Кременчуцька газета
Понеділок, 9 Вересня 2024
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube threads telegram

 

 

Ви є тут

Устигнути застрибнути в останній вагон літа: до чого треба бути готовим кременчужанам, які планують їхати потягом

12 серпня 2024 08:30

До чого треба бути готовими кременчужанам, які хочуть скористатися залізницею у серпні поточного року.

Триває останній місяць літа. А це значить, що хто не встиг відпочити, прагнутиме це виправити. Далі–завершення шкільних канікул, тому треба учням повертатися додому. Тож у кого немає власного транспорту, шукатиме альтернативні шляхи, для відпочинку за межами Кременчука, а може й області. Через це попит на залізничні квитки зросте ще більше. Уже окреслено дефіцитні напрямки, за якими дуже важко (читайте практично неможливо) їх купити: Київ-Львів, Київ-Ужгород, Запоріжжя-Дніпро-Львів, Львів-Одеса. Що говорити, іноді з Кременчука до Києва не можна доїхати потягом, бо квитки швидко розкуповують.

У пасажирів своя думка, в «УЗ» – своя

На неможливість придбати квитки на потяги люди масово скаржаться в соцмережах, як під дописами в соцмережах від «Укрзалізниці», так і створюючи власні гнівні пости. Серед скарг і ті, що на популярні напрямки квитки інколи не можливо купити навіть за 20 днів. Тобто, у перші години, коли відкривається продаж.

«Укрзалізниця–Ukrzaliznytsia, так білети з'явились о 8.00, за це вам 5 балів зі ста, а от придбати їх було неможливо, бо коли я обрала потрібні, доки вводила дані, мені було повідомлено, що білети вже викуплено, і так 20 разів з 8 ранку до 9-ої. Потім програма взагалі перестала показувати білети», – із переписки пасажирки Олени із «УЗ».

До речі, у Фейсбуці, якщо тегнути в дописі «Укрзалізницю», то дуже швидко можна отримати відповідь. Найчастіше щодо відсутності квитків потенційним пасажирам рекомендують скористатися у додатку «Укрзалізниця» опцією автовикупу або моніторингу. Їх суть полягає в тому, що система сама купить квиток за потрібним маршрутом, коли з'являться вільні місця. Для цього треба зареєструватися через Дію.

Також є варіант пошуку квитків з пересадками. Це коли потрібно змінити місце в одному поїзді, тобто, пересісти з одного вагону в інший. Разом з цим є випадки, коли пасажиру необхідно терміново їхати у відрядження або по інших справах, а квитків немає зовсім. Також, коли мандрує родина чи принаймні двоє осіб, а через систему можна викупити один квиток. А як з іншим? Проте треба готуватися до того, що будуть вільні квитки в купе чи люкс-вагоні, а це вдвічі чи навіть втричі дорожче, ніж в плацкарті. Усі пасажири, яким вдалось якимсь чином купити квитки (нерідко з пересадками і незручним маршрутом), цікавлячись, чи є вільні місця перед самим відправленням потягу, бачать, що такі є, переважно в купе. І пояснення наступне – дехто з пасажирів заздалегідь викупляє повністю купе, а у підсумку їдуть вдвох чи троє. Зайві квитки здають, і так їдуть комфортно.

Тим часом відомо, що навіть дитячому колективу із Кременчуцького району довелось відмовитися від поїздки на фестиваль саме через відсутність квитків.

Іноді туристичні фірми скасовують поїздки, бо вчасно не вдається зібрати групу, а квитки вже розкупили.

Квитків не вистачає, а потяги – короткі

«Додайте вагонів, де літні потяги?» – з цією пропозицією і питанням найчастіше звертаються пасажири до «УЗ».

Сама ж компанія раніше згадувала у своїх коментарях, що використовує всі наявні вагони, а їхня кількість обмежена. Тобто, це прямий чинник створення обмеженої пропозиції послуги з перевезення. Про це досліджували на Ютуб-каналі про українську залізницю та рейковий транспорт «Залізні магістралі». Йдеться, що «Укрзалізниця» звітує, що впродовж червня поточного року перевезла 25 млн пасажирів, що на 18% більше, ніж минулоріч. А 30 червня взагалі було встановлено рекорд – перевезено 100 тисяч пасажирів за добу.

Виникає питання, яким чином вдалося наростити обсяги перевезень за умови нестачі пасажирських вагонів. Це результат зменшення перестою поїздів у пунктах обігу: якщо раніше один поїзд упродовж доби здійснював один рейс, то зараз він виконує два. Однак, попри таку оптимізацію використання рухомого складу, все одно попит перевищує пропозицію. Це означає, що частина потенційних пасажирів залишаються за бортом.

Зараз середня кількість вагонів в поїздах формування «Укрзалізниці» становить 9-10 одиниць. В умовах великого попиту на перевезення–це надто короткі поїзди. Тоді, як у минулі роки їх довжина становила 18-20 вагонів. Це й помічають пасажири. Державі, як засновнику «УЗ», потрібно шукати ресурси та можливість для поповнення парку рухомого складу. Йдеться навіть не про спальні вагони, а про нові поїзди регіонального формату та реформування мережі залізничних маршрутів в Україні.

Як нам вдалось гроші на квитки витратити на задоволення

Не так давно авторка цього матеріалу користувалася послугами саме «Укрзалізниці». Бо заздалегідь вона замовила тижневий тур із Львова. Приїхати у точку відправлення потрібно було у суботу, о 8 ранку. У минулі роки зробити це було зовсім непроблематично – потяг Трускавець-Дніпро, який курсує через місто Олександрія, Кіровоградської області, і ти прибував у місто Лева саме до початку мандрівки. Так, у минулі роки квитки теж купляли з проблемами–доводилось їхати членам родини у різних вагонах, місця були лише на верхніх полицях. Але для мандрівників зі стажем, то дрібниці. Цьогоріч квитків не було зовсім, налаштований сервіс «УЗ» на пошук теж не давав результатів. Розглядали варіанти поїздки із Знам’янки, Полтави, навіть Кам’янського (бодай якихось найближчих станцій), але марно. Залишався варіант їхати на Київ маршруткою по 600 грн на особу, а далі потягом на Львів ще по 300 грн на людину (при умові придбання плацкартного місця). При цьому, продовження маршруту довелось би чекати з третьої ночі на вокзалі.

Але пощастило в тому, що першою локацією туру було місто Дубно, Рівненської області. Там можна було підсісти до туристичної групи. А через Олександрію курсує потяг на Ковель, саме через Рівне. І на нього були квитки! Тож ним і скористались. Ціна квитків на двох обійшлась 600 грн. Ще 200 грн – на квитки з Кременчука на Олександрію і 160 грн–з Рівного до Дубно. Так, як вищезгаданий потяг курсує через день і не тоді, коли треба було доставити кременчуцьких туристів у пункт призначення, то була вільна доба. Дешевше було поселитися готелем і влаштувати екскурсії, ніж сплачувати вартість проїзду на маршрутці.

Назад було складніше. Тур скінчився у суботу, а в понеділок зранку авторці треба було виходити на роботу. Тому варіанту винайняти житло у Львові і поїхати додому після вихідних, не було. Тож довелось давати гаку на Полтаву, а звідти добиратися додому. Майже всю неділю на це витратили. Варто зазначити, що під час пошуку квитків, обирання варіантів поїздки залізницею в голові крутились слова пісні Сергія Жадана: «Українська залізниця, гнуті рейки, стрьомні шпали... За*бали! За*бали! За*бали! За*бали!».

День в дорозі, але без витрат дістатися столиці

Із Кременчука до Києва можна доїхати безкоштовно. Скажете це не можливо? Але можна заперечити. Якщо ви пенсіонер чи людина, яка має пільги в приміському залізничному транспорті, то реалізація такого плану цілком реальна. Готуйтесь до того, що потрібно витратити день і зробити дві пересадки з кількагодинним чеканням (див. нижче). Але зовсім без витрат. Про такий маршрут нашій редакції повідомила пенсіонерка, якій доводиться часто їздити з Кременчука до столиці.

Потяг №6235 Кременчук–Полтава-Південна

Із Кременчука о 8.32, в Полтаві – 11.35

Переїхати на Полтаву-Київську (на тролейбусі безкоштовно)

Потяг №7011 Полтава-Гребінка

Із Полтави–Київської о 14.51, а в Гребінці – 18.56

Потяг №6823 Гребінка-Київ

Із Гребінки о 20.21, а в Києві-Волинському 23.43.

Побільшало потягів із жіночими купе

Із початку серпня «Укрзалізниця» додала жіночі купе на 4-х рейсах далекого сполучення: ⁠⁠№1/2 Харків—Івано-Франківськ,⁠ ⁠№5/6 Запоріжжя—Ясіня, ⁠№43/44 Черкаси—Івано-Франківськ,⁠ ⁠№95/96 Київ—Рахів. Тепер кількість рейсів із жіночими купе розширено до 12. За вартістю вони традиційно жодним чином не відрізнятимуться від інших купе аналогічного типу на конкретному рейсі, але гарантуватимуть певну приватність та відчуття безпеки під час подорожі.

З жіночими купе також курсують: ⁠№41/42 Дніпро–Трускавець,⁠ ⁠№29/30 Київ–Ужгород,⁠ ⁠№81/82 Київ–Ужгород, ⁠№75/76 Київ–Кривий Ріг. Посадка до відповідних вагонів доступна й жінкам з дітьми, яким не виповнилося 6 років.

Нагадаємо, жіночі купе обладнають у потязі, що курсує через Полтавську область.

Їдуть до Карпат і Одеси, або відпочивають вдома: кременчужани розповіли про цьогорічні відпустки.

 

Олена Ліпошко


"Кременчуцька газета" в соціальних мережах!
Будьте нашими підписниками... і одними з перших дізнавайтесь, що відбувається в Кременчуці та на Полтавщині, а також про резонансні події в Україні.
Не втрачайте шанс читати «гарячі» і цікаві новини першими!
Підписуйтесь на нас:  
Facebook: https://www.facebook.com/Kremenchukgazeta
Instagram: https://www.instagram.com/kg.ua/
Telegram: https://t.me/kgua_news


Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live threads
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

Інші новини

Афиша Кременчуга
Ви сповіщаєте про хибодрук в наступному тексті:
Щоб надіслати повідомлення натисніть кнопку "Сповістити про хибодрук". Також можна додати коментар.

Ми в Telegram

Підписатися