Кременчуцька газета
Kremenchuk, Poltava Oblast, Ukraine
Понеділок, 30 Січня 2023
Facebook Twitter Instagram Кременчуцька газета на Youtube

Ви є тут

Втридорога і більше: тролейбусне управління хоче купувати якісні запчастини

12 серпня 2022 08:30

Традиційний моніторинг закупівель комунальників міста.

Тролейбусне управління уклало договір на закупівлю карданних валів. Ціна дивує. В інтернеті подібні запчастини коштують у 6 разів дешевше. А тролейбусне депо №2 Харкова минулого літа купувало карданні вали в 2,5 рази дешевше, ніж зараз це роблять у Кременчуці.

Шлях закупівлі

28 липня комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління»  уклало договір на закупівлю 45 карданних валів на загальну суму майже 2 млн грн. Закупівлю провели за спрощеною процедурою, коли достатньо одного учасника, щоб тендер відбувся. Єдиним учасником та переможцем став ФОП Костькін, який запропонував ціну 43 тис 220 грн (без ПДВ) за один карданний вал.

Алгоритм закупівель такий: замовник визначає необхідний товар, його характеристики, кількість та очікувану вартість. Виходить оголошення. Претенденти оцінюють, чи готові постачати на вказаних умовах. Якщо закупівля конкурентна, кілька учасників змагаються за перемогу, пропонуючи нижчу ціну. Якщо закупівля спрощена та ще й в умовах воєнного часу, то достатньо одного учасника, щоб тендер відбувся.

З усього виходить, що КТУ оголосило про бажання купити 45 карданних валів до тролейбусів на суму 1 млн 945 тис 800 грн. А ФОП Костькін, у свою чергу, погодився працювати на таких умовах і запропонував ціну 43 тис 220 (без ПДВ).

Де можна знайти дешевше?

Тепер давайте пошукаємо, чи можна купувати дешевше? У документах до закупівлі КТУ вказує, що має потребу у карданних валах до тролейбусів моделей Т90117, Е183D1, Е183D1-01 - це ЛАЗ і «Богдан».

В інтернеті карданні вали до тролейбусів цих моделей пропонують за ціною 6 тис 500 грн для ЛАЗів і 9 тис грн для «Богданів». Це мінімальна ціна, яку вдалося знайти.

Ми переглянули кілька закупівель карданних валів, які робили  тролейбусні управління інших міст України. У минулому році карданні вали для ЛАЗів за ціною 13 тис 100 грн купувало Харківське тролейбусне депо №3, а за ціною 16 тис 220 грн – Харківське тролейбусне депо №2. Ця інформація міститься на Prozorro.

Також ми звернулися на українське підприємство, яке виготовляє карданні вали, де нам повідомили, що «вартість виготовлення карданних валів на основі оригінальних запчастин складає 15 тис 500 грн з ПДВ». 

Нагадаємо: вартість карданного валу від постачальника Костькіна – 43 тис 220 (без ПДВ).

До речі, в 2020-му році цей підприємець вже постачав для КТУ карданні вали. Тоді ціна була 6 тис 837 грн, тобто в 6 разів дешевше.

Чому в Кременчуці купують дорого?

Директор Кременчуцького тролейбусного управління Олександр Вертюх відповів на це запитання і пояснив вибір:

  • Ви порівнюєте закупівлі різних підприємств і дивитеся, де дешевше. А ми вибираємо, щоб воно ходило довше і працювало краще. Є кардани виробництва Чернігова і Херсона, але ми вирішили закупити із Польщі, тому що різниця в якості. Крім цього, зараз, в умовах війни, порушена логістика, тому й ціна вища. Як то кажуть: дешева рибка - погана юшка.
  • Але в тендерних умовах ваше підприємство не вказує, що має потребу саме у карданах із Польщі…
  • Документи підготовлені так, як це вимагає закон.
  • У 2020 році КТУ купувало кардани у ФОП Костькін значно дешевше… Ви залишилися незадоволені тією поставкою?
  • Ми перепробували не один кардан. Є дешевше, але воно не ходить. У результаті - виходить з ладу кардан, за ним – задній міст, і потім ремонт потрібен не на тисячі гривень, а на мільйони. Тому таке рішення по карданах в цьому році. Зараз в нас новий парк тролейбусів, ми підбираємо найбільш якісні запчастини, щоб техніка служила довше.

Унікальний постачальник запчастин

Багаторічний партнер КП «Кременчуцьке тролейбусне управління» - ФОП Максим Костькін, який веде підприємницьку діяльність з 2018 року. Його унікальність в тому, що співпрацює тільки з Кременчуцьким тролейбусним управлінням. На це вказують дані аналітичної системи YouControl. ФОП Костькін отримав своє перше замовлення від КТУ у 2019 році на суму 900 тис грн. Із того часу з кожним роком сума договорів із КТУ зростала: у 2019 році очікувана вартість становила 1 млн 400 тис грн, в 2020 році – 3 млн100 тис грн, в 2021 році – 7 млн 500 тис грн.

У 2022 році КТУ замовило у ФОПа Максим Костькін послуги з ремонту, а також – реставрацію тролейбуса та карданні вали.

Про кредит ЄБРР та інші міста

Закупівля карданних валів у Кременчуці привертає увагу з кількох причин.

По-перше, в Кременчуці оновлено парк тролейбусів. У 2016 році Кременчук взяв кредит в ЄБРР на 8 млн євро для закупівлі 50 нових тролейбусів. На дорогах міста вони почали з’являтися у 2018-му році, а кредит продовжують виплачувати і досі. На сьогодні парк транспорту КТУ – це приблизно 60 тролейбусів. Отже, більшість - нові.

Тож виникає питання: невже нова техніка виявилася такою недовговічною в умовах Кременчука, якщо буквально через 4 роки виникла потреба у закупівлі аж 45 карданних валів?

Вище було згадано закупівлі запчастин у Харківському тролейбусному депо №2 і №3. Це невипадково, бо Харків теж був у програмі кредитування від ЄБРР і купував тролейбуси. Відомо, що разом із Кременчуком транспортне відновлення переживали й кілька інших міст: Сєвєродонецьк, Вінниця, Ужгород, Черкаси, Кременчук, Біла Церква, Мелітополь, Кам’янське, Хмельницький, Тернопіль, Кривий Ріг, Дніпро, Луцьк, Запоріжжя, Львів, Полтава, Одеса, Чернівці.

Друга причина, чому закупівля карданних валів виглядає сумнівно, - це той факт, що ФОП Костькін не має інших клієнтів, крім КТУ. Для КТУ цей підприємець виконує багато роботи: постачає скло, шини, запчастини, підйомники та легкові автомобілі. Він же - виконує і ремонтні та реставраційні роботи, в тому числі - має угоду на обслуговування та ремонт карданних валів в 2022 році.

Загалом, тролейбусне управління - бажаний партнер для бізнесу, тому що це транспортне підприємство має статус «замовника, що здійснює діяльність в окремих сферах господарювання». Сюди належать водоканали, теплоенерго, комунальні транспортні підприємства. На практиці це означає, що такі підприємства мають право обрати постачальника без тендеру при закупівлі товарів/послуг на суму до 1 млн грн.

До речі, КТУ має обмежене коло підприємців та підприємств, з ким співпрацює. Про це - у наступній публікації.

Нагадаємо, нещодавно кременчуцький виконком уклав договір на закупівлю продовольчого резерву на загальну суму 3 млн 200 тис грн.

 

Лариса Гориславець, аналітикиня ГО КІПЦ «Європейський клуб»


"Кременчуцька газета" в соціальних мережах!
Будьте нашими підписниками... і одними з перших дізнавайтесь, що відбувається в Кременчуці та на Полтавщині, а також про резонансні події в Україні.
Не втрачайте шанс читати «гарячі» і цікаві новини першими!
Підписуйтесь на нас:  
Facebook: https://www.facebook.com/kremenchuckagazeta/
Instagram: https://www.instagram.com/kg.ua/
Telegram: https://t.me/kgua_news


Підписуйся на розсилку новин на каналі Telegram. Дізнавайся першим найважливіші та найцікавіші новини!

Facebook Twitter Instagram Кременчугская газета на Youtube telegram Facebook Live
Якщо Ви знайшли помилку в тексті, виділіть слово, натисніть CTRL + Enter і відправте повідомлення в редакцію

Інші новини

Афиша Кременчуга
Ви сповіщаєте про хибодрук в наступному тексті:
Щоб надіслати повідомлення натисніть кнопку "Сповістити про хибодрук". Також можна додати коментар.

Ми в Telegram

Підписатися