Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Четверг, 21 Січня 2021
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Вы здесь

Постскриптум виборів: не перемогли, але йдуть далі

 

29 листопада 2020 09:00

У що обійшлися політичні перегони тим, хто в депутати не пройшов.

В результаті* останніх виборів депутатські місця у Кременчуцькій міській раді нового скликання отримали 42 обранці від 6 політичних сил. Однак участь у перегонах цього разу брали набагато більше партій – аж 14. Тож для декого вибори-2020 завершилися поразкою. Хтось із кандидатів уже побував у депутатському кріслі, когось містяни знають як активістів, волонтерів та відомих городян. Кременчуцька газета поспілкувалася із такими людьми. Чим вони пожертвували, скільки витратили кревних та які висновки зробили?

 Алла Заможська балотувалася від Полтавської обласної організації Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина». Вважає себе чесною кандидаткою, яка хоч і не отримала депутатського крісла, та використовувала лише чесні технології. На передвиборчий піар жінка витратила близько 2 тис 500 грн власних коштів.

«Депутатський внесок за мене сплачувала партія. Свої гроші потратила на друк листівок-календарів. Листівка, можна сказати, моя робота, вірніше, чоловік зробив її у програмі. З агітацією просила друзів допомагати. Я той самий кандидат, який не купував голоси, а боровся чесно. Але людям потрібні були тут і зараз гроші. Припускаю, що через 5 років околиці Кременчука, на жаль, так і залишаться гетто», – розповідає Заможська, маючи наміри продовжувати брати активну участь у вирішенні проблем кременчужан.

 Голова обласної територіальної організації партії «Голос» Оксана Гуйда розповіла, що на передвиборчу кампанію витратила три тисячі гривень зі свого гаманця. Ці кошти пішли на оплату поїздок до Полтави для реєстрації осередку, на поштові та кур’єрські витрати тощо. Листівки та об’яви виготовляла на власному обладнанні. Внески за кандидатів, друк газет, виготовлення футболок та прапорів оплачувала партія. Усі ж інші затрати розподіляли між учасниками «Голосу».

«На машини, бензин та харчування; канцтовари, картриджі, телефони та оплату офісу в період до початку кампанії пішло близько 10 тис грн. У саму кампанію 3 тис 800 грн затратили на виготовлення відео-ролика, оренду зали, рекламу в Фейсбуці. Водночас бордів у нас не було, піарщиками були собі самі, волонтери допомагали безкоштовно роздавати листівки. По часу – усі віддавалися передвиборчій роботі 24/7. Велику роль відіграє підтримка родини в такий період, чоловік намагався часто мені допомагати та бути поруч. У складні часи без сім’ї – ніяк», – говорить Гуйда.

Та додає, що для партії – це своєрідний початок, «проба пера», і що «весною буде ГОЛОСніше».

 У рази більші суми на передвиборчі перегони пішли з кишені головного радикала Кременчука Дмитра Кавунника. Адже левову частку витрат за піар партії упродовж усіх 3,5 місяців передвиборчої кампанії він взяв на себе.

«За цей час своїх витратив близько 1 млн грн. Це поклейка-переклейка призм, розробка макетів, друк банерів. На партійний рахунок я теж «заганяв» гроші, а потім клали на фонд», – підсумовує він.

Наголошує, що з дизайном листівок для партії допомагав друг, в інших справах – небайдужі містяни.

«Допомагали взаємно, адже до цього я, як і частина команди, вирішував багато проблемних питань кременчужан. Але на виборах це просто забувається. Як говорив Вінстон Черчилль: «Погану владу обирають хороші люди, які не ходять на вибори». Тож і у нас не прийшли, і це буває. Адже по всіх опитуваннях, що проводили до виборів, ми проходили, але вийшло, як вийшло. Шкода, що оцінюють роботу не окремо кожного кандидата, а по партійній приналежності. Однак мене це не зупиняє розвиватись і йти далі», – аналізує Кавунник.

 Кременчуцький активіст, кандидат від місцевої організації політичної партії «Опозиційна платформа – За Життя» Олег Биков розповів про мінімальні власні витрати під час передвиборчої кампанії. Бордів з його обличчям на вулицях міста не було. Головну ставку робив на те, що громадяни почули його ім’я ще задовго до виборів. Дійсно, упродовж останніх двох років Биков у Фейсбуці публікує цикл резонансних розслідувань щодо дій місцевої влади. Як просуваються відповідні провадження, та чи послідували за ними покарання, самотужки перевіряв у прокуратурі. Биков зазначає, що в період передвиборчої кампанії перебував у зоні ризику через свою діяльність.

«Участь у політичних процесах – це завжди свого роду жертва... Репутація, здоров’я, час... Це завжди ризик. Політика – найбрудніше і мерзенне заняття, але якщо хочеш щось змінити, доводиться цим займатися. Якщо ви не цікавитеся політикою, рано чи пізно вона зацікавиться вами. Незважаючи на те, що я не пройшов, розслідування не припиню. І повірте, найцікавіше ще попереду!» – переконує він.

 Розчарований цьогорічними виборами і кандидат у депутати від «Партії Шарія», колишній трансфузіолог зі стажем Олександр Фофанов.

«У виборах часто відіграє роль недалекоглядність виборців, які дещо зазомбовані телевізором чи радіо. Люди ще з 2014 року очікують відкриття якихось воріт і благ незрозуміло звідки. Під час передвиборчої кампанії я практично не затратив власних коштів. Але пішло чимало особистого часу на агітацію в останні тижні перед виборами», – ділиться він.

За словами Фофанова, тими днями працював у передвиборчих рекламних наметах, у штабі, влаштовував дворові зустрічі з виборцями, жертвуючи часом, який міг би присвятити рідним.

 Декілька тисяч гривень витратив на передвиборчі перегони кандидат від партії «Сила і честь», волонтер Сергій Полюхович. Він не друкував банери, не проводив гучних зібрань. Полюхович наголошує на скромності під час передвиборчої кампанії. Він сподівався, що кременчужани оберуть людину, яку знали задовго до року виборів. Щоб показати зроблене для громади та заявити про себе як кандидата у депутати, користувався мережою Фейсбук.

«Розробив невеличкий відеоролик для Фейсбуку, роздрукував одну тисячу буклетів, які друзі-волонтери рознесли по округу. І все. Кампанію почав за 5 днів до дня виборів. Особистого часу кампанія суттєво не забрала. Плавав на байдарці, ходив у спортзал, грав у футбол. Все, як завжди, на своїх позиціях. Активно не агітував, оскільки не маю великого фонду на гучні заходи і рекламу», – прокоментував він.

 Не особливо засмучений виборчою поразкою очільник організації політичної партії «Пропозиція», підприємець Олексій Поздняков. Під час передвиборчої агітації його фото часто зустрічалося на агітаційних бордах на вулицях міста. Цьогорічну гонку він називає знайомством із їхньою політичною силою, не більше.

«Звісно, витрачав власні кошти: і на друк агітації, і на бензин, на стільниковий зв’язок. Йшов і мій особистий час. Але вважаю, як для самого нашого початку – це хороший старт, можливість заявити про себе і молоду команду. Чесно кажучи, на перемогу не розраховував, оскільки були відоміші кандидати. Тим не менше, ми зробили все, що в наших силах. Далі буде», – прокоментував він.

Нагадаємо, скільки грошей витратили кандидати в мери та від партій та  на свої агітаційні матеріали.

Скільки голосів кременчужани віддали за того чи іншого депутата міськради.

Кременчуцький міськтервиборчком оголосив результати виборів мера міста.

 

Ліна Романченко

Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

 

Інші новини

Афиша Кременчуга
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.

Ми в Telegram

Підписатися