Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Вівторок, 24 Травня 2022
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

«Пережили різні стадії - від ненависті до гніву. Вони вилились в наші вироби»: як у часи війни працює кременчуцьке підприємство із виготовлення постерів

10 травня 2022

Реальна історія.

Понад  5 років у Кременчуці працює WoodPosters — це український бренд, який створює стильний декор з деревини.

Усе почалося у 2017 році, коли взялися реанімувати моду на дерев'яні постери. Просто пригадали ті часи, коли стіни кімнат були завішені паперовими плакатами і вирізками з журналів із зображенням улюблених героїв і музикантів, спортсменів і акторів, автівок та мотоциклів. Але хотілось  додати тих емоцій виробам в майстерні. Так і вигадали продукт — зістарений вручну дерев’яний постер. Перед війною росії проти України продукція WoodPosters була представлена у 9 містах України та більше ніж у 30 магазинах. Але діяльність кременчужан кардинально змінилась 24 лютого. Про це Кременчуцькій газеті повідомив директор фірми WoodPosters Петро Снітко.

Днями в  Музеї військової історії, який знаходиться в ВПУ №7, відбулось відкриття виставки-експозиції «Історія спротиву Кременчука». Серед інших експонатів представлені дерев’яні постери із воєнною тематикою. Це вже історія нашого міста, нашої країни. Написи на них іноді  заспокійливі, а іноді і мотивуючі.

А П.Снітко пригадує, що історія створення таких постерів почалась із 24 лютого.

Тоді, вже наступного дня з початку війни, він зібрав команду і спільно вирішили, що замість постерів із жартівливими чи мотивуючими написами, які прикрашали житла, офіси, виготовлятимуть дерев’яні вироби із патріотичними написами.

«Повідомив, що всі можуть бути  вільними до зміни обставин. Я розумів, що всім потрібно забезпечувати в першу чергу свій захист і захист своєї родини. Також сказав, що як тільки буде можливість, ми обов’язково повернемось до роботи. Сам же наступного дня вийшов на роботу. Тому, що просто не міг сидіти і дивитися новини, не маючи можливості вплинути на ситуацію. Це мене не влаштовувало. Розумів, що треба виплеснути свою енергію, свою ненависть і злість до того, що відбувається через свою творчість і роботу. Так почався новий етап  діяльності. Почався випуск зовсім інших постерів. І тоді ми пережили різні стадії - від ненависті до гніву. Ось вони вилились в наші вироби. Їх спочатку виготовляли і розвозили на волонтерських засадах по пунктах збору військових, по блокпостах. Сподіваюсь, що наші вироби допомогли знайти сили у наших захисників у відповідальний момент. Хтось звів курок, у когось не затремтіла рука», - зазначає він.

До речі, це приватне підприємство вже пережило нелегкі часи у 2020 році під час жорсткого локдауну, пов'язаного із коронавірусом, тепер ще одне випробування - війна.

«З одного боку зараз важче, а з іншого боку – легше. Важче в моральному плані, а легше - у фізичному. Коли ми переживали коронавірусний локдаун, це було незвичне, незрозуміле. І взагалі, було важко сприймати ту ситуацію. А зараз єдине, що ми не розуміємо, коли закінчиться  війна. Але точно знаємо, що закінчиться вона нашою перемогою. А це значить, рано чи пізно повернемось до наших улюблених тем – яскравих і позитивних постерів», - розповів П.Снітко.

Зараз вже вдалось відновити роботу з клієнтами: йде відправлення продукції всюди, де є відділення «Нової пошти».

«А ось у той же окупований Херсон не можемо надіслати. Хоч одна жінка з того міста побачила наші постери на сторінці в Інстаграмі і попросила дозволу просто їх роздрукувати на папері. Все ж обіцяла після війни замовити дерев'яні вироби. З Миколаєва надійшло замовлення на постери великих розмірів. І це в місті, де декілька тижнів немає води. Нерідко надходять замовлення із Харкова, хоч це місто під постійними обстрілами. На жаль, там гинуть люди, але життя продовжується. І це чудово розуміти, що у людей є надія, є життєві сили, є почуття прекрасного», - говорить кременчужанин.

Нині WoodPosters вийшов на рівень 30-40% довоєнних доходів. П.Снітко забезпечує роботою кременчужан, сподіваючись згодом повністю відновити довоєнні темпи виробництва продукції.

 «На жаль, зараз частина команди - на знижених умовах праці, а дехто чекає вдома на кращі часи. Я не можу нікого тримати, але поки що люди не шукають нову роботу. Сподіваємось на краще», - слова П. Снітка.

Не оминає і теми того, що через війну зруйновано деякі логістичні зв'язки, втрачено постійних клієнтів. Та пошук нових триває.

«Проблеми є, адже ми працювали не лише з онлайн-продажами, а й з мережами магазинів по всій Україні. У першу чергу, в Харкові одна з найбільших мереж, з якою ми працюємо, «Книголенд». Чимала кількість магазинів не зрозуміло в якому стані, і чи можуть бути відновлені. Ми зараз лише починаємо відбудовувати якісь комунікації. Так само із Києвом, місто лишень починає відновлювати життєдіяльність. Чи готові виходити на закордонний ринок? Так, зараз бачимо, що великим попитом користується наша продукція, де знаходяться наші співвітчизники, які вимушені виїхати. Також ведемо роботу по запуску продажу в Польщі і країнах Євросоюзу», - зазначає підприємець.

На фото: постер WoodPosters у кабінеті начальника Кременчуцької ОВА Олега Лєдніка

Нагадаємо, "Історія супротиву Кременчука": від білбордів із словами "Російський корабель іди  на ..." до дерев'янних постерів із патріотичними гаслами

 

Олена Ліпошко

Фото автора

Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися