагонобудування до потужної переправно-десантної інженерної техніки, яку випускали з 1951 по 1991 рік. Були законодавцями в країні у цій галузі. Затим вибір був зроблений зовсім в іншому напрямку - транспорт соціального призначення: пасажирські вагони, швидкісні електропоїзди, дизель-поїзди, поїзди метро, локомотиви, ескалатори. Все, що бігає по рейках, ми освоїли в останні 20-30 років. Це сталося завдяки людям, які працювали і працюють на вагонобудівному.

Звичайно я вірю в майбутнє заводу і не сумніваюся в тому, що його не зрушити. Сьогодні ПАТ «КВБЗ» стало частиною міжнародної системи виробництва транспортного машинобудування. Нас знають у більшості світових компаній Європи та Америки, в країнах Сходу (маю на увазі Японію, Китай). Сьогодні ми з усіма ними співпрацюємо.

І всі проблеми, які ми маємо в Україні, ми все одно здолаємо, незалежно від того, будуть нас підтримувати в Україні, або перешкоджати. Ми з цим колективом подолаємо все. Я глибоко переконаний, що справа навіть не в тій ситуації, яку ми проживаємо в Україні постійно . КВБЗ - це той маховик, який зупинити навіть штучним способом неможливо.

Вірю в майбутнє транспортного машинобудування. Я сьогодні за нього відповідаю. І вважаю, що цю відповідальність виконую.

Від імені наглядової ради, правління вітаю колектив, ветеранів, партнерів, містян. Бажаю всім нам вдалого Нового року

Нагадаємо, Крюківські вагонобудівники перевиконали план 2019 року по виробництву вантажних вагонів: у цьому є частка і корпорації компанії FERREXPO.

На КВБЗ розповіли про технічні особливості нового українського дизель-поїзда.

КВБЗ повинен поборотися за замовлення залізничників: УЗ в 2020 році планує модернізувати 40 пасажирських вагонів і закупити 26.

 

 

За матеріалами офіційного сайту ПАТ «КВБЗ»

Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию
Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Мы в Telegram

Подписаться