Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Четверг, 28 Січня 2021
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Кременчужани – заручники обставин чи комунальників?

 

5 грудня 2020 09:00

Початок опалювального сезону не приніс обіцяного комфорту всім споживачам. Холодні батареї та рушникосушарки, температура у квартирі ледь сягає +16 градусів. Таких повідомлень до редакції Кременчуцької газети надійшло декілька. Хто несе відповідальність за подібні ситуації, хто має їх вирішувати та чи слід абонентам чекати перерахунку за недоотримане тепло?

Не попросиш тепла – сидітимеш у холодних стінах

Мешканка будинку на вул. Генерала Ірінєєва (це центр Кременчука) початку опалювального сезону не відчула, незважаючи на те, що їй, як і всім містянам, тепло в оселі подали ще 17 жовтня. Жити у прохолодній квартирі із +18 градусами їй довелося близько тижня.

«Минав тиждень з початку запуску тепла, а всі батареї лишалися холодними. Я зателефонувала голові об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), повідомила про проблему. Він відповів, що якраз проводилися випробовування системи опалення у будинку. Мені направили сантехніка (мешкаю на 5 поверсі), щоб перевірив батареї. Він «стравив» повітря у трубі, що проходить коридором, після чого у ванній почала тепліти рушникосушарка. А от з іншими батареями такий фокус не вдався. Виявилося, що зламаний кран «маєвського» (пристрій для випуску повітря з радіаторів центрального водяного опалення, що відкривається за допомоги спеціального ключа), і через це відкрити інші крани, щоб спустити повітря, неможливо. Тож довелося купувати нову деталь. Тоді сантехнік зробив необхідні маніпуляції, і батареї почали теплішати», – розповідає жінка.

Тож, щоб отримати тепло, їй довелося заплатити близько сотні гривень та чекати на «потепління» два тижні.

Організовуватися самим

Майже місяць милися у холодній воді жителі двох стояків третього під’їзду у будинку №6, що на пр. Лесі Українки. І якщо раніше ситуацію рятувала тепла погода на вулиці, то після перших «мінусів» за вікном заходити у ванну було все неприємніше. Люди неодноразово зверталися до управляючої компанії «Житлорембудсервіс», надсилали заяви. Однак минали тижні, а рушникосушарки залишалися холодними.

«За словами представників компанії, усі потрібні роботи в підвалі вони виконали. Слюсарі припускали, що винен хтось із мешканців цих двох стояків, бо перекрили опалення в одній із ванних кімнат. Тож сусідам необхідно було організуватися і з’ясувати, хто не «пускає» тепло до батарей, що ми і почали робити», – розповідає кременчужанка Олена.

Небайдужі мешканці обходили сусідів і просили їх перевірити відповідні перемички, але з’ясувалося, що не до всіх квартир є доступ. Адже в деяких помешканнях власники не жили. Були і зустрічі зі слюсарями, але очікуваного результату жильці не отримали.

«Якось я випадково зустрілася зі слюсарями на вулиці і запросила їх перевірити нашу квартиру на п’ятому поверсі, де мають спускати воду з батарей. Але вони відмовилися піднятися: мовляв, що для цього знову необхідно оформлювати заявку. Хоча до цього ми декілька разів телефонували в абонентський відділ компанії, і вони могли б перевіряти кожну із квартир», – пояснює жінка.

Жильці навіть чули, що в особистих розмовах комунальники натякали на необхідність створення ОСББ, що дозволило б вирішити питання. Однак за утримання будинку люди платять саме управляючій компанії. Тож, чому шукати причину близько місяця довелося самим мешканцям? Що цікаво, тепло у їхніх ванних кімнатах з’явилося після того, як обізнаний сусід сам пішов до підвалу…

«Залишається питання: чи цей сусід чаклун, чи слюсарі за якихось причин не змогли (не схотіли) вирішувати це питання?» – дивується Олена.

+16 – норма?

Подібну ситуацію із непрацюючою рушникосушаркою у будинку на вул. Гагаріна, 18 вирішували працівники управляючої компанії «Місто для людей». Щоправда, вже після гучної публікації в одній із місцевих груп у соцмережах.

Кременчужанин Олександр, батько 4-місячного немовляти, не витримав «відмазок» абонентського відділу управляючої компанії «Місто для людей». Він опублікував в одній із соцмереж «крик душі», в якому описав кількаразові звернення до комунальників та їхню бездіяльність упродовж місяця.

«Дитину потрібно часто купати, а у ванній кімнаті ледь набігало 16 градусів тепла. Ми телефонували в абонентський відділ, подали першу заявку. Нам сказали чекати 5 днів. Через 5 днів «розумна» оператор якимось чином створила нову заявку. Тобто, тоді знову довелося чекати цей самий строк. На середині терміну третьої заявки ми додзвонилися до головного офісу. Там попросили почекати, пояснили, що йде налагодження опалення по місту, та що незабаром розберуться, адже «у вас же є +16 градусів(!) у квартирі». При цьому паралельно ми дзвонили у Службу допомоги мера кременчужанам. Пізніше, 13 листопада, приїхала бригада сантехніків, після швидкого огляду в підвалі поставили вердикт: «потрібно міняти вентиль», сіли в автівку і поїхали. Сьогодні – 16 листопада, майже місяць тому ми дали першу заявку. Тоді ще було тепло, і нам відповідали, що, можливо, слабка напруга, чи вода стиснута в цілях економії. Однак сьогодні на вулиці -2, у нас працює кондиціонер на обігрів, на кухні включений газ, а в ванній так і холодна батарея… Ах…ть економія!» – написав він.

Як розповів Кременчуцькій газеті містянин, зранку наступного ж дня після публікації його повідомлення приїхала бригада комунальників та до обіду замінила вентиль, і тепло пішло у ванні кімнати по всьому стояку. Зараз Олександр спокійний, адже вирішилася проблема, від якої страждав цілий під’їзд.

Від кого чекати справедливості

Холодні чи теплі батареї у ванних кімнатах – а за опалення доведеться платити. Адже домогтися справедливості у таких ситуаціях доволі непросто. Щоб отримати втрачене, доведеться подавати заяви для перерахунку до компанії-постачальника тепла. Про це нам розповів очільник управляючої компанії «Місто для людей» Сергій Зінченко. За його словами, алгоритм подачі повинен починатися з абонентського відділу управляючої компанії. Далі справа може дійти до суду. Однак і подавати заявку можливо лише у випадку, якщо температура у вказаній кімнаті не перевищувала 18 градусів тепла. Далі ж на споживачів чекає судовий процес.

«Ми обслуговуємо близько 400 будинків. У 40% на початку опалювального сезону – проблеми з «розповітрюванням». Але всі намагаємося вирішувати своєчасно, щоб у містян було мінімум дискомфорту з початку опалення», – пояснює він.

Щодо тих квартир, до яких немає доступу, ці питання також має вирішувати виключно управляюча компанія, наголошує Зінченко. Адже саме в обов’язках компанії– знаходити доступ до квартир задля необхідних перевірок: особистим, телефонним чи інтернет-зв’язком. У випадку протестів мешканців справи доходили до судів, де позивачами виступали управляючі компанії.

Звернемо увагу, що управляюча компанія «Житлорембудсервіс», замість співробітників якої мешканці будинку на пр. Лесі Українки обходили сусідні квартири, надала відповідь на наш інформаційний запит. У ньому повідомила, що ними вжиті всі необхідні заходи та дії щодо подачі тепла до квартир обслуговуючих будинків. З початку опалювального сезону їм надійшло 2 тис 763 подібних заяв.

На утриманні житлово-експлуатаційного підприємства «Перспектива» перебувають 24 кременчуцькі будинки. Як прокоментував представник підприємства Володимир Андрєєв, з початку запуску тепла найбільше проблем було в нових будинках. Однак на даний момент усі ситуації намагаються негайно вирішити, працюючи 24/7. Вважає, що це обов’язок кожної із компаній.

Тож якщо у вашій квартирі склалася подібна ситуація, згадайте про свої права як споживача і подумайте, хто відповідає за ваш комфорт і теплі батареї, та чи потрібно викликати сантехніка за власний кошт.

 

Ліна Романченко

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

 

Інші новини

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися