
Іними словами після рішення міністра у суботу надати перевагу вітчизняним підприємствам щодо доставки вантажів у порти, хтось з підопічних міністра інфраструктури зневажає його позицію, чи можливо міністр "розводить" українських виробників?
Чому українська інфраструктура недоступна українським виробникам, а російський транзит так люблять чиновники? Це питання ще чотири місяці тому задали представники найбільшого експортеру України - керівники "Полтавського ГЗК" керівництву міністерства інфраструктури.
Тоді вони повідомили, що залізницею першочергово з Росії перевозяться транзитні вантажі і порти України її відвантажують, а вітчизняні виробники стоять на запасних шляхах.
З першого звернення українських виробників минуло вже чотири місяці і ось минулої суботи на нараді за участю вітчизняних виробників з’явилося світло в кінці тунелю. Міністр інфраструктури Владислав Криклій прийняв рішення надати перевагу українським виробникам залізорудної сировини замість російського транзиту. Але, схоже, не все так просто і підопічні міністра не поділяють його позицію та намагаються надати перевагу російському транзиту.
"Незважаючи на суботню нараду, на якій було прийнято рішення зменшити у грудні місяці об'єми транзитних вантажів, які проходять через ДП МТП "Южний" з 240 тис т до 40 тис т, сьогодні зранку знову спостерігається тенденція до збільшення об'ємів транзитних вантажів через порт "Южний" у грудні місяці за рахунок зменшення місячних об'ємів відвантаження окатишів ПрАТ "Полтавський ГЗК".
Повідомляємо Вам, що у грудні місяці на порт "Южний" на 21-25.12.2019 р.вже номіноване судно Iron Destiny для вивезення з порту залізорудних окатишів виробництва ПрАТ "Полтавський ГЗК" об'ємом 96000 т. у свою чергу, необхідний об'єм окатишів для завезення у порт у грудні складає 110 000 т.
13.11.2019 року комбінатом на грудень місяць було заявлено основний план об'ємом 200 000 т для відвантаження окатишів на адресу ДП МТП "Южний". Станом на 5.12.2019 р. в АС Месплан Укрзалізниці узгоджено лише 7650 т.
Додатково, у грудні місяці, в АС Мезплан Укрзалізницею було дозаявлено два плани загальним обсягом 102 480 т. Плани все ще не узгоджені, але, в свою чергу, у АС Месплан Укрзалізниці сьогодні з'явилися додатково заявлені плани на російські транзитні вантажі об'ємом 200 000 т через порт "Южний" на грудень місяць.
Наполегливо просимо Вас чітко визначитися, якому з перевезень надати перевагу: транзитним вантажам або вантажу найбільшого експортера України ПрАТ "Полтавський ГЗК", та узгодити весь заявлений до перевезення об'єм на грудень місяць у АС Месплан Укрзалізниці".- про це сказано у листі заступника голови правління ПрАТ "Полтавський ГЗК" Дмитра Спатаря на ім’я міністра інфраструктури Владислава Криклія.
Іними словами після рішення міністра у суботу надати перевагу вітчизняним підприємствам щодо доставки вантажів у порти, хтось з підопічних міністра інфраструктури зневажає його позицію, чи можливо міністр "розводить" українських виробників?
Проте ще є і інше найбільш важливе питання: чому українська інфраструктура недоступна українським виробникам, а російський транзит так люблять чиновники. Тож, далі буде...
Олег Булашев