Кременчугская газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Четверг, 21 Ноября 2019 года
Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube

Вы здесь

Перші 100 днів навчання по-новому для кременчуцьких першачків

 

10 декабря 2018 13:00

Цього року до нової освітньої програми для першокласників «Нова українська школа» (НУШ) за методикою Олександри Савченко долучилися усі школи Кременчука. В деяких паралельно розпочали навчання за проектом «Інтелект України». «Кременчуцька газета» побувала у школі, де викладають за обома методиками та дізналася про успіхи маленьких розумників.

Зранку в коридорі кременчуцького ліцею №4 першачків ми застали під час щоденного уроку-розминки – ранкового кола. Вони передавали з рук у руки іграшкового сніговика, бажаючи один одному хорошого настрою. Адже саме цього дня випав перший сніг, і вчителька вирішила обрати у якості асоціації тему снігу.

Пізніше в цьому ж коридорі учні «зліпили» величенького сніговика з фетру. Всі, хто добре працював, отримали від вчительки наліпки, які потім почепили на стенд «Настрій класу», що знаходиться уже в самому кабінеті. Такі своєрідні ранкові ритуали є обов'язковими для першачків, пояснила нам вчителька Оксана Романова. Також це дає дітям можливість програмувати себе на позитив на весь день.

«Завдяки ранковому колу вже на початок другого місяця навчання діти знають один одного по іменах та за вподобаннями. Гра вчить довіряти, розповідати, вести діалог, розвивати соціальні якості», – ділиться досвідом директорка школи Любов Михайлик.

Послаблення дисципліни – на користь навчанню

У самому ж класі – нові парти, при цьому діти можуть мінятися місцями один з одним.

Є тут і окремі ящики, і місця-полички для кожного. Біля парт висять рюкзаки, однак у них не підручники, а ланч-бокси, вода, окреме шкільне приладдя. Оксана Романова, яка вже 28 років працює з дітьми, аналізуючи останні зміни в навчанні, зауважує на комфорті такої системи.

«Легше не лише для учнів, а й для вчителів, адже ми тепер не прив'язані строго до однієї теми за строго визначений час. І я з ними можу залишитися на стільки часу, скільки потрібно. У цьому плані вчитель почуває себе вільніше – система стала більш гнучкою. Якщо пролунав дзвоник, а діти продовжують виконувати завдання, це нормально. Потім можна трохи часу «забрати» на перерви з уроку», – пояснює вона.

Для батьків, чиї діти цього року спробували на собі програму Нової української школи, робота почалася уже влітку: допомагали вчителям робити ремонт. Зокрема малювали на підлозі в коридорі ліцею розвиваючі вправи.

Тепер на перерві діти можуть не лише гратися конструктором, а й стрибати по завданнях та вивчати цифри.

Щодо якості навчання. За перші три місяці діти пройшли програму підготовчої школи садочка: заново вивчали та повторювали звуки, букви та цифри. Як пояснюють педагоги, більшість дітей вміли читати ще до школи, але були й ті, у кого з цим виникали труднощі. Тому в перші місяці кожному учневі виділявся час на вдосконалення читання: одних довчали, з іншими вже практикували читати оповідання на останніх сторінках Букваря.

«Але діти не соромляться свого рівня – хто і як читає, адже ми не виділяємо одного поміж інших», – пояснює Оксана Романова.

Перші адаптаційні місяці

Про два перші адаптаційні місяці у НУШі розповіла і заступниця директора початкової школи Ірина Цвелих. За її словами, у вересні-жовтні діти навчаються у формі гри та опановують правила поведінки у класі, засвоюють алгоритм роботи на уроках.

«На кожному уроці у них є свої види діяльності. До прикладу, з української – це читання в групі, читання для себе, читання із другом, слухання, письмо. Так само обов'язкові 5 видів діяльності з математики та інших предметів. Загалом Нова українська школа швидше адаптує дитину до соціуму, розвиває емоційний інтелект. Ранкові зустрічі плавно переходять в уроки. З нового: є тематичні дні. Тобто, впродовж дня реалізовується якась тема: підприємництво, театр та інші. Ця тема розвивається на всіх уроках. І так щодня по краплинці утворюється тематичний тиждень», – розповіла Цвелих.

І додала, що, як і в дитсадку, на уроках робиться акцент на розвиток дрібної моторики рук: діти приносять на уроки ґудзики, шишки, квасолинки, пластилін та майструють із цього різні вироби.

На уроках діти можуть грати двома наборами конструкторів Лего. Перший – це 6 цеглинок-частинок (середньої та стандартної для конструкторів величини). Другий – набір із дрібних деталей, ним діти грають і створюють композиції.

«Лего тут необхідне для розвитку уяви. Одні збирають парти, інші (умовно) – людей, третя група класу збирає дошку, четверта – бібліотечку. Потім вони все поєднують і створюють класну кімнату. Таким чином у них виникає розуміння колективної роботи і розвивається моторика рук», – пояснює Цвелих.

Оцінок первачки не отримують. Замість цього в НУШі започаткували бланк успішності, який дитина може приносити додому та показувати батькам раз на тиждень. У ньому відмічають уважність дитини та окремі навички: читання, рахування, робота в колективі і так далі. Тут є також графа «побажання вчителю».

«Ми дивимося на траєкторію навчання дитини індивідуально. Окрім бланку, у кожного учня є своя папка-портфоліо, в якій зібрані всі творчі роботи, найкращі досягнення. Її також можуть переглядати батьки, прийшовши до школи. Це допоможе вчителю на наступний рік розуміти, в чому учень успішний, а що варто підтягти. Тобто, НУШ не відходить від того рівня знань, що був у першокласників раніше, але приділяє більше уваги адаптації та досягненням учня певних знань саме для себе, а не для поставленої оцінки», – коментує Ірина Цвелих.

Совенятка та кубки в «Інтелекті України»

Журналістка редакції побувала у класі проекту «Інтелект України», де проходив урок «Основи здоров’я». Діти відповідали на запитання вчителя, пізніше будували з Лего піраміди важливості елементів здоров’я: що і для кого є найважливішим. Хтось ставив на перше місце сонце, хтось фрукти, прогулянки на природі, чисту воду, спорт. Наприкінці уроку дітям подарували вирізаних з картону совеняток на ім’я Тесла – презенти учні сховали у Щоденники вражень.

Як пояснила вчителька Ірина Романова, совенятка – це заохочення, що приходять разом із іншими роздатковими матеріалами проекту.

«Детиноцентризм – він був і раніше у школах, є і зараз. Але тепер вчитель має приділяти більше уваги саме особистості учня: вислухати не лише того, хто підніме руку, а почути та допомогти створити настрій для плідної роботи кожного окремо», – розповіла вона.

Отже, діти складають отримані на уроці досягнення до своєї папки. Потім вираховують, у кого досягнень більше.

Той і стає учнем дня, тижня або року, а відповідні кубки стоять на парті переможця певний період.

«Та серед досягнень учнів інтелекту не лише нагороди, це вміння довіряти вчителеві. Учні не бояться йти до школи, на ранковому колі можуть розповісти про свої проблеми. На математиці вони вже вивчили склад числа. Складають тут і завдання один для одного», – пояснила вчителька.

Серед улюблених завдань на уроках – тест «Зоряні Перегони». На дошці вчитель вмикає таймер, і за окремий час діти мають виконати кілька завдань, які допомагають відгадати слово. Як поділилися досвідом вчителі, люблять першачки і гру «Фотоапарат», у якій візуально запам’ятовують потрібні предмети.

Після уроку на перерву до коридору діти взяли свої килимки, які разом із розвиваючими іграшками лежали в кутку коридору. Як ви помітите на фото, діти не для нашого кадру знали, чим себе зайняти: одні грали на музичних інструментах, інші щось складали із конструкторів, хтось спілкувався. Крику та шуму на перерві вчителі майже не чують.

Домашнє завдання – перевір батьків

Як розповіли вчителі, серед домашніх завдань вихованців проекту «Інтелект України» – творчі вправи. Вдома діти разом із батьками мають розв’язати чи скласти логічні задачки, придумати спектакль, скласти свої загадки для однокласників. І якщо дитина прийшла без виконаного завдання, педагоги знають, що тут запитувати варто не у неї, а у батьків.

Нагадаємо, «Інтелект України» вже рік відпрацював, а «Нова українська школа» тільки «сяде за парти».

 

 

Ліна Романченко,

фото автора

Подпишись на нас

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Если Вы нашли ошибку в тексте, выделите слово, нажмите CTRL+Enter и отправьте сообщение в редакцию

Другие новости

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Мы в Telegram

Подписаться