Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
П'ятниця, 18 Червня 2021
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Виборча кампанія у Кременчуці: для когось майже пів мільйона, для когось – нуль

 

 

23 листопада 2020 08:30

Скільки коштів офіційно витратили на вибори-2020 політичні партії та кандидати в мери.

Вибори 2020 позаду. Зникла з бордів і передвиборча реклама кандидатів у мери та від партій. Скільки грошей вони витратили на свої агітаційні матеріали? Цим поцікавилася Кременчуцька газета. Відповідь нам надав член міської територіальної виборчої комісії Артем Гриценко. За його інформацією, фінансові звіти до комісії (станом на 12 листопада) надали не всі політичні сили та кандидати, хоча за встановленими строками вже мали б це зробити. Утім, вплинути на них якимось чином, окрім як наполегливо попросити це зробити, представники тервиборчкому можливості не мають. Але це можуть зробити правоохоронні органи. Тому поки вивчаємо ту інформацію, що маємо. Тож, дивіться та міркуйте, як це можливо: завісити все місто рекламою, а витратити на це ой як мало грошей.

Як відзвітувалися кандидати в мери

На пост міського голови Кременчука балотувалися 10 кандидатів. Проте лише 7 надали звіти щодо своїх витрат на передвиборчу агітацію. Так, згідно з інформацією, наданою Гриценком, найбільше власних грошей витратив Сергій Ярош – 570 тис грн.

Оксана Піддубна виклала 334 тис 100 грн. Із них 250 тис грн – це кошти місцевого осередку Радикальної партії, 60 тис грн – благодійні внески від фізичної особи, якою виявився Дмитро Кавунник. 

Третю сходинку нашого рейтингу посів Сергій Порчерян із витраченими 187 тис 810 грн. Він зазначив, що всі кошти – це добровільні внески від фізичних осіб. Вони робили їх невеликими сумами кілька разів.

Далі йде Геннадій Іванян, який витратив 187 тис 84 грн.

І лише п’ятим можемо побачити Віталія Малецького. На агітацію старого/нового мера Кременчука пішло лише 17 тис 700 грн власних коштів. І це, не зважаючи на те, що містяни вказували, що наше місто перетворилося на суцільно «фіолетове». Адже на кожному кроці висів завуальований банер, з якого закликали голосувати саме за цього кандидата та партію, яку він представляв. Окрім іншого, містяни зривали «фіолетові» плакати на стінах біля свої під’їздів і т.п. І це все – лише за майже 18 тис грн? Маємо припустити, що, скоріш за все, на підготовку та розміщення агітаційного матеріалу витрачалися кошти з міського бюджету, тобто податки містян.

Трохи менше, ніж чинний мер,  на свою рекламу з власного гаманця витратив Андрій Редькін – 12 тис 376 грн.

І останню сходинку нашого рейтингу посів Геннадій Тертичний, який на власну агітацію витратив 8 тис грн.

Зазначимо, що Тетяна Сідерка, Олексій Оніщенко, Юрій Самоленко, які також балотувалися на посаду очільника міста, не надали свої звіти до міської територіальної виборчої комісії. Тож, скільки коштів вони витрачали на аналогічні потреби, невідомо. Тому вважається, що ці цифри дорівнюють нулю.

Рахуємо гроші політсил

Варто нагадати, що у Кременчуці на вибори йшло 14 партій. Проте фінансові звіти надали лише 6.

Згідно з цими документами, найбільше грошей на свій піар витратила партія «Рідне місто» – 797 тис 14 грн.

Друге місце посіла партія «Батьківщина» – 525 тис 280 грн.

Далі йде партія, рекламою якої рясніли всі вулиці та будинки, і яку представляв новобраний міський голова Віталій Малецький – «За майбутнє». Виявляється, на все про все ця політсила витратили 476 тис 100 грн.

Наступна у рейтингу витрачених на агітацію коштів – партія «Опозиційна платформа – За життя», яка прозвітувала про 320 тис 557 грн.

Партія Шарія на ці потреби виклала 41 тис 850 грн, а «Голос» – 3 тис 800 грн.

«Партія простих людей Сергія Капліна», «Сила і честь» і «Свобода», повідомили, що не відкривали поточні рахунки, адже кандидатів висували обласні організації.
Інші політсили («Радикальна партія Олега Ляшка», «Слуга народу», «Довіра», «Пропозиція», «Європейська солідарність») свої звіти до тервиборчкому не подали. Тож, вважається, що вони не витрачали кошти на підготовку та розміщення агітматеріалів. 

Але як повідомив головний радикал Кременчука Кавунник, вони надали нульовий партійний звіт, так як користувалися відкритим фондом на кандидата у мери.

Висновки
3 млн 187 тис грн – саме стільки витратили під час передвиборчої агітації усі разом – партії, мери та окремі кандидати, ратуючи голосувати за себе любих.
Фінансові звіти, згідно з діючим законодавством, треба було подати до 1 листопада 2020 року. Після цього міська територіальна виборча комісія направляє документи до Центральної виборчої комісії. Там і мають прийняти остаточне рішення стосовно порушників (якщо таких виявлять).

Нагадаємо, кременчуцькі рекламщики відмовлялися друкувати борди з натяками на корупцію, зображену в фіолетових кольорах.

Кременчук у «день тиші» майорив прихованою рекламою, а на стінах будинків досі розклеєні агітки.

Скільки голосів кременчужани віддали за того чи іншого депутата міськради.

Кременчуцький міськтервиборчком оголосив результати виборів мера міста.

 

Олена Сінтюріна

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

Інші новини

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися