
Складність роботи з дітьми 6-9-річного віку полягає у тому, що вчителю потрібно залучати психологічні методи роботи і комбінувати їх з навчальними.
У такому віці емоційний стан дітей досить нестабільний, оскільки у них ще формуються навички самоконтролю, відповідальності, наполегливості, а також соціально-комунікативні вміння. У поясненні навчального матеріалу слід ретельно добирати підходи й завдання: вони повинні містити як розважально-ігрові, так і повчальні елементи.
Найбільше труднощів з навчанням в молодших школярів виникає через:
-
недостатнє засвоєння основ: абетки, додавання та віднімання, таблички множення тощо;
-
індивідуальні особливості сприйняття інформації та відсутність персонального підходу;
-
психологічне й розумове перевантаження;
-
проблеми з адаптацією в колективі.
Підготовлено за підтримки маркетплейсу Букі: https://buki.com.ua/tutors/molodshi-klasy/
За якими критеріями шукати репетитора молодших класів для своєї дитини?
От на що повинні звертати увагу батьки.
-
Освіта та спеціалізація
Бажано, щоб репетитор мав освіту вчителя молодших класів або вихователя, а не просто викладача з англійської чи математики. Заняття з учнями початкової школи вимагають певних психолого-педагогічних навичок та знань.
-
Досвід роботи з дітьми 5-10 років
Важливо, щоб репетитор працював саме з цією віковою категорією або принаймні мав досвід вихователя у дитсадочку. Адже педагогу доведеться шукати специфічний підхід до кожної дитини, встановлювати контакт та мотивувати дітей до навчання.
-
Послуга пробного заняття
Іноді стаж репетитора не має значення. Молоді, недосвідчені педагоги можуть значно швидше знайти спільну мову з дитиною, ніж загартовані багатьма роками досвіду вчителі. Але це можна побачити під час пробного уроку. Він нічим не відрізняється від звичайного, просто батьки можуть спостерігати за ходом заняття та оцінювати, наскільки ефективно педагог шукає підхід до дитини.
-
Місце пошуку репетитора
Аби впевнитися у професійності педагога, користуйтеся сайтами з пошуку репетиторів. Так, на популярній платформі Букі ви можете читати відгуки, сортувати анкети репетиторів за рейтингом, відгуками та ціною, поспілкуватися з репетитором за допомогою чату. Є й інші репетиторські сайти, наприклад, Репетитори України, Repetitory, Repetitor тощо.
Як оцінювати роботу репетитора після початку занять?
Якість роботи педагога з вашою дитиною варто тримати на контролі і час від часу моніторити наступні моменти.
-
Успіхи та досягнення дитини у вивченні конкретних предметів
Вже після 4-5 занять можна побачити перші, хоч і проміжні результати. Якщо поставлена мета вивчити табличку множення і навчитися розв’язувати приклади з її використанням, то дитина повинна знати вже половину таблички напам’ять і вміти сама виконувати відповідні прикладні завдання.
-
Наявність домашніх завдань
Без них неможливо повністю опанувати тему. До того ж завдання мають відповідати вивченій темі і супроводжуватися певними інструкціями/прикладами щодо їх виконання.
-
Бажання дитини працювати самостійно
Це один з найважливіших показників успішності роботи з репетитором. Самостійна робота над завданнями, без списувань та шахрувань ознака того, що педагог зумів зацікавити дитину і розвинути у неї відчуття відповідальності.
-
Підвищення успішності в школі
Якщо рівень знань стає вищим, то, логічно, що шкільна успішність дитини має покращитися. Але це не остаточний показник. Протестуйте дитину самостійно, скористайтеся готовими онлайн тестами з автоматичною перевіркою, якщо потрібно.
Тож на що звертати увагу в першу чергу?
Дітей молодшого шкільного віку потрібно вміти зацікавити, тоді їм буде легше навчатися в середній школі. Не менш важливий критерій – ступінь комфорту дитини у спілкуванні з репетитором. Якщо дитина не боїться педагога і довіряє йому, то з великою ймовірністю таке навчання буде успішним.
Репетитор молодших класів – це «універсальний солдат», який повинен вдало інтегрувати теми з різних галузей знань і водночас володіти широким набором методів щодо викладання кожного окремого предмета.